| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
החוויה הקולנועית: גישות פנומולוגיות לקולנוע, לטלוויזיה ולמדיה
Cinematic Experience :fnomologiot Approaches for Film , Television and Media |
0851-9870-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
אילו חוויות והתנסויות קיימות בקולנוע, בטלוויזיה ובמדיה חדשים? מה קורה לאובייקט כשהוא מתווך על ידי הקולנוע? כיצד בני אדם חווים דימויים חזותיים וקוליים? האם מכשירי הצילום וההקרנה מהווים בעצמם סוג של תודעה או סובייקט לא-אנושי? בניגוד לפסיכואנליזה ששמה דגש על מה שלא מגיע לתודעה ולמחקרי מוח אשר מתארים את הביולוגיה שבתשתית התודעה, בסמינר זה נתרכז בהוגים אשר מנסים לתאר את חוויות התודעה עצמן, את ההתנסות שלנו או של אחרים בתור סובייקטים בעולם. בפרט נדון במסורת הפנומנולוגית (הוגים כגון הוסרל, מרלו-פונטי, היידגר, לוינאס, סארטר( ובפיתוחיה בתיאוריה הקולנועית.