חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  הכל נשאר במשפחה:דרמה ומציאות בטלוויזיה מפרספקטיבה בין תרבותי
  All in the Family: Israeli and American Televion -An Intercu                                         
0851-5096-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1600-2000208מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר טלמון בהם מרים
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

קורס זה בוחן את ייצוגיה של המשפחה כמושג מפתח בסוגות ותכני המדיום הטלוויזיוני, וממקם בחינה עיונית זו בהקשר תרבותי השוואתי של תרבויות הטלוויזיה הישראלית והאמריקנית. ייצוגי המשפחה בסוגות הטלוויזיה השונות, ובהקשרים התרבותיים המושווים- האמריקני והישראלי, נבחנים כאתר של הבניית מציאות ומאבק על משמעויות, בזיקה לתהליכים חברתיים ופוליטיקת זהויות. הטלוויזיה מומשגת כתהליך מורכב ומחזורי של הצפנה ופענוח , שמורכב מאילוצי כלכלה פוליטית, שבה תהליכי הפקה משפיעים על משמעויות הטקסט ועל מאפייניו האסתטיים והסוגתיים מצד אחד; ומתהליכי צריכה, פענוח והפקת עונג ומשמעות של קהלים, המוזנים בחזרה לתהליכי הפקה של טקסטים, מצד שני. הטקסטים הטלוויזיוניים עצמם מצפינים ומבטאים תהליך מחזורי זה ופרשנותם מאפשרת לשחזר תהליכים מורכבים של מאבק ומשא ומתן על משמעויות בתרבות, הנוגעות להקשרים התרבותיים שבהם מיוצרים ונצרכים תוצרי תרבות אלה.

בהיבט העיוני נקרא טקסטים עיוניים העוסקים בזיקתו המרכזית של היומיום המשפחתי והביתי למדיום ולאמנות הטלוויזיה, בהקשר התרבותי האמריקני שמעמיד את המשפחה במרכזו גם בקולנוע וגם בטלוויזיה ובז'אנרים קולנועיים וטלוויזיוניים רלוונטיים, במרכזיות של מגדר ואתניות בשיח הטלוויזיוני הדרמטי (אופרות סבון, סיטקום, דרמת איכות) האמריקני, ובמרכזיות של משפחה כאידיאל בהקשר הפטריארכאלי והצרכני הקפיטליסטי שרלוונטי להבנייתה בטלוויזית מציאות.

נדון בפרשנויות ובהיבטים תיאורטיים הנוגעים לייצוגים של משפחה בטלוויזיה ישראלית בתקופות שונות, ובסוגות שונות: "קרובים קרובים", "בת-ים ניו יורק", "בנות בראון", "לחיי האהבה", "בטיפול", "מרחק נגיעה", "אבידות ומציאות", "עד החתונה", "הכל דבש", "עבודה ערבית", "סברי מרנן", "שנות השמונים", "הבורר", "זאגורי אימפריה", "בדרך הביתה", "אימא מחליפה", "משפחה חורגת", "משפחה בהופעה", "המרוץ למיליון". הדיון בדרמה ובסיטקום מצד אחד, ובטלוויזית מציאות מצד שני, מאפשר להמחיש גם בהיבט העיוני וגם בהקשר הפרשני טקסטואלי את האופנים השונים והמגמתיים המגוונים שבהם המדיום, אמנות הטלוויזיה והז'אנרים הטלוויזיוניים השונים מבנים תמונת מציאות אידיאולוגית חברתית- בעיקר בהיבטים של מגדר ואתניות. ההשוואה הבין-תרבותית מאפשרת להעמיד את התיאוריה במבחן הפרשנות התרבותית ולבחון כיצד יישומה של תיאוריה שגובשה בהקשר תרבותי מסוים [אמריקני] להקשר תרבותי אחר [ישראלי] מאפשר להאיר באור חדש ומרתק לא רק את המציאות והמצאי התרבותי המושווים- אלא גם את יתרונות ומגבלות התיאוריה עצמה.

Course description

This course examines representations of the family as a central theme and generic key concept of television as a medium and an art.  Such representations on both the Israeli and American screens are examined in their communication arts environments and socio-cultural contexts and provide valuable insights into the cultural agenda and ideological negotiations on each.   In addition to the discussion of theoretical aspects of television’s place in the domestic sphere and the family’s place in television’s discourse, the  interpretive -comparative analysis of American and Israeli sitcoms, dramas and reality television offers a socio- historical and aesthetic view of transitions and social processes in both television cultures. In addition, the seminar focuses on applying theoretical and interpretive discussions of representations of the family on the American screen to the Israeli context, hence studying  theoretical  models and the applicability thereof to diverse and novel cultural contexts.   

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5096-01 הכל נשאר במשפחה:דרמה ומציאות בטלוויזיה מפרספקטיבה בין תרבותי
All in the Family: Israeli and American Televion -An Intercu
שנה"ל תשע"ו | סמ'  א' | ד"ר טלמון בהם מרים

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת