select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='5107' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
לא באנו להנות: גועל, עצב ושעמום בקולנוע
Honors Seminar: Unpleasure and the Moving Image |
0851-5107-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
סמינר המצטיינים מהווה מסגרת שבה יוכלו הסטודנטיות והסטודנטים להכיר סוגיה מרכזית במחקר הקולנוע והטלוויזיה ולעסוק בכתיבת מאמר אקדמי. הסמינר מיועד לסטודנטיות ולסטודנטים שמצטיינים בתחום העיוני ואשר שוקלים להמשיך לתואר שני ושלישי במחקר הקולנוע והטלוויזיה או בתחומים קרובים.
בסמינר השנה נעסוק בתופעות קולנועיות וטלוויזיוניות שנתפשות לעתים קרובות כמעוררות סבל כמו גועל, עצב ושעמום ואף מאפיינות ז'אנרים מסוימים כמו סרטי "אמנות" ואוונגרד, מלודרמות ואימה. בעזרת גישות תיאורטיות שונות, נשאל איך טקסטים מעוררים רגשות אלה; מה משמעותם הפוליטית והחברתית; ומדוע רבים מאתנו מוכנים, או אולי נהנים, לסבול בזמן הצפייה בהם ואף לשלם על כך כסף.
הסטודנטיות והסטודנטים יבחרו כנושא למחקר ולכתיבת העבודות הסמינריוניות טקסטים הקשורים לנושא זה (מתחום הקולנוע, הטלוויזיה או המדיה החדשים) או סוגיה תיאורטית בעלת זיקה לנושאי הסמינר או לנושא אחר הקשור ללימודיהם בחוג. את עבודות הסמינר נפתח ונכתוב במהלך השנה בתור מאמרים אקדמיים. הכיתה תתפקד כמערכת כתב עת, והסטודנטיות והסטודנטים ישפטו את המאמרים של חבריהם ויתקנו את מאמריהם ויערכו אותם לקראת פרסום. מאמרים שיתקבלו על ידי המערכת והמרצה יפורסמו כגיליון בכתב העת של החוג ובנוסף יוצגו בכנס אקדמי קצר בהשתתפות הסטודנטים.
כמו כן, במסגרת הסמינר נכיר את פורמט מאמר הווידאו (Video Essay) המתפתח וצומח בעידן האינטרנט והמדיה החדשה. מקורם של מאמרי הווידאו בקולנוע דוקומנטרי ואקספרימנטלי מוקדם, וכיום הם מהווים צורה אלטרנטיבית להצגת מחקר קולנועי הפונה גם לקהל הרחב. מאמרי וידאו משלבים קטעי וידאו ופסקול, טקסט, גרפיקה וקריינות. הם מאפשרים לחוקרי קולנוע וטלוויזיה לייצר אבחנות ופרשנות וליישם רעיונות תיאורטיים באופן ישיר ונגיש תוך שימוש בשפה הקולנועית ובמושאי המחקר עצמם. לצד המאמרים הכתובים יפתחו הסטודנטיות והסטודנטים בסמינר מאמרי וידאו עצמאיים אשר יוגשו בקבוצות.