| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
מבט עדכני על תיאוריות "קלאסיות"
Recent Look On "classic" Theories |
0851-9871-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
בסמינר נקרא טקסטים עכשוויים במחקרי קולנוע, טלוויזיה וניו מדיה ותחומים משיקים אשר ייבחרו באופן משותף על ידי הסטודנטיות/ים והמרצה מתוך כתבי עת וספרים אקדמיים שהתפרסמו בעשר השנים האחרונות (ומתוך טקסטים מרכזיים אליהם הם מפנים).
בשנים האחרונות, במקביל לשינויים מפליגים באופן היצירה של הקולנוע וצריכתו ועלייתה של מדיה חדשה, החל המחקר לחזור דווקא אל הוגים שנחשבים ל״קלאסיים״. אנו מגלים מחדש את ההקשרים והאופנים בהם כתבו הוגים אלה, שכלל לא ידעו שהם יוצרים ״תיאוריה קלאסית״, כמו גם זיקות חדשות למצב העכשווי שלנו, לעתים באמצעות טקסטים שעד עכשיו כלל לא הכרנו. בשיעורים הראשונים בסמינר, נבחן את החזרה המפתיעה הזו עשרות שנים אחורה ונשאל באילו אופנים המחקר העכשווי נעזר דווקא בטקסטים אלה. כיצד אפשר להתייחס היום אל התיאוריות של העבר? איך מוצגת היום ההבניה של הדיסציפלינה ו״התיאוריה״ ומה היו השורשים שלה? האם "תיאוריה קולנועית" הפכה לדיסציפלינה היסטורית בלבד? במפגשים בהמשך, נבחר מאמרים או פרקים שהתפרסמו בעשור האחרון ונדון בהם בכיתה במטרה לקדם את המחקר של הסטודנטים בתזות ובדיסרטציות שלהם.