חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  רומנטיקה וניאו רומנטיקה באמנות הבריטית מאות 19-20
  Romanticism and Neo-Romanticism in British Art 19-20 Century                                         
0821-5695-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  א'1000-1400213מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר שוסטרמן רבקה
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הרומנטיקה האנגלית נתפסת כאחת מהישגיה הגדולים של אמנות המאה ה-19 בכלל והאמנות הבריטית בפרט.בסמינר זה נעמוד על מאפייניה הצורניים והתוכניים של הרומנטיקה הבריטית ואת השפעתם על\והופעתם מחדש באמנות המאה ה-20  במגמה שזכתה לכינוי ניאו-רומנטיקה.נשאל לגבי אופי הקשרים בין הזרמים,(הרומנטיקה והניאו-רומנטיקה),מה השינויים שהתחוללו באפיונים הצורניים והתוכניים של היצירות הנתפסות כניאו רומנטיות  במאה ה-20 למשל- בתפיסת הנשגב,הדמיון, המקום והאחר, ומהי משמעות התופעה בקונטקסט אסטטי,תרבותי, היסטורי וחברתי.

Course description

In this Seminar we will examine the influence of Nineteenth Century Romanticism on what is considered Neo-Romanticism in Twentieth Century British Art. We will compare aspects of form and content in works belonging to Romanticism and Neo-Romanticism as well as the Aesthetic, cultural, historical and social contexts in which they were created.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-5695-01 רומנטיקה וניאו רומנטיקה באמנות הבריטית מאות 19-20
Romanticism and Neo-Romanticism in British Art 19-20 Century
שנה"ל תשע"ח | סמ'  א' | ד"ר שוסטרמן רבקה

666סילבוס מפורט/דף מידע

החוג לתולדות האמנות

הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ

 

רומנטיקה וניאו-רומנטיקה באמנות הבריטי

Romanticism  and Neo-Romanticism in British Art

סמסטר א', תשע"ח

ד"ר רבקה נ. שוסטרמן

סמינר מ.א. 4 ש"ס

                                                 יום ג' 10:00-14:00

0821-5695-01

 

שעות קבלה: לפי תיאום מראש בכתה או בדוא"ל.

טל: 03-5443625

אימייל: rivkashu@post.tau.ac.il  

 

הרומנטיקה האנגלית נתפסת כאחת מהישגיה הגדולים של אמנות המאה ה-19 בכלל והאמנות הבריטית בפרט.בסמינר זה נעמוד על מאפייניה הצורניים והתוכניים של הרומנטיקה הבריטית ואת השפעתם על\והופעתם מחדש באמנות המאה ה-20  במגמה שזכתה לכינוי ניאו-רומנטיקה.נשאל לגבי אופי הקשרים בין הזרמים,(הרומנטיקה והניאו-רומנטיקה),מה השינויים שהתחוללו באפיונים הצורניים והתוכניים של היצירות הנתפסות כניאו רומנטיות  במאה ה-20 למשל- בתפיסת הנשגב,הדמיון, המקום והאחר, ומהי משמעות התופעה בקונטקסט אסטטי,תרבותי, היסטורי וחברתי.

 

          In this Seminar we will examine the influence of Nineteenth Century Romanticism on what is considered Neo-Romanticism in Twentieth Century British Art. We will compare aspects of form and content in works belonging to Romanticism and Neo-Romanticism as well as the Aesthetic, cultural, historical and social contexts in which they were created.

דרישות וחובות הקורס:                                                                                                                 

נוכחות ע"פ תקנון החוג.

קריאת חובה: של ההפניות בפירוט השיעורים וקריאה נוספת שתינתן במהלך הסמינר.

השתתפות פעילה בשיעורים.

הצגת מחקר וחלוקת ביבליוגרפיה.

ציון סופי: 20% השתתפות והצגת מחקר, 80% עבודת הסמינר

 

נושאים (נתון לשינויים):

1.מבוא :רומנטיקה וניאו- רומנטיקה.

2. מספר היבטים של הנשגב:דמיון,התעלות, מורא,מרד,פנטזיה,אלימות וארוטיקה-לוטרבורג,מרטין, וורד, דאד(DADD),פיוזלי.

Myrone Martin, and other contributors, Gothic Nightmares: Fuseli, Blake and the Romantic Imagination, London, Tate Pub.,2006. ((הפנייה מפורטת בשיעור      

 

3. בלייק: מיתולוגיה ודימויי נפש האדם.תלמידיו של בלייק- היבטים רוחניים בנוף האנגלי .

כוכב, יהושע (מתרגם),משירי ויליאם בלייק, תל-אביב ,1968 . 

טרנר: נוף-נוכחות היסטורית בנוף -היבטים של תבונה וחזון.

קאונסטבול: נוף-ממד  אישי ומקומי.

Barrell, John, The Dark Side of the Landscape: The Rural Poor in English Painting 1730-1840,  Cambridge (England), 1985(1980) pp.137-153.

4-5. ניאו-רומנטיקה-1930-1955 –הנוף: בריטניה-עבר והווה, הגוף: מאוויים ואחרות.

Spalding, Frances, British Art Since 1900, London, New York,1996 (1986) pp.127-142.

Yorke, Malcom, The Spirit of Place: Nine Neo-Romantic Artists and their Times,  London, 1988,pp.11-27.

6-7.הכפריים ופיטר בלייק, רייצ'ל וויטרייד (WHITEREAD), דיאלקטיקה עם העבר הוויקטוריאני, אמנות סביבתית אקולוגית ומגמת ההיקסמות מחדשREENCHANTMENT)).

Krauss, Rosalind, "x Marks the spot ", Rachel Whiteread: Shedding Life, Fiona Bradley(ed.),Liverpool,Tate,1996.

https://search.proquest.com/docview/1320549872https://search.proquest.com/docview/1320549872

8-9.ניאו-רומנטיקה באיורים לספרות ילדים בתרבות הרוק ובתערוכות.

9-12 הצגות מחקר

13 סיכום

 

ביבליוגרפיה

Bailey, Anthony, John Constable: A Kingdom of His own, London, 2007(2006).

Barrell, John, The Dark Side of the Landscape: The Rural Poor in English Painting 1730-1840,    Cambridge (England), 1985(1980).

Bindman, David (text),William Blake: The Complete Illuminated Books,London,2000 (Here you will find additional bibliography on Blake).

.

Harrison, Charles,Paul Wood (eds.) , Art in Theory 1900 - 2000: An Anthology of Changing Ideas,Oxford,2002

 

Harrison , Charles, Harrison, Charles, Paul Wood (eds.), and Gaiger Jason, Art in Theory 1815- 1900, Oxford, 1998.

https://archive.org/stream/ost-art-artintheory1900-1990/ArtInTheory1900-1990_djvu.txt

Humphreys, Richard, Tate Britain Companion to British Art, London,Tate,2001.

Lister, Raymond, British Romantic Painting, Cambridge, 1994.                                                       .                                                         

Mellor, David, (ed.), A Paradise Lost: The Neo Romantic Imagination in Britain 1935-55,   London, 1987 (Barbican Art Gallery,1993).

Myrone Martin, and other contributors, Gothic Nightmares: Fuseli, Blake and the Romantic Imagination, London, Tate Pub.,2006. 

     

Shusterman, N. Rivka," Turner's Image of the Contemporary Mother and Child: Art by

Association", Assaph, vols. 13-14,  2010 (pp.225-239).

Smiles, Sam, J.M.W. Turner, London, 2000 (Here you will find additional Bibliography on Turner).

Spalding, Frances, British Art Since 1900, London, New York,1996 (1986) .

Trentmann, Frank, Civilization and Its Discontents: English Neo-Romanticism and the Transformation of Anti-Modernism in Twentieth-Century Western Culture ,Journal of Contemporary History Vol. 29, No. 4 (Oct., 1994), pp. 583-625

http://www.jstor.org/stable/260680?seq=1#page_scan_tab_contents

Vaughn, William, John Constable, London, 2002.

Vaughan, William, Romanticism and art, London,  1994. 

Vaughan, William, The Englishness of British Art, Oxford Art Journal, Vol. 13, No. 2 (1990), pp. 11-23

http://www.jstor.org/stable/1360334?seq=1#page_scan_tab_contents

Victoria and Albert Museum,  The Romantic Tradition in British Painting 1800-1950,London,Victoria and Albert Museum, Touring Exhibition-2002-3.                             

http://www.vam.ac.uk/content/articles/r/romanticism-romance-sublime-picturesque

Wolf, Norbert; Koln F. Walter (ed.),Painting in the Romantic Era,Taschen, 1999.

Yorke, Malcom, The Spirit of Place: Nine Neo-Romantic Artists and their Times,  London, 1988.

               

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת