רגשיות נטולת מעצורים, אקספרסיביות אותנטית, ברוטאליות וריאליזם בלתי מתפשר, הם מבין הקלישאות הנפוצות לתיאור הפיסול הגותי הגרמני. אולם האם ביטויים אלו משקפים את התרבות בתוכה הפיסול נוצר? בקורס זה נבחן את האופן בו זהות אינדיבידואלית בוטאה בפיסול הגותי כסימולקרום של נראות ורגש. נדון בדימויים מתוך שתי נקודות מבט: האחת, זו של ימה"ב, בה הוגדר הסימולקרום כסימן ריק, שקרי, דימוי מפוסל המבוסס על הטבע אך מושתת על הטעיה, וזו הפוסט מודרנית, הרואה בסימולקרום את מות הממשות. מתוך שתי עמדות אלו ננסה לעמוד על תיאוריית הדימויים של ימה"ב ועל פיסול זהויות ורגש בגותיקה הגרמנית.
אמנויות | חוג לתולדות האמנות 0821-6200-01 סימולקרום גותי: זהות ורגש בפיסול בגרמניה במאות ה-13 וה-14 Gothic Simulacrum: Sculpting Identity in Medieval Germany שנה"ל תשע"ה | סמ' ב' | פרופ פינקוס אסף
רגשיות נטולת מעצורים, אקספרסיביות אותנטית, ברוטאליות וריאליזם בלתי מתפשר, הם מבין הקלישאות הנפוצות לתיאור הפיסול הגותי הגרמני. אולם האם ביטויים אלו משקפים את התרבות בתוכה הפיסול נוצר? בקורס זה נבחן את האופן בו זהות אינדיבידואלית בוטאה בפיסול הגותי כסימולקרום של נראות ורגש. נדון בדימויים מתוך שתי נקודות מבט: האחת, זו של ימה"ב, בה הוגדר הסימולקרום כסימן ריק, שקרי, דימוי מפוסל המבוסס על הטבע אך מושתת על הטעיה, וזו הפוסט מודרנית, הרואה בסימולקרום את מות הממשות. מתוך שתי עמדות אלו ננסה לעמוד על תיאוריית הדימויים של ימה"ב ועל פיסול זהויות ורגש בגותיקה הגרמנית.
אמנויות | חוג לתולדות האמנות 0821-6200-01 סימולקרום גותי: זהות ורגש בפיסול בגרמניה במאות ה-13 וה-14 Gothic Simulacrum: Sculpting Identity in Medieval Germany שנה"ל תשע"ה | סמ' ב' | פרופ פינקוס אסף