| |||||||||||||||||||||||||
Music and Freedom: Social, Geographic and Musical Mobility
Music and Freedom: Social, Geographic and Musical Mobility |
0845-5127-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||
|
סמינר המשלב מחקר תיאורתי ומעשי, יועבר בשיתוף עם ד״ר משה מורד, כאן fm 88. במסגרת הקורס נדון באופן שבו מוזיקה מייצגת טרנס-לאומיות, קוסמופליטיות, וחציה ושמירה על גבולות פוליטיים וחברתיים. נדון בקשר בין תזוזה במרחב גיאוגרפי ומרחב סגנוני ובהשפעת טכנולוגיה על מוביליות מוזיקלית. במסגרת הקורס נצא לשטח ונחקור את הידע המוזיקלי אותו יוצרים יחידים וקהילות בעקבות חווית ההגירה. נצפה ונשתתף באירועים מוזיקליים בקרב קהילות מהגרים שונות נתרגל כלים מרכזיים במחקר האתנומוזיקולוגי החל מצילום והקלטות שדה, כתיבת מחברת מחקר אתנוגרפית, תיווי (טרנסקריפציה) וניתוח של הקלטות, וכלה במיקום של שאלות המחקר בספרות המחקר הרלוונטית. מטלת הסיום וגולת הכותרת של הקורס היא הכנה של פודקאסט -- תכנית אודיו בת 20 דקות המציגה את המחקר אותו ערכו הסטודנטים במהלך הסמסטר.
This seminar combines theoretical and practical research to examine the relation between social, geographic and musical mobility. The course will be conducted in collaboration with Dr. Moshe Morad, of 88 FM, who will contribute from his experience in radio and the popular music industry. In the course we will discuss how music represents mobility within and between nations, cosmopolitanism, and the transgression of political and social boundaries. We will ask how music moves across geographic regions and how such moves influence genre categories instrumentation and musical meaning. We will also consider the impact of technology on musical mobility, including recording, radio, cellular and the internet. As part of the course, we will observe and participate in musical events among different immigrant communities and use key tools in ethnomusicological research, including field recordings, photography writing ethnographic field notebook, transcription and analysis. The course will culminate in the preparation of a podcast - a 20 minute audio program that will represent the result of research conducted by the students during the semester
מוזיקה וחופש: מוביליות חברתית, גיאוגרפית ומוזיקלית
עופר גזית
סמינר מ״א סמס׳ ב׳ אנגלית (פתוח לב״א באישור מרצה).
2018-201
שעות קבלה בתיאום עם המרצה
תיאור קורס
סמינר המשלב מחקר תיאורתי ומעשי, יועבר בשיתוף עם ד״ר משה מורד, כאן fm 88. במסגרת הקורס נדון באופן שבו מוזיקה מייצגת טרנס-לאומיות, קוסמופליטיות, וחציה ושמירה על גבולות פוליטיים וחברתיים. נדון בקשר בין תזוזה במרחב גיאוגרפי ומרחב סגנוני ובהשפעת טכנולוגיה על מוביליות מוזיקלית. במסגרת הקורס נצא לשטח ונחקור את הידע המוזיקלי אותו יוצרים יחידים וקהילות בעקבות חווית ההגירה. נצפה ונשתתף באירועים מוזיקליים בקרב קהילות מהגרים שונות נתרגל כלים מרכזיים במחקר האתנומוזיקולוגי החל מצילום והקלטות שדה, כתיבת מחברת מחקר אתנוגרפית, תיווי (טרנסקריפציה) וניתוח של הקלטות, וכלה במיקום של שאלות המחקר בספרות המחקר הרלוונטית. מטלת הסיום וגולת הכותרת של הקורס היא הכנה של פודקאסט -- תכנית אודיו בת 20 דקות המציגה את המחקר אותו ערכו הסטודנטים במהלך הסמסטר.
This seminar combines theoretical and practical research to examine the relation between social, geographic and musical mobility. The course will be conducted in collaboration with Dr. Moshe Morad, of 88 FM, who will contribute from his experience in radio and the popular music industry. In the course we will discuss how music represents mobility within and between nations, cosmopolitanism, and the transgression of political and social boundaries. We will ask how music moves across geographic regions and how such moves influence genre categories instrumentation and musical meaning. We will also consider the impact of technology on musical mobility, including recording, radio, cellular and the internet. As part of the course, we will observe and participate in musical events among different immigrant communities and use key tools in ethnomusicological research, including field recordings, photography writing ethnographic field notebook, transcription and analysis. The course will culminate in the preparation of a podcast - a 20 minute audio program that will represent the result of research conducted by the students during the semester
דרישות הקורס:
השתתפות, קריאה, האזנה 30%
פרוייקט סיום ופרזנטציה (אודיו + טקסט) 70%
ביבליוגרפיה