חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  סוגיות ותיאוריות באמנות עכשווית
  Themes and Issues in Contemporary Art                                                                
0821-5579-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  א'1600-2000200מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר מימון ורד
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

סמינר זה מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. במהלך הסמינר נערוך ניתוך מעמיק של יצירות אמנות וטקסטים מרכזיים על מנת לדון במגוון רחב של פרקטיקות אמנותיות כגון:site specificity, installation art, performance art, community based art, appropriation,  דרכם פועלת האמנות העכשווית. נבחן פרקטיקות אלה במסגרת הקשרים היסטוריים ותרבותיים ספציפיים ונתמקד בשינויים מהותיים באופניי היצור האמנותי ביחס למעמדו של האובייקט האמנותי וצורת הצגתו. הסמינר יעסוק בויכוחים המרכזיים בשדה האמנות העכשווית סביב חלל ואמנות ציבורית, פוליטיקת זהות, קולקטיביות ו.relational aesthetics – בהקשר זה הסמינר אף יבחן את השפעתה של הגלובליזציה ושל המהפכה הדיגיטלית על האמנות העכשווית.  

 

Course description
This seminar familiarizes students with the major theoretical and critical concepts through which contemporary art is discussed. At the same time, it exposes them to a broad range of artistic strategies such as site specificity, performance art, and appropriation that inform contemporary art. It addresses artistic practices in relation to specific historical and cultural contexts and focuses on important shifts within artistic production in relation to the role of the artist, the status of the art object, and modes of exhibition.  It aims to expose students to the major artistic debates of recent years surrounding public space, identity politics, collectivity, and relational aesthetics. In particular, it examines the effect of globalization on contemporary art and the emergence of new forms of intervention in sovereign forms of power as well as cooperation with global capital.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-5579-01 סוגיות ותיאוריות באמנות עכשווית
Themes and Issues in Contemporary Art
שנה"ל תשע"ז | סמ'  א' | ד"ר מימון ורד

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

אוניברסיטת תל-אביב

הפקולטה לאמנויות

החוג לתולדות האמנות

סוגיות ותיאוריות באמנות עכשווית

Themes and Issues in Contemporary Art

0821.5579.01

סמינר לתואר שני, תשע"ז, סמסטר א', יום ה' 16:00-20:00, 4 שעות ש"ס

דר" ורד מימון

דואר אלקטרוני: maimonv@post.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תיאום מראש בדואר אלקטרוני

 

סוגיות ותיאוריות באמנות עכשווית

 

תיאור הסמינר:

סמינר זה מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. במהלך הסמינר נערוך ניתוך מעמיק של יצירות אמנות וטקסטים מרכזיים על מנת לדון במגוון רחב של פרקטיקות אמנותיות כגון:site specificity, installation art, performance art, community based art, appropriation,  דרכם פועלת האמנות העכשווית. נבחן פרקטיקות אלה במסגרת הקשרים היסטוריים ותרבותיים ספציפיים ונתמקד בשינויים מהותיים באופניי היצור האמנותי ביחס למעמדו של האובייקט האמנותי וצורת הצגתו. הסמינר יעסוק בויכוחים המרכזיים בשדה האמנות העכשווית סביב חלל ואמנות ציבורית, פוליטיקת זהות, קולקטיביות ו.relational aesthetics – בהקשר זה הסמינר אף יבחן את השפעתה של הגלובליזציה ושל המהפכה הדיגיטלית על האמנות העכשווית.  

 

Themes and Issues in Contemporary Art

This seminar familiarizes students with the major theoretical and critical concepts through which contemporary art is discussed. At the same time, it exposes them to a broad range of artistic strategies such as site specificity, performance art, and appropriation that inform contemporary art. It addresses artistic practices in relation to specific historical and cultural contexts and focuses on important shifts within artistic production in relation to the role of the artist, the status of the art object, and modes of exhibition.  It aims to expose students to the major artistic debates of recent years surrounding public space, identity politics, collectivity, and relational aesthetics. In particular, it examines the effect of globalization on contemporary art and the emergence of new forms of intervention in sovereign forms of power as well as cooperation with global capital.

* הסילבוס נתון לשינויים

 

 

לוח פגישות:

 

מפגש 1

הקדמה לקורס

 

מפגש 2

1. פרספקטיבות היסטוריות ותיאורטיות

            מעבר למדיום  Beyond the Medium

Donald Judd, “Specific objects,” Donald Judd: Complete Writings 1959-1975 (1975), pp. 181-189

רוברט מוריס, "הערות על פיסול," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 37-48

Rosalind Krauss, A Voyage on the North Sea: Art in the Age of the Post-Medium Condition (London, 2000), pp. 5-24, 34-56

            קריאה מומלצת

* מייקל פריד, "אמנות וחפציות," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 51-79

 

מפגש 3

            אסתטיקה מוגדרת מחדש: מעבר לפוסט-מודרניזם  Beyond Postmodernism

Douglas Crimp, “On the Museum Ruins,” October 13 (Summer 1980), pp. 41-57

ז'אק רנסיאר, חלוקת החושי: האסתטי והפוליטי (2008), עמ' 43-82

Jacques Rancière, “Contemporary Art and the Politics of Aesthetics,” in Communities of Sense: Rethinking Aesthetics and Politics, ed. Beth Hinderliter et al., pp. 31-50

 

קריאה מומלצת

* Kristin Ross, “On Jacques Rancière,” Artforum (March 2007), pp. 254-255

* “Art of the Possible,” A Conversation with Jacques Rancière, Artforum (March 2007), pp. 256-269

 

 

                                                                         מפגש 4

            מעבר לספקטקל (Beyond the Spectacle)

Jacques Rancière, “The Emancipated Spectator,” Artforum (March 2007), pp. 270-280

Vered Maimon, “The Third Citizen: On Models of Criticality in Contemporary Artistic Practices,” October 129 (Summer 2009), pp. 85-112

 

מפגש 5

2. סובייקטים שונים  Queer Subjects

            פרפורמנס עכשיו  

Claire Bishop, “Delegated Performance: Outsourcing Authenticity,” October 140 (Spring 2012), pp. 91-112

Amelia Jones, “’The Artist is Present’: Artistic Re-enactments and the Impossibility of Presence,” TDR (The Drama Review), 55:1 (Spring 2011), pp. 16-45

מפגש 6

                                                                                    Reenactment and Temporal Drags 

Rebecca Schneider, Performing Remains (Routledge 2011), pp. 1-19

----------------------, “Protest Now and Again,” TDR (The Drama Review), 54:2 (Summer 2010), pp. 7-11

Vered Maimon, “Speaking to Strangers: Sharon Hayes and the Publics of Politics,” TDR: The Drama Review (Fall 2015)

                                        

מפגש 7

3. גלובליזציה

            סייט ספסיפיסיטי (site specificity): מקום, מוסד ודיסקורס

Miwon Kwon, “Genealogy of Site Specificity,” in One Place After Another: Site-Specific Art and Locational Identity (2002), pp. 11-31

James Mayer, “The Functional Site; or, The Transformation of Site Specificity,” in Space, Site, Intervention, ed. Erika Suderburg (2000), pp. 23-37

                       

מפגש 8

            קולקטיביות, קהילה ואקטיביזם

      Julian Stallabrass, Contemporary Art: A Very Short Introduction (Oxford, 2004), pp. 19-49

Blake Stimson and Gregory Sholette, “Introduction: Periodizing Collectivism,” in Collectivism After Modernism, eds., Blake Stimson and Gregory Sholette (Minneapolis, 2007),  pp. 1-15

Gregory Sholette, Dark Matter: Art and Politics in the Age of Enterprise Culture, pp. 143-174

           

 

מפגש 9

            Collaboration and Its Discontents

Grant Kester, The One and the Many: Contemporary Collaborative Art in a Global Context, pp. 67-95, 155-171, 199-210

Claire Bishop, Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship, pp. 11-40

 

 

מפגשים 10-13

הצגות סטודנטים.

 

דרישות:

הסמינר מחייב נוכחות והשתתפות פעילה בדיונים אשר יערכו בכיתה.

 

קריאה שוטפת והגשת 3 דוחות קריאה                      40%

הכנה למפגשים שבועיים כרוכה בקריאות של טקסטים שמורים אלקטרונית (מודל). סטודנטים נידרשים להגיש במהלך הסימסטר 3 דורות קריאה קצרים (1-2 עמ') על הטקסטים.

 

 

3. רפרט ועבודת גמר                                            60%

מתן ציון על הקורס מותנה בהצגת רפרט בכיתה (20 דקות) ובהגשת עבודת גמר בסוף שנת הלימודים. לאחר הגשת הרפרט על הסטודנטים להגיש מתווה לעבודה שיכלול: נושא, מבנה העבודה וחלוקה לפרקים, וביביליוגרפיה.

 

        

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת