חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  נואשות או נועזות? נשים בסדרות טלוויזיה עכשוויות
  Desperate Housewives? Women in Contemp Television Series                                             
0851-5050-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1600-2000209מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר הלפרן רוני
סילבוס מקוצר
דרישות קדם לסמינר: מבוא לתיאוריות קולנועיות, תרגיל בתיאוריות קולנועיות, תרגיל בקריאה וכתיבה מודרכת, פרו"ס תיאוריות קולנועיות עכשוויות

נואשות או נועזות? נשים בסדרות טלוויזיה עכשוויות
ד"ר רוני הלפרן
הסמינריון יבקש לבחון כיצד מנוסחת וכיצד מוצבת וממוצבת זהות נשית במסגרת הנרטיבים הפופולאריים של סדרות הטלוויזיה העכשוויות.  ההכרה במרכזיותה של הטלוויזיה בעיצוב תודעת ההמונים, כמו גם הבנת כוחו וייחודיותו של הקשר האינטימי המתרקם בין הסיפור הטלוויזיוני ובין צופיו, מזמינים דיון פמיניסטי באפשרויות הזהות הנשית כפי שהן מיוצרות ומופצות באמצעות סדרות הטלוויזיה הפופולאריות.  במסגרת השיעור נבקש לברר: כיצד מוקרנות אפשרויות הזהות הנשית (ואפשרויות המילוט ממנה) על פני מסך הייצוגים הדומיננטי של הטלוויזיה, תוך התייחסות לפרמטרים כמו גוף, צבע, סטטוס משפחתי, סטטוס מקצועי, מעמד חברתי, אוריינטציה מינית, קשרי אהבה, קשרי חברות נשית, קשרי משפחה ועוד.
הסמינריון יתמקד בסדרות שמציבות גבורות נשיות במרכז כדוגמת: 'סקס והעיר הגדולה', 'האנטומיה של גריי', 'עקרות בית נואשות' ו'ישנן בנות', ויניח הכרות מוקדמת איתן.
 
 
 
Course description
The course would like to examine the construction of female identity through the popular narratives of contemporary television prime time series.
The growing power and central role of the TV media in the creation and reproduction of popular culture in a mass society, as well as the intimate power of the interaction which evolves between the story narrative on screen and the viewers, invites us to a feminist discussion on the feminine possibilities as they are represented through prime time TV series. 
 
During the course we will analyze these feminine options through parameters of body, color, race, family status, sexual orientation, female bonding etc.
 
The course will concentrate in TV series which focus on female heroines such as "Sex and the city", "Grey's Anatomy", "Desperate housewives" and "The L World".
 
 
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5050-01 נואשות או נועזות? נשים בסדרות טלוויזיה עכשוויות
Desperate Housewives? Women in Contemp Television Series
שנה"ל תשע"ד | סמ'  א' | ד"ר הלפרן רוני

666סילבוס מפורט/דף מידע
נואשות או נועזות? נשים בסדרות טלוויזיה עכשוויות
סמסטר א' תשע"ד, יום שני, 16:00-20:00
 
ד"ר רוני הלפרן
טל. 0523436433
halperoni@013.net.il
שעת קבלה: יום ב, 15:00-16:00, לפי תיאום טלפוני מראש
 
תיאור הקורס:
הסמינריון יבקש לבחון כיצד מנוסחת וכיצד מוצבת וממוצבת זהות נשית במסגרת הנרטיבים הפופולאריים של סדרות הטלוויזיה העכשוויות. ההכרה במרכזיותה של הטלוויזיה בעיצוב תודעת ההמונים, כמו גם הבנת כוחו וייחודיותו של הקשר האינטימי המתרקם בין הסיפור הטלוויזיוני ובין צופיו, מזמינים דיון פמיניסטי באפשרויות הזהות הנשית כפי שהן מיוצרות ומופצות באמצעות סדרות הטלוויזיה הפופולאריות. במסגרת השיעור נבקש לברר: כיצד מוקרנות אפשרויות הזהות הנשית (ואפשרויות המילוט ממנה) על פני מסך הייצוגים הדומיננטי של הטלוויזיה, תוך התייחסות לפרמטרים כמו גוף, צבע, סטטוס משפחתי, סטטוס מקצועי, מעמד חברתי, אוריינטציה מינית, קשרי אהבה, קשרי חברות נשית, קשרי משפחה ועוד.
הסמינריון יתמקד בסדרות שמציבות גבורות נשיות במרכז כדוגמת: 'סקס והעיר הגדולה', 'האנטומיה של גריי', 'עקרות בית נואשות' ו'ישנן בנות', ויניח הכרות מוקדמת איתן.
 
דרישות הקורס:
נוכחות, השתתפות פעילה, קריאה משיעור לשיעור, הגשת רפרטים לאורך כל הקורס, כתיבת עבודה סמינריונית.
 
דרישת קדם:
הכרות עם ארבע הסדרות שבמרכז הדיון של הקורס.
 
מרכיבי הציון הסופי:
השתתפות פעילה בכתה והגשת רפרטים
עבודה סמינריונית
 
 
 
תכנית השיעורים:
 
פרק ראשון:
תראו מי שמדברת: קול ומבט נשי
1. Hollinger, Karen, 1992, "Listening to the Female Voice in the Woman's Film", Film Criticism. 16.3 pp. 34-52
2.Lorrain Gamman and Margaret Marshment, 1989, "Introduction" in The Female Gaze, The Real Comet Press.
3. Kim Akass and Janet McCabe, 2004, "Ms. Parker and the Vicious Circle: Female Narative and humour in Sex and the City" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2004. Reading sex and the city. I.B.Tauris
4. Debora Jermyn, 2006, "Dying to Tell You Something: Posthumous Narration and Female Omniscience in Desperate Housewives" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2006. Reading desperate housewives. I.B.Tauris. 
5. Gill, Patrick, 2008. ""The name of the game": Form and function of episode Titles in Grey's Anatomy" in Burkhead, Cynthia and Hillary Robson eds. Grace under pressure – Grey's anatomy uncovered, Cambridge scholars publishing.
6.Dana Heler, 2006, "How does a lesbian look?" in Kim and McCabe Janet, eds. 2006a. Reading the L word I.B.Tauris.Akass.
7.Susan J. Wolf and Lee Ann Roripaugh, 2006, " The (In)visible Lesbian: Anxieties of Representation in the L Word" in Kim and McCabe Janet, eds. 2006a. Reading the L word I.B.Tauris.Akass.
 
קריאת רשות מומלצת:
אורלי לובין, 2007, "איך בכל זאת נשים מצליחות לכתוב: על כתיבת נשים וגם על קריאה" בתוך דרכים לחשיבה פמיניסטית, הוצאת האו"פ.
לורה מאלווי, 2006, "עונג חזותי וקולנוע נרטיבי" בתוך ללמוד פמיניזם: מקראה, הוצאת מגדרים.
 
 
פרק שני:
איך הן נראות? הפוליטיקה של מיתוס היופי
 
1.נעמי וולף, 2004, מיתוס היופי, הוצאת מגדרים.
עמ' 11-26    244-262 
 
2. Bartky, Sandra Lee, 1988. "Foucault, Femininity, and the Modenization of  Patriarchal Power" in Irene Diamond, ed., Feminism and Foucault, pp 61-86, Boston: Northeastern University Press.
3. Stella Bruzzi and Pamela Gibson, 2004, "Fashion is the Fifth Character: Fashion, Costume and Character in Sex and the City" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2004. Reading sex and the city. I.B.Tauris
4. Janet McCabe, 2006, "What is it with that hair? Bree Van de Kamp and policing contemporary femininity" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2006. Reading desperate housewives. I.B.Tauris. 
5.Seung Chung, Hye, 2008. " All about Cristina: The Politics of (in)visibility and new multiculturalism in Grey's Anatomy" in Burkhead, Cynthia and Hillary Robson eds. Grace under pressure – Grey's anatomy uncovered, Cambridge scholars publishing.
6. Rebecca Beirne, 2006, Fashioning the L Word
7. Julia Himberg, 2008, Lesbian "Femininity" on Television
 
 
פרק שלישי:
מין מיניות ויחסים
1.אדריאן ריץ', 2003, "הטרוסקסואליות כפויה והקיום הלסבי" בתוך: מעבר למיניות, הוצ' מגדרים.
2.קתרין מקינון, 2006, "מיניות פורנוגרפיה ושיטה": הנאה תחת פטריארכיה בתוך ללמוד פמיניזם: מקראה, הוצאת מגדרים.
3. Chrys Ingraham, 1999, "Lifting the Veil" in White Weddings, Routledge.         
 4. Janna L. Kim, C. Lynn Sorsoli and al., 2007, From Sex to Sexuality: Exsposing the Heterosexual Script on primetime Network Television
 
5. Joanne Di Matti, 2004, "what's the harm in believing? Mr. Big Mr. Perfect and the Romantic Quest For Sex and the City's Mr. Right" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2004. Reading sex and the city. I.B.Tauris
6. Brian Singelton, 2006, "Hunters, Heroes and Hegemonically Masculine Fantasies of Desperate Housewives" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2006. Reading desperate housewives. I.B.Tauris. 
7. Sherryl Wilson, 2006, "White picket fences, domestic containment and female subjectivity: The quest for romantic love" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2006. Reading desperate housewives. I.B.Tauris. 
8.Burkhead, Cynthia, 2008. "Deceit, desire, and the  medical soap opera: triangular longing in Grey's Anatomy " in Burkhead, Cynthia and Hillary Robson eds. Grace under pressure – Grey's anatomy uncovered, Cambridge scholars publishing.
9.Woolston, Jennifer, 2008. "we're adults. Whwn did that happen? And how do we make it stop?": Diagnosing and Examining the role of fairy tale imagery within Grey's Anatomy" in Burkhead, Cynthia and Hillary Robson eds. Grace under pressure – Grey's anatomy uncovered, Cambridge scholars publishing.
10.Kinsely, Lisa, 2008. "Between black and white: The ambiguous politics of race, gender, and desire in Grey's Anatomy" in Burkhead, Cynthia and Hillary Robson eds. Grace under pressure – Grey's anatomy uncovered, Cambridge scholars publishing.
11. Merri Lisa Johnson, 2006, "L is for 'long term': compulsory monogamy on the L Word" in in Kim and McCabe Janet, eds. 2006a. Reading the L word I.B.Tauris.Akass.
12. Stephanie Harzewski, 2004, The limits of defamilirization: sex and the city as Late Heterosexuality
13. Constanze Rossmann and al., 2007, Same Sex- Different City
 
 
קריאת רשות מומלצת:
 
אילוז, אווה, 2002. "אהבה צורכת כל" בתוך האוטופיה הרומנטית, אוניברסיטת חיפה וזמורה-ביתן. עמ' 114-148.
מילט, קייט, 2006. "תיאוריה של פוליטיקה מינית" בתוך ללמוד פמיניזם: מקראה, הוצאת מגדרים.
מקינון, קתרין, 2007. "תשוקה וכוח" בתוך דרכים לחשיבה פמיניסטית, האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 226- 242.
 
Krutnik, Frank, 1998. "Love lies: romantic fabrication in contemporary romantic comedy" in Evans. P and Deleyto C. (eds.) Terms of Endearment, Edinbugh University Press. Pp 15-36.
 
Radway, Janice A.,1991. Reading the Romance. The University of  North Carolina Press.
עמ' 1-18
 
 
 
 
 
פרק רביעי:
"אין מקום כמו הבית": הפוליטיקה של מקום ומרחב ההתרחשות                 
 
1. Susan Zieger, 2004, "Sex and the Citzen in Sex and the City's New York" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2004. Reading sex and the city. I.B.Tauris
 
2. Abdel Munem Amin, 2005, The Suburbs on Television:            פרק 2
3. פרידן, בטי, 2006. "הבעיה שאין לה שם" בתוך ללמוד פמיניזם: מקראה, הוצאת מגדרים.
 
4. Beth Montemrro, 2004, Charlotte Chooses Her Choice: Liberal Feminism on Sex and the City
5. Laura Tropp, 2006, "Faking a Sonogram": Represemtetions of motherhood on Sex and the City
6. Kim Akass, 2004, Throwing the Baby Out With the Water: Miranda and the Mith of Maternal Instinkt on Sex and City
7. Putnam, Amanda, 2008."Miranda Bailey: "The Nazi" or yet another mammy"? in Burkhead, Cynthia and Hillary Robson eds. Grace under pressure – Grey's anatomy uncovered, Cambridge scholars publishing.
 
 
 
פרק חמישי: מחלה
 
Marta Fernandes-Morales, 2009, Illness, Gener and Gender in Contemporary Television Fiction: Representetions of Female Cancer in Sex and the City and Desperate Housewives
 
 
 
פרק שישי: החברות הכי טובות
1. Tasker, Yvonne, 1998. Working Girls: Gender and Sexuality in Popular Cinema.                    Routledge    
פרק 6 עמ' 137-160
 
2. Jones, Debora, 1990. "Gossip: notes on women's oral culture" in The Feminist Critic of Language, Debora Cameron ed., Routledge.
3. Sherianne Shuler and al., 2006, "Desperation loves company: Female friendship and the façade of female intimacy in Desperate Houswives" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2006. Reading desperate housewives. I.B.Tauris. 
4. Debora Jermyn, 2004, "In love with Sara Jessica Parker: celebrating female fandom and friendship in Sex and the City" in Akass Kim and McCabe Janet, eds. 2004. Reading sex and the city. I.B.Tauris
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פרק שביעי: איזה פמיניזם הוא זה?
1. Rebecca Brasfield, 2007, Rereading Sex and the City
2. Terri Higgins, 2009, Let's ask for the Moon-Tracing the 'Narrative of Despereation' Across Films for Women
 
 
 
 
 
 
 
 
הוראות לכתיבת הסמינריון:
תחומי דיון אפשריים: 1. שאלה המאפשרת דיון עומק בסדרה 2. שאלה הנבחנת באופן השוואתי בשתיים או יותר סדרות. השאלות לדיון יגזרו ויתבססו על הנושאים והטקסטים התיאורטיים והביקורתיים שהכרנו במהלך הקורס.
מבנה העבודה:
מבוא - הצגת הנושא/ השאלה של החיבור והצגת התשתית התיאורטית שמפרנסת את הדיון.
שניים שלושה פרקים - שבמסגרתם מתמודדים עם נושא החיבור והשאלה שעלתה במסגרתו.
סיכום - קצר שמסכם את הטיעון.
העבודה צריכה להיות כתובה עפ"י כללי הכתיבה האקדמיים המקובלים ולהכיל הערות, הפניות ורשימה ביבליוגרפית בסופה. ניתן לאמץ את המודל של כתב העת תיאוריה וביקורת, אך כל מודל של כתב עת אקדמי אחר יהיה קביל, בתנאי שתהיו עקביים.
ארכה של העבודה: בין 18- 20 עמודים.
הוראות לכתיבת עבודה מסכמת: 
עבודת רפרט יכולה להיכתב כחיבור שהיקפו קצר (6-8 עמודים) באחד משני תחומי הדיון שהוצעו לעבודה הסמינריונית. היא אמורה לציית לכללי הכתיבה האקדמית כמפורט לעיל. 
הגשה: את העבודות יש להגיש למזכירות החוג לקו"ט עד לתאריך הנקוב בידיעון. כמו כן, יש לשלוח אותן אלי במייל.
 
 
 
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת