חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  בית משיר: מוזיקה, משפחה, ופעולה חברתית
  Housing Song: Music, Family, and Social Activism  
0845-4136-01
אמנויות
סמ'  א'1400-1800014מבוכמן-מהטהשיעור ד"ר גזית עופר
פרופ גרובר-פרידלנדר מיכל
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

פרויקט חלוצי, קורס ראשון מסוגו במגמה למוסיקולוגיה ובביה׳ס למוסיקה בכללותו. הקורס משלב  מחקר תאורתי עם התנסות בשטח ומחקר שדה. בישראל של 2018 ״בית״ הוא מושג טעון, המושפע ממבנה התא המשפחתי, מאלמנטים פוליטיים, היסטוריים, חברתיים-כלכליים ומתחושות של זהות הזדהות ושייכות. מטרתו של קורס זה, חלק מתכנית מתחברים + למעורבות בקהילה, היא לחקור את הקשר בין שירים שמקשיבים להם, שירים ששרים ומזדהים איתם לבין מושג הבית. איזה סוגי שירים מקשרים המשתתפים עם תחושה של זהות ושל ״בית״? אילו שירים נשמעים בקהילה מעורבת בישראל (פופולאריים, דתיים, שירי ערש וכו') באיזה הקשרים הם נשמעים? באיזו מידה היכרות עם עולם השיר של משפחות ממוצא שונה יכול לגשר על פערים ולהניב יתר סבלנות? במקביל להכרת הספרות המחקרית העוסקת בשאלות אלו, נלמד להשתמש בכלים טכנולוגיים ומוזיקולוגיים מעשיים: נאסוף ונקליט שירים בקרב הקהילה עימה נשתף פעולה, נעסוק בסוגיות של תיווי, עיבוד וטרנסקריפציה, ולבסוף נפיק חוברת שירים, אלבום ומופע בו יבוצעו

השירים שנאספו.

 

Course description

This course is the first of its kind in the Musicology program and in the School of Music on the whole. It combines theory, practice and field work. The aim of the course is to study ways in which the music one plays and listens to construct an identity and sense of home. Through Music, the complexities of identity and sense of place, belonging and home will be unpacked. We will work in a community in Petach Tikva and together collect, record and transcribe music of their choice. The process and outcome will be explored and analyzed together with a production of a song book and performance of the members of the community’s  songs.   

סילבוס מפורט

אמנויות
0845-4136-01 בית משיר: מוזיקה, משפחה, ופעולה חברתית
Housing Song: Music, Family, and Social Activism
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | ד"ר גזית עופר

סילבוס מפורט/דף מידע

בית משיר: מוזיקה, משפחה, ופעולה חברתית

עופר גזית, מיכל גרובר פרידלנדר, יניב ברוך

בשיתוף עם מתחברים+

 

שיעור, סמסטר א׳, תואר שני (פתוח לתואר ראשון באישור מרצה)

יום ב׳ 14:00-18:00 2018-2019

 

שעות קבלה בתיאום עם המרצים

 

תיאור קורס

 

 

פרויקט חלוצי, קורס ראשון מסוגו במגמה למוסיקולוגיה ובביה׳ס למוסיקה בכללותו. הקורס משלב  מחקר תאורתי עם התנסות בשטח ומחקר שדה. בישראל של 2018 ״בית״ הוא מושג טעון, המושפע ממבנה התא המשפחתי, מאלמנטים פוליטיים, היסטוריים, חברתיים-כלכליים ומתחושות של זהות הזדהות ושייכות. מטרתו של קורס זה, חלק מתכנית מתחברים + למעורבות בקהילה, היא לחקור את הקשר בין שירים שמקשיבים להם, שירים ששרים ומזדהים איתם לבין מושג הבית. איזה סוגי שירים מקשרים המשתתפים עם תחושה של זהות ושל ״בית״? אילו שירים נשמעים בקהילה מעורבת בישראל (פופולאריים, דתיים, שירי ערש וכו') באיזה הקשרים הם נשמעים? באיזו מידה היכרות עם עולם השיר של משפחות ממוצא שונה יכול לגשר על פערים ולהניב יתר סבלנות? במקביל להכרת הספרות המחקרית העוסקת בשאלות אלו, נלמד להשתמש בכלים טכנולוגיים ומוזיקולוגיים מעשיים: נאסוף ונקליט שירים בקרב הקהילה עימה נשתף פעולה, נעסוק בסוגיות של תיווי, עיבוד וטרנסקריפציה, ולבסוף נפיק חוברת שירים, אלבום ומופע בו יבוצעו

השירים שנאספו.

 

 

This course is the first of its kind in the Musicology program and in the School of Music on the whole. It combines theory, practice and field work. The aim of the course is to study ways in which the music one plays and listens to construct an identity and sense of home. Through Music, the complexities of identity and sense of place, belonging and home will be unpacked. We will work in a community in Petach Tikva and together collect, record and transcribe music of their choice. The process and outcome will be explored and analyzed together with a production of a song book and performance of the members of the community’s  songs.   

 

 

דרישות הקורס:


20% השתתפות, קריאה, האזנה, כתיבת אוטוביוגרפיה מוזיקלית

40% מטלת תיעוד אודיו/וידאו. הקלטה/צילום של קטע קצר מתוך תהליך הבחירה, דיון בבחירת השירים. טרנסקריפציה של שיר: מוזיקה + טקסט.    

40% עבודת סיכום + פרזנטציה   

 

 

 

 

 

ביבליוגרפיה



שנהב יהודה.  2003" .פתח דבר", בתוך: היהודים-הערבים: לאומיות, דת ואתניות, תל אביב: 
הוצאת עם עובד עמ' . 22-7 

פוגל-ביז'אוי, סילביה. 2000. "משפחות בישראל: 
בין משפחתיות לפוסט-מודרניות". עמ' 107-166 בתוך  יזרעאלי ד. , א. פרידמן, א. דהאן-כלב , ח. הרצוג, מ. חסאן, ח. נוה וס. פוגל-ביז'אוי.  מין מיגדר ופוליטיקה. תל אביב: עם עובד.


Aziza Khazzoom. 2008. Shifting Ethnic Boundaries and Inequality in Israel. Stanford: Stanford University Press, pp. 3-7, 127-161.
Regev, M., & Seroussi, E. (2004). Popular music and national culture in Israel. Univ of California Press.

Shelemay, K. K. (1988). Together in the field: team research among Syrian Jews in Brooklyn, New York. Ethnomusicology, 369-384.

קפלן, דני. 2011. "ניתוח ניאו-מוסדי של עליית מוזיקה מזרחית "לייט" ברדיו הישראלי בשנים 1995-2010." סוציולוגיה ישראלית. י"ג (1):135-159.



Schafers (2017) “Voice” in The Cambridge Encyclopedia of Anthropology 

 


רות הכהן, ״קהילות קול״ 2016


 

Erika Fischer Lichte, “Revival of Choric Theatre” in Choruses Ancient and Modern

 

“Empathy, Surviving Collective Empathy” in Collaborative Art in 21st Century



Lisbeth Lipari, Listening, Thinking, Being: Toward an Ethics of Attunement (2014)

Irina Leimbacher, “Hearing Voice: Experiments with Documentary Listening” Discourse Vol. 39, No. 3, Documentary Audibilities (Fall 2017), pp. 292-318

  


Bicknell, ”Why Sing” in Philosophy of Song and Singing 2015
 


Gaston Bachelard Poetic of Space 1957


 

Didier Anzieu, “Sonorous Envelope” in The Skin Ego 1985



Emmanuel Levinas, Totality an Infinity 1961



Steven Connor, “Whisper Music” A lecture given at the Take a Deep Breath symposium, Tate Modern, 15 February 2007 

 

Dominic Pettman, Vocal Intimacy  2017 
 

Palestinian Music and Song : Expression and Resistance Since 1900
2013

Martin Clayton ed., Music, Words and Voice : a Reader, 2011
 

Utz ed., Vocal Music and Contemporary Identities, 2013

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת