|
|
|
|
|
|
|
סמ' ב' | 1400-1600 | 'ב | 014מ | מוזיקה בוכמן-מהטה | סמינר | פרופ גרובר-פרידלנדר מיכל |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\08\2015\0845\0845411901_desc.txt סילבוס מקוצר הסמינר עוסק בתמורות במדיום האופרה ובביטוייה המגוונים בימינו. כיצד מבינים אופרה כיום, כיצד מאזינים לה, למה מאזינים, מהן הסוגיות המתעוררות כשאנו צופים באופרה, מהו היחס בין הצד האקוסטי, הטקסטואלי והויזואלי, כיצד משפיעה הטכנולוגיה על המדיום, מהו היחס בין הרפרטואר הקאנוני לבין יצירות שהן אנטי אופרה, פוסט אופרה או מטה אופרה. נשאל האם אופרה חדשה הומרה לתיאטרון מוסיקה.
בשנתיים שלוש האחרונות יצאו קבצים חדשים וחשובים המאגדים את מיטב המחקרים העדכניים בנושאים אלו. בקורס נתוודע למחקר מרתק זה, ליצירות אופראיות פרדיגמטיות ולכאלו המאתגרות את מושג המדיום האופראי. Course description In the seminar we will explore the changes the medium of opera has undergone in recent decades. How is opera understood today, how it is listened to and what is listed to are among the issues to be discussed, as well as those pertaining to the relationship between the different elements comprising opera, the influence of technology and recent off shoots such as music theatre, post-opera and the like. We will be reading essays on these topics from path breaking collections of new scholarship published in the last few years, as well as consider major works from the 20th and 21st centuries.
|
|