הסמינר יעסוק בהתפתחותה של אמנות מודרנית ביפאן, במתח שבין השפעות תרבות אירופה בכל הבטי החיים, כולל אמנות ארופאית קלאסית (ציור שמן), הרצון לבלום השפעה זו ולהשתמש באמצעי ייצוג מקומיים בעלי ערך הסטורי (הדפס), והתפתחות סגנון הנהונגא כסינטזה בין ציור היסטורי מקומי מאסכולת קאנו, והשפעותיו של הציור הארופי.
במהלך הסמינר נעסוק במתח שבין תרבות ואמנות יפאנית מקומית, לבין הרצון ללמוד ולהשתמש בצורות אמנות מערביות – ננסה לעקוב אחר מקומו של ציור השמן ביפאן והשפעתו על האמנויות האחרות (הדפס, צילום, ניהונגא); נעקוב אחר השינויים הגדולים באמנות ההדפס, המדיום המקומי הנפוץ ביותר במחצית המאה ה19, עד להיעלמותו הכמעט מוחלטת בעשור הראשון של המאה ה20; נעקוב אחר התהליך של המצאת הניהנגה והטמעת ההשפעה ממקורות שונים במדיום החדש; נקרא ונדון בכתבים תאורטיים ופילוסופיים אשר ליוו את התהליכי הפוליטיים והאמנותיים של אותה תקופה – כולל: פוקוזאווה יוקיצ'י; ארנסט פנלוסה; אוקאקורה קאקוזו; קוקי שוזו ואחרים.