| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
סוגיות בהיסטוריה ותיאוריה של האדריכלות: ילדות ואדריכלות
Issues in Architecture History and Theory:the Architecture of Childhood |
0881-4523-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | ביה"ס לאדריכלות | |||||||||||||||||||||||||
|
הסמינר בוחן את הארכיטקטורה והתרבות המודרנית באמצעות בחינה של סביבות שנבנו עבור ילדים. חלק מכריע מהמדיניות החברתית של מדינת הרווחה מכוון כלפי ילדים. במקביל, הקאנון המודרני מכיל מספר רב של מבנים שתוכננו עבור ילדים כגון בתי ספר. מטרת הסמינר לחבר את שדות הידע של תולדות האדריכלות וחקר הילדות כדי לנתח את האדריכלות המודרנית באופן המדגיש סוגיות של כוח, ידע, גוף, וסובייקטיביות, ובכך ליצור יידע אלטרנטיבי לגישות היסטוריוגרפיות המדגישות סגנון, טכנולוגיית בנייה או את האדריכל כיוצר.
This interdisciplinary seminar examines the architecture of modernity through a focus on the child. Key buildings comprising the modernist canon were designed for children, and debates fundamental to modernism, such as the debate between formalism and functionalism, employed images of children as rhetorical constructs. The aim of the course is to link these two fields of knowledge—childhood studies and architectural history, in order to explore interpretive approaches that emphasize issues of power, knowledge and subjectivity over accounts which define modernism through categories of authorship, style or technology.