| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
כתיבה אקדמית הלכה למעשה (תאורטיקנים ומוזיקולוגיה)
Academic Writing (Theory and Musicology Majors) |
0843-1001-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||
|
הקורס מיועד להקנות לסטודנטים מיומנויות באוריינות אקדמית, כלומר, לסייע להם לפתח ולשכלל את יכולת החשיבה, הקריאה והכתיבה הביקורתית-מחקרית. לאורך הקורס ילמדו הסטודנטים כיצד להתמודד עם טקסטים מורכבים, לפתח רעיונות, לאתר מקורות מידע רלוונטיים ולהתנסח באופן בהיר ואפקטיבי, בהתאם לכללים המקובלים בעולם האקדמי ותוך שימת לב מיוחדת לתחומי המחקר המוזיקלי. השיעורים יתבססו על הוראה פרונטלית, דיון בחומרי הקריאה ותרגול כתתי.
The course aims at fostering academic literacy, whereby students are able to develop critical thinking, reading and writing skills. The course will help students in reading and analyzing complex texts, developing ideas, locating relevant bibliography and other research sources, and writing clearly and effectively. Special attention will be given to writing research papers about music. Learning will consist of lectures, discussions and in-class exercises.
הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
שם הקורס: כתיבה אקדמית
שם הקורס באנגלית: Academic Writing
מספר הקורס: 0843-1001-01
סמסטר א', תשע"ז
מהות ההוראה: שו"ת, 2 ש"ס
שם המרצה: ד"ר יונתן בר-יושפט
דוא"ל: yonatanb@openu.ac.il
טל': 052-5289655
שעות קבלה: בתאום מראש
תיאור הקורס
הקורס מיועד להקנות לסטודנטים מיומנויות באוריינות אקדמית, כלומר, לסייע להם לפתח ולשכלל את יכולת החשיבה, הקריאה והכתיבה הביקורתית-מחקרית. לאורך הקורס ילמדו הסטודנטים כיצד להתמודד עם טקסטים מורכבים, לפתח רעיונות, לאתר מקורות מידע רלוונטיים ולהתנסח באופן בהיר ואפקטיבי, בהתאם לכללים המקובלים בעולם האקדמי ותוך שימת לב מיוחדת לתחומי המחקר המוזיקלי. השיעורים יתבססו על הוראה פרונטלית, דיון בחומרי הקריאה ותרגול כתתי.
Course Description
The course aims at fostering academic literacy, whereby students are able to develop critical thinking, reading and writing skills. The course will help students in reading and analyzing complex texts, developing ideas, locating relevant bibliography and other research sources, and writing clearly and effectively. Special attention will be given to writing research papers about music. Learning will consist of lectures, discussions and in-class exercises.
דרישות הקורס
מרכיבי הציון הסופי
10% השתתפות פעילה בכיתה
20% הגשת תרגילי כיתה
30% הגשת מטלות בית
40% הגשת עבודת גמר (ציון עובר בעבודה הסופית של הקורס הינו תנאי לציון עובר בקורס)
נושאי הקורס העיקריים
ביבליוגרפיה ראשונית (נתון לשינויים)
עברית:
בן נתן, אורנה, דולי לוי. אוריינות אקדמית. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, 2012.
לבנת, ז'. הרטוריקה של המאמר המדעי, הלשון וקהיליית השיח. רמת-גן: הוצאת אוניברסיטת בר-אילן, 2011.
לועזית:
Bassham, Greg, William Irwin, Henry Nardone, and James M. Wallace. Critical Thinking: A Student's Introduction. Boston: McGraw Hill, 2011.
Cowdery, James R., Carl Skoggard, and Barbara Dobbs Mackenzie. How to Write About Music: The RILM Manual of Style. New York: Répertoire International de Littérature Musicale, 2006.
Holoman, D. Kern. Writing about music: a style sheet. University of California Press, 2014.
Turabian, Kate L. Student's guide to writing college papers. University of Chicago Press, 2010.
Turabian, Kate L. A manual for writers of research papers, theses, and dissertations: Chicago style for students and researchers. University of Chicago Press, 2013.