חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  אמניות בישראל - סוגיות מגדריות בשדה האמנות המקומי
  Women Artists in Israel ? Gendered Aspects in the Local Field                                        
0821-5685-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1200-1600200מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר דקל טל
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס הינו סמינר מתקדם לתלמידי תואר שני. במהלך המפגשים תיפרש שושלת של יצירה אמנותית המקיימת קריאה מחודשת ואלטרנטיבית לזו המקובלת בתולדות האמנות בישראל, כשאל מול הדמויות הגבריות המובילות והמוכרות בשדה האמנות המקומית יוצגו יצירות של אמניות נשים. גישה זו תחייב את הסטודנטיות/ים לשאלות מהותיות כגון: האם ניתן לאפיין קטגוריה הנקראת "אמנות נשים" ומה צריכים להיות מאפייניה? האם יש טעם לפגם בסימון קבוצה כזאת? האם ניתן להצביע על מאפיינים של "אמנות נשית"? אילו נשים, מקבוצות חברתיות שונות, פועלות בשדה זה? ולבסוף, וכהמשך לסוגיות מסוג זה, מתי ובאילו אופנים החלה להיווצר בישראל אמנות פמיניסטית?

תכני הקורס יאורגנו בחיתוך תימטי ויציעו דיון בסוגיות מגדריות מגוונות שבאות לידי ביטוי באמנות, ביניהן דיון בתנאי ייצור של אמנות בתוך מערך רחב של יחסי כוח בחברה (למשל סוגיות של נגישות למשאבים, הורות ואמהות, צבא ובטחון, אמנית שחיה בזוגיות עם אמן ושאלות אודות פיתוח קריירה אמנותית בתוך משפחה שבה שני בני-הזוג עוסקים ביצירה, ועוד). הדיון בתימות אלו יוצג על פי היגיון של התקדמות כרונולוגית, מן המוקדם אל המאוחר: החל בתקופת בית הספר לאמנות בצלאל (1906); עבור באמניות הדור שלפני קום המדינה, ביניהן בתיה לישנסקי, ציונה תג'ר ואנה טיכו; המשך באמניות דור הביניים כגון לאה ניקל, אביבה אורי וביאנקה אשל-גרשוני; עבור באמניות שהחלו לפעול דור אחד מאוחר יותר, ביניהן דיתי אלמוג, מיכל נאמן ופמלה לוי; וכלה באמניות עכשוויות כמו סיגלית לנדאו, אניסה אשקר ומיכל רובנר. בתוך כך תבחן אמנותן ביחס למתח המתקיים בין המקומי לבין הגלובלי.

Course description

 The art created by women artists in Israel constitutes a central chapter of the history of Israeli art and culture, yet it has been the subject of little research from a gendered perspective. This advanced seminar will discuss a lineage of artistic production, revealing an alternative canon to the well-established canon of Israeli art, created mostly by men. In conjunction with prominent male figures in the local scene, we will analyze art created by various female figures, by which the showcase will allow us to ask new questions and establishing a re-reading of central themes and also propose new methodologies. 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-5685-01 אמניות בישראל - סוגיות מגדריות בשדה האמנות המקומי
Women Artists in Israel ? Gendered Aspects in the Local Field
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר דקל טל

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב

החוג לתולדות האמנות

 

 

 

 

אמניות בישראל – סוגיות מגדריות בשדה האמנות המקומי

 

Women Artists in Israel – Gendered Aspects in the Local Field

 

ד"ר טל דקל

 

 

מסגרת: סמינר תואר שני

סמסטר: ב', תשע"ח 2017, ימי חמישי בשעה 12:15-15:45

שם המרצה: ד"ר טל דקל

דוא"ל: tdekel@post.tau.ac.il

טלפון: 054-4878830

שעות קבלה: לפי תיאום דוא"ל

 

 

תיאור הקורס

הקורס הינו סמינר מתקדם לתלמידי תואר שני. במהלך המפגשים תיפרש שושלת של יצירה אמנותית המקיימת קריאה מחודשת ואלטרנטיבית לזו המקובלת בתולדות האמנות בישראל, כשאל מול הדמויות הגבריות המובילות והמוכרות בשדה האמנות המקומית יוצגו יצירות של אמניות נשים. גישה זו תחייב את הסטודנטיות/ים לשאלות מהותיות כגון: האם ניתן לאפיין קטגוריה הנקראת "אמנות נשים" ומה צריכים להיות מאפייניה? האם יש טעם לפגם בסימון קבוצה כזאת? האם ניתן להצביע על מאפיינים של "אמנות נשית"? אילו נשים, מקבוצות חברתיות שונות, פועלות בשדה זה? ולבסוף, וכהמשך לסוגיות מסוג זה, מתי ובאילו אופנים החלה להיווצר בישראל אמנות פמיניסטית?

תכני הקורס יאורגנו בחיתוך תימטי ויציעו דיון בסוגיות מגדריות מגוונות שבאות לידי ביטוי באמנות, ביניהן דיון בתנאי ייצור של אמנות בתוך מערך רחב של יחסי כוח בחברה (למשל סוגיות של נגישות למשאבים, הורות ואמהות, צבא ובטחון, אמנית שחיה בזוגיות עם אמן ושאלות אודות פיתוח קריירה אמנותית בתוך משפחה שבה שני בני-הזוג עוסקים ביצירה, ועוד). הדיון בתימות אלו יוצג על פי היגיון של התקדמות כרונולוגית, מן המוקדם אל המאוחר: החל בתקופת בית הספר לאמנות בצלאל (1906); עבור באמניות הדור שלפני קום המדינה, ביניהן בתיה לישנסקי, ציונה תג'ר ואנה טיכו; המשך באמניות דור הביניים כגון לאה ניקל, אביבה אורי וביאנקה אשל-גרשוני; עבור באמניות שהחלו לפעול דור אחד מאוחר יותר, ביניהן דיתי אלמוג, מיכל נאמן ופמלה לוי; וכלה באמניות עכשוויות כמו סיגלית לנדאו, אניסה אשקר ומיכל רובנר. בתוך כך תבחן אמנותן ביחס למתח המתקיים בין המקומי לבין הגלובלי.

 The art created by women artists in Israel constitutes a central chapter of the history of Israeli art and culture, yet it has been the subject of little research from a gendered perspective. This advanced seminar will discuss a lineage of artistic production, revealing an alternative canon to the well-established canon of Israeli art, created mostly by men. In conjunction with prominent male figures in the local scene, we will analyze art created by various female figures, by which the showcase will allow us to ask new questions and establishing a re-reading of central themes and also propose new methodologies. 

 

 

דרישות הקורס

 

נוכחות חובה בכל המפגשים (היעדרות מותרת: עד שני מפגשים)

השתתפות פעילה בדיונים

קריאת חובה: ראו רשימה

קריאה נוספת:  יתכן ובמהלך השעורים יופנו הסטודנטיות/ים למאמרים או פרקים נוספים.

מטלת נוספות: פרזנטציה בכיתה והגשת עבודת סמינריון

 

מרכיבי הציון הסופי:

עבודה סמינריונית (100%)

 

סדר השיעורים (לא סופי)

  1. מבוא ורקע תיאורטי לנושא הסמינריון

קריאה מומלצת:

נוכלין, לינדה, 2007. "למה לא היו אמניות גדולות?", המדרשה, כרך 10.

Broude, Norma and Garrard, Mary, 1982. "Introduction: Feminism and Art History", Feminism and Art History – Questioning the Litany (eds. Broude, Norma and Garrard, Mary), New York: Harper & Row, (especially pp. 1-3, 10-17).

מרקוס, רות, 2008. "מקומן של נשים בתולדות האמנות האמנות הישראלית, 1920-1970", נשים יוצרות בישראל, 1920-1970 (עורכת: מרקוס, רות), תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

 

  1. אמניות בתקופת "היישוב"

קריאה מומלצת:

חינסקי, שרה, 1997. "רוקמות התחרה מבצלאל", תאוריה וביקורת, כרך 11.

 

  1. אמניות סביב שנות הקמת מדינת ישראל

קריאה מומלצת:

טרכטנברג, גרסיאלה, 2008. "ממוצלחות למועלמות – יוצרות בעיני ביקורת האמנות", נשים יוצרות בישראל,  1920-1970 (עורכת: מרקוס, רות), תל אביב: מגדרים והקיבוץ המאוחד.

 

  1. רקע פוליטי-חברתי ליוצרות-נשים בשנות החמישים

קריאה מומלצת:

בר-אור, גליה וגדעון עפרת, 2008. הגמוניה וריבוי: העשור הראשון 1958-1948, 60 שנות אמנות בישראל, תל אביב: המשכן לאמנות עין חרוד.

 

  1. ניצני שיח מגדרי-נשי: שנות השישים

קריאה מומלצת:

גלדמן, מרדכי, 2007. ויהי במראת הכסף – ביאנקה אשל-גרשוני, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

 

  1. אמנות שנות השבעים: בין המקומי לגלובלי

קריאה מומלצת:

       Dekel, Tal, 2011. "From First-Wave to Third-Wave Art in Israel – a Quantum Leap", Israel   Studies, vol. 16.1.

Dekel, Tal, 2012. "Feminist Art Hitting the Shores of Israel: Three Case Studies in Impossible Times", Frontiers – Women Studies Journal, vol. 33 no.2.

 

  1. "דור הביניים": שנות השמונים

קריאה מומלצת:

רבינא, דורון, 2008. ובסוף נמות: העשור החמישי 1988-1998 – 60 שנות אמנות בישראל, הרצליה: מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.

 

  1. שנות התשעים בישראל: ביסוס שיח מגדרי והצגת עיקרי השיח הפמיניסטי

קריאה מומלצת:

גילעת, יעל, 2006. "איפה הייתן ומה עשיתן – שיח מגדרי בתחילת שנות התשעים ומקומו בעיתון "הארץ", ישראל, כרך 9.

 

  1. אמנות עכשווית בישראל – פרספקטיבות ממרחבי השדה השונים

קריאה מומלצת:

בן-צבי, טל, 2001. דיוקן עצמי – אמנות נשים פלסטינית, תל אביב: אנדלוס.

עלון, קציעה ושולה קשת (עורכות), 2013. שוברות קירות: אמניות מזרחיות עכשוויות בישראל, תל אביב: הוצאת אחותי.

 

  1. המשך נושא: אמנות עכשווית בישראל – פרספקטיבות ממרחבי השדה השונים

קריאה מומלצת:

ליס, דבורה ודוד שפרבר, 2012. מטרוניתא – אמנות יהודית פמיניסטית, תל אביב: משכן לאמנות, עין חרוד.

 

  1. המשך נושא: אמנות עכשווית בישראל – הגירה ומגדר באמנות בישראל

קריאה מומלצת:

דקל, טל, 2013. נשים והגירה – אמנות ומגדר בעידן טרנס לאומי , תל אביב: רסלינג.

 

  1. הצגות מחקרים של סטודנטיות/ים

 

  1. הצגות מחקרים של סטודנטיות/ים

 

  1. סיכום הקורס וחידוד מטלות העבודה המחקרית

 

קריאת חובה

גינתון, אלן, 1991. הנוכחות הנשית, תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות.

דקל, טל, 2011. "פמיניזם ואמנות נשים בישראל בפתח המאה ה- 21", (מ)מוגדרות: אמנות והגות פמיניסטית, תל אביב: הקיבוץ המאוחד/קו אדום לאמנות.

טננבאום אילנה, עינת עמיר, 2007. מרוץ שליחות: ארבעה עשורים של פמיניזם באמנות הישראלית, חיפה: מוזיאון חיפה לאמנות.

טרכטנברג, גרסיאלה, 2008. "ממוצלחות למועלמות – יוצרות בעיני ביקורת האמנות", נשים יוצרות בישראל,  1920-1970 (עורכת: רות מרקוס), תל אביב: מגדרים והקיבוץ המאוחד.

מרקוס, רות, 2008. "מבוא: מקומן של נשים בתולדות האמנות הישראלית: 1920-1970", נשים יוצרות בישראל, 1920-1970 (עורכת: רות מרקוס), תל אביב: מגדרים והקיבוץ המאוחד.

נוכלין, לינדה, [1971], 2007. "למה לא היות אמניות דגולות?", המדרשה, כרך 10.

Dekel, Tal, 2011. "A Quantum Leap: From First-Wave to Third-Wave Feminist Art in Israel", Israel Studies, vol. 16.1

 

קריאה מומלצת

אברבוך, מאשה, 2016. "'הזונה הרוסייה' עושה אמנות עליכם", הארץ, 9 ביוני 2016.

בן-צבי, טל, 2001. דיוקן עצמי – אמנות נשים פלסטינית, תל אביב: אנדלוס.

בן-צבי, טל, 2002. "שפת אם", חזות מזרחית – הווה הנע בסבך עברו הערבי (עורך: יגאל נזרי), תל אביב: בבל.

בן-צבי, טל, 2015. סברה – ייצוגי הנכבה באמנות הפלסטינית בישראל. תל אביב: רסלינג.

בר-אור, גליה,  2002. אביבה אורי, תל אביב: המשכן לאמנות עין חרוד.

בר-אור, גליה, 2004. מאירה שמש  מלכת יופי, תל אביב: המשכן לאמנות עין חרוד.

בר-אור, גליה וגדעון עפרת, 2008. הגמוניה וריבוי: העשור הראשון 1958-1948, 60 שנות אמנות בישראל, תל אביב: המשכן לאמנות עין חרוד.

ברייטברג-סמל, שרה, 1985. "מחזור דמים", ביאנקה אשל גרשוני 1980-1985, תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות.

גאון, יפה (עורכת), ספר ההפתעה של מילכה ציזי'ק – ההפתעה כגורם יצירתי, תל אביב, 2013.

גילעת, יעל, 2006. "איפה הייתן ומה עשיתן – שיח מגדרי בתחילת שנות התשעים ומקומו בעיתון "הארץ", ישראל, כרך 9.

גילעת, יעל, 2011. "אימהות ולאומיות: קולן של נשים אמניות בשיח השכול וההנצחה בישראל", ישראל, כרך 18-19.

גילעת, יעל, 2017. דור המפנה: אמנות צעירה בשנות ה- 80 בישראל, באר שבע: המכון למורשת בן גוריון-שדה בוקר.

גל, ניסים, 2010. דיוקן האמנית כעיצוב פנים – על יצירתה של אביבה אורי, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

גלדמן, מרדכי, 2007. ויהי במראת הכסף – ביאנקה אשל-גרשוני, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

דיקרטור, רותי, 1998. "זו עם הגב אלינו: על נשים, יצירתיות ושנות ה- 70", אמניות באמנות ישראל, 1948-1998, חיפה: מוזיאון חיפה לאמנות.

דקל טל, 2007. "קריאות מחודשות: מבט מגדרי על נשים יוצרות וטקסטים קדושים", מותר, כרך 15.

דקל, טל, 2009. "בנעליה של קתה קולביץ? היבטים מגדריים ביצירתה של רות שלוס", היחידה להיסטוריה וביקורת – בצלאל, כרך 14 (אוקטובר 2009).

דקל, טל, 2010. "הטלאת הנפש בעולם רב-תרבותי: על יצירתה של פמלה לוי", מותר, כרך 16-17.

דקל, טל, 2011. (מ)מוגדרות – אמנות והגות פמיניסטית. תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

דקל, טל, 2013. נשים והגירה – מגדר ואמנות בעידן טרנס לאומי. תל אביב: רסלינג.

דקל, טל, 2013. "פוליטיקת זהויות והכרה: אמנות ופמיניזם מזרחי, המקרה של שולה קשת", שוברות קירות –  אמניות מזרחיות עכשוויות בישראל (עורכות: קציעה עלון ושולה קשת). תל אביב: הוצאת אחותי.

דקל, טל, 2015. "לחם ואמנות: יכולת ההתפרנסות בכבוד של אמניות מקבוצות חברתיות שונות בישראל", גילוי דעת, גיליון 8.

דקל, טל, 2017. "סוגיות של אתניות ומגדר בייצוג עצמי: אמניות מזרחיות אחרי 'תור הזהב של הצילום' בישראל", אופ-פוטו – הצד האחורי של הצילום הישראלי (עורכת: קציעה עלון), תל אביב: גמא.

חינסקי,  שרה, 1993. "שתיקת הדגים: מקומי ואוניברסאלי בשיח האמנות הישראלי", תיאוריה וביקורת, כרך 4.

חינסקי, שרה, 1997. "רוקמות התחרה מבצלאל", תיאוריה וביקורת, כרך 11.

חינסקי, שרה, 2002. "על תסמונת הלבקנות הנרכשת בשדה האמנות הישראלית", תיאוריה וביקורת, כרך 20.

טייכר, אילנה, 1998. אמניות באמנות ישראל, 1948-1998, חיפה: מוזיאון חיפה לאמנות.

טרטקובר, דוד וגדעון עפרת (עורכים), 2006. בצלאל 100 – ספר ראשון, 1906-1929, ירושלים: בצלאל.

טרכטנברג, גרסיאלה, 2006. בין לאומיות לאמנות – כינון שדה האמנות בתקופת היישוב ובראשית שנות המדינה, ירושלים: מאגנס.

טרכטנברג, גרסיאלה, 2008. "ממוצלחות למועלמות, יוצרות בעיני ביקורת האמנות", נשים יוצרות בישראל, 1920-1970 (עורכת: רות מרקוס), תל אביב: מגדרים והקיבוץ המאוחד.

יהב, גליה, 1998. "Eye Wish", פלסטיקה, כרך 2.

ירדאי, אפרת, 2017. "להיות יפה ושחורה בישראל", חכמת היד – אמנות חזותית של יוצאי ויוצאות אתיופיה בישראל, תל אביב: הוצאת אחותי.

כץ-פרימן, תמי ותמר אלאור, 1994. מטא-סקס: גוף, זהות ומיניות, תל אביב: מוזיאון עין חרוד.

כץ-פרימן, תמי, 2003. אוברקרפט – אובססיה, דקורציה ויופי נשכני, חיפה: הגלריה לאמנות, אוניברסיטת חיפה.

ליס, דבורה ודוד שפרבר, 2012. מטרוניתא – אמנות יהודית פמיניסטית, תל אביב: משכן לאמנות, עין חרוד.

מאלווי, לורה, 2006 [1975]. עונג חזותי וקולנוע נרטיבי, (תרגום: רועי רוזן, הקדמה: רונה ברייר-גארב). ללמוד פמיניזם: מקראה (עורכות: דלית באום ועוד) תל אביב: הקיבוץ המאוחד, סדרת מגדרים.

מירון, איה (עורכת), 2016. אפרת נתן – סיד וזפת, ירושלים: מוזיאון ישראל.

מנדלסון אמיתי ואפרת נתן, 2008. זמן אמת: העשור השישי 2008-1998, 60 שנות אמנות בישראל, ירושלים: מוזיאון ישראל לאמנות.

משמר, תמר (עורכת), 2009. מי מפחד מוירג'יניות, נשים כותבות נשיות – גיליון מיוחד: עיתון 77, תל אביב: אגודת סופרים ואמנים לקידום הספרות והתרבות.

ניזרי, יגאל (עורך), 2015. שרה חינסקי: מלכות ענווי ארץ – הדקדוק החברתי של שדה האמנות הישראלי, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

נסראללה, עאידה, 2010. "מציגות ומתריסות – שלוש אמניות פלסטיניות", ארץ אחרת (גליון מיוחד:  אמנות לא תל אביבית, שם זמני), גיליון 57.

סיקסו, הלן, 2006 [1975]. צחוקה של המדוזה. ללמוד פמיניזם: מקראה (עורכות: דלית באום ועוד) תל אביב: הקיבוץ המאוחד, סדרת מגדרים.

סלע, רונה, 2008. "צלמות במרחב הפרטי / צלמות במרחב הציבורי", נשים יוצרות בישראל, 1920-1970 (עורכת: רות מרקוס), תל אביב: מגדרים והקיבוץ המאוחד.

סלע, רונה, 2013. תסיסה - פווארן - דיור, שפה, היסטוריה. דור חדש בערים היהודיות-ערביות, תל אביב: מוזיאון נחום גוטמן לאמנות (ערבית-עברית).

סלע, רונה, 2016. אחר הרוח (קט.), המשכן לאמנות עין חרוד.

ספרן, חנה, 2006. לא רוצות להיות נחמדות – המאבק על זכות הבחירה לנשים וראשיתו של הפמיניזם החדש בישראל. חיפה: פרדס.

סרגוסי, ענת, 2009. "המהפכה הסודית: שילוב נשים בתהליך המדיני", נשים אל מול השלום: קולות מישראל (עורכות: ענת סרגוסי, גליה לימור ונורית חג'אג') תל אביב: נציבות הנשים הבינלאומית.

עומר, מרדכי, 1996. "האם הגדולה שאביבה אורי", מותר, כרך 4.

עומר, מרדכי, 2008. גופי עצמי: העשור השלישי 1978-1968, 60 שנות אמנות בישראל, תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות.

עומר, מרדכי, 2009. מיכל היימן – התקפות על חיבור, תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות.

עלון, קציעה, 2009. עירומות (קטלוג). ירושלים: כתר.

עלון, קציעה ושולה קשת (עורכות), 2013. שוברות קירות: אמניות מזרחיות עכשוויות בישראל, תל אביב: הוצאת אחותי.

עפרת, גדעון, 1994. "בתולת ציון ובנה האמן", משקפיים, גיליון 21.

פישר, יונה ותמר מנור-פרידמן, 2008. לידת העכשיו: שישים שנות אמנות בישראל, העשור השני 1958-1968. תל אביב: מוזיאון אשדוד לאמנות.

צוקרמן, משה, 2001. חרושת הישראליות, מיתוסים ואידיאולוגיה בחברה מסוכסכת, תל אביב: סדרת פטיש, הוצאת רסלינג.

צלמונה, יגאל, 2010. 100 שנות אמנות בישראל, ירושלים: מוזיאון ישראל לאמנות.

רבינא, דורון, 2008. ובסוף נמות: העשור החמישי 1988-1998 – 60 שנות אמנות בישראל, הרצליה: מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.

רוזנברג, נועה, 2015. חגית לאלו – ציירת המתחילה מהסוף, תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות.

רובין, כרמלה, 2003. ציונה תג'ר – רטרוספקטיבה, תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות.

רוזין, טלי, 2000. מה זה בכלל פמיניזם? ואיך קרה שאנחנו לא יודעות על זה כלום, תל אביב: זמורה-ביתן.

שפירא, שרית, 2000. בית הבובות (קטלוג), ירושלים: מוזיאון ישראל לאמנות.

שפלן-קצב, הדרה ויהודית מצקל, 1997. הו-מאמא – ייצוג האם באמנות ישראלית עכשווית (קטלוג), רמת גן: המוזיאון לאמנות ישראלית רמת גן.

שפלן-קצב, הדרה, 2008. המפגש בין הסובייקט האימהי והמסמן החזותי באמנות ישראלית עכשווית (חיבור לשם קבלת תואר דוקטור), אוניברסיטת תל אביב.

שפרבר, דוד, 2009. "משנכנס אדר: היפוכים מגדריים", מקראי קודש – מועדי ישראל והאמנות היהודית העכשווית (עורך: דוד שפרבר), רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.

שפרבר, דוד, 2010. "מגדר ומגזר – פמיניזם יהודי", שוליים – אמנות יהודית כפריפריה ישראלית, רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.

שפרבר, דוד, 2010. "אין כניסה ל'אחרים' ", ארץ אחרת (גליון מיוחד: אמנות לא תל אביבית, שם זמני), גיליון 57.

תמיר, טלי, 2006. רות שלוס – עדות מקומית, תל אביב: המשכן לאמנות עין חרוד.

 

Ankori, Gannit, 1989. "Yocheved Weinfeld's Portraits of the Self" in Woman's Art Journal (Spring/Summer).

Ankori, Gannit, 2001. "The Jewish Venus," in Complex Identities: Jewish Consciousness and Modern Art (eds. Mathew Baigell and Milly Heyd), New Brunswick, NJ.

Ankori, Gannit and   Ziva Amishai-Maisels, 2005. "Jewish Women Artists in the US", http://jwa.org/encyclopedia/article/art-in-united-states

Ankori, Gannit, 2006. Palestinian Art, London: Reaktion Books.

Birnbaum, Paula, 2013. "Chana Orloff: Sculpting as a Modern Jewish Mother", Reconciling Art and Motherhood, New York: Ashgate.

Chadwick, Whitney and Isabelle De Courtivron (eds.), 1996. Significant Others: Creativity & Intimate Partnership. London: Thames and Hudson.

Dekel, Tal, 2007. "Rediscovering Feminism in Israeli Art – New Aspects of Pamela Levy Early Work," Hagar, vol. 7, no. 2.

Dekel, Tal, 2009. "Art and Struggle: Ethiopian-Jewish Women Artists in Israel", The International Journal of the Arts in Society, vol. 3, no. 5.

Dekel, Tal, 2011. "From Fist-Wave to Third-Wave Feminist Art in Israel: A Quantum Leap", Israel Studies Journal, vol. 16, no. 1.

Dekel, Tal, 2012. "Feminist Art Hitting the Shores of Israel: Three Case Studies in Impossible Times", Frontiers – Women Studies Journal, vol. 33 no. 2.

Dekel, Tal, 2014. "At (art)Work Value: Gendered Aspects of Income and Livelihood, the Case of Women Artists in Israel", Hagar, vol. 11, no. 2.

Dekel, Tal, 2015. "Subversive Uses of Perception: The Case of Palestinian Artist Anisa Ashkar", Signs – Journal of Women in Culture and Society, vol. 40, no. 2.

Dekel, Tal, 2015. "Braking the Pattern and Creating New Paths – Feminist Mizrahi Women Artists in Israel", Revista de História da Arte, vol. 12.

Dekel, Tal, 2016. "In Search of Transnational Jewish Art: Immigrant Women Artists from the Former Soviet Union in Contemporary Israel", Modern Jewish Studies, vol. 15, no. 1.

Dekel, Tal, 2016. "Welcome Home? Israeli-Ethiopian Women Artists and Questions of Citizenship and Cultural Belonging", Third Text – Critical Perspectives on Contemporary Art and Culture, vol. 29, no. 4-5.

Guilat, Yael, 2012. "Motherhood and Nation: The Voice of Women Artists in Israel's Bereavement and Memorial Discourse", Journal of Israeli History – Politics, Society, Culture, vol. 31, issue 2.

Levinger, Esther, 1995. “Women and War Memorials in Israel", Woman’s Art Journal, vol. 16.1, (Spring/Summer).

Nochlin, Linda, 1971. "Why Have There Been no Great Women Artists?", ArtNews, (January).

Sadeh Sevilla, Nava. 2015. “The Arena of Thanatos: Psuche, Soma, and Sigalit Landau’s Body Representation – A Comparative Study”, Journal of Aesthetics & Culture, Vol. 7.

Scheflan-Katzav, Hadara, 2014. "Artistic Expressions of Maternal Jouissance - Beyond the Phallus", Mothering and Psychoanalysis: Clinical, Sociological and Feminist Perspectives, Bradford: Demeter Press.

Scheflan-Katzav, Hadara and Shira Richter, 2014. "If Mothers Counted: Status Symbols for the Invisible Art of Mothering", Counting on Marilyn Waring: New Advances in Feminist Economics (eds. Bjornhold, Margunn and Alisa McKay), Bradford: Demeter Press.

Sperber, David, 2016. "Garments of Reconciliation: The Relationship between Judaism and Islam in the Artworks of Andi Aronovitz", Women in Judaism, vo. 13, no. 1.

Sperber, David, 2017. "The Vagina and De Facto Feminism", Journal of Middle East Women's Studies, vol. 13, no. 1.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת