| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
תרגיל קריאה העת החדשה
Reading Tutorial Modern |
0821-1802-04 אחת לשבועיים
|
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לתולדות האמנות | |||||||||||||||||||||||||
|
תרגיל הקריאה מלווה את קורס המבוא הפנורמי. לצד המבוא ההיסטורי, נתמקד בקורס זה במושאי המפתח של תולדות האמנות דרך קריאה ביקורתית של טקסטים מרכזיים. הקורס מתמקד בקריאה וניתוח של טקסטים מתקופת הרנסנס, הבארוק, האמנות המודרנית והעכשווית. נלמד לזהות את המבנה של מיני טיעונים שונים, סוגות של שאלות מחקר, ז'אנרים של כתיבה אקדמית ומתודות פרשניות שונות.
Adjoining to the historical survey, this course focuses on the subjects of art history through critical reading of key writings. We will intimately read texts concerning the art of the Renaissance and the Baroque, as well as those pertinent to the Modern and Contemporary eras. While centering on the formation of various arguments, we will ask and identify what is a research question; how do writers use different methods to construct their narratives; and how may reading serve for the production of critique.
תרגיל קריאה: העת החדשה
Practice Art History
0821-1802-01/02
תרגיל, תשע״ז, 2 ש״ס
שם המרצה: איריס גלעד
דואר אלקטרוני: irisgilad123@gmail.com
שעות קבלה: בתיאום מראש
תרגיל הקריאה מלווה את קורס המבוא הפנורמי. לצד המבוא ההיסטורי, נתמקד בקורס זה במושאי המפתח של תולדות האמנות דרך קריאה ביקורתית של טקסטים מרכזיים. הקורס מתמקד בקריאה וניתוח של טקסטים מתקופת הרנסנס, הבארוק, האמנות המודרנית והעכשווית. נלמד לזהות את המבנה של מיני טיעונים שונים, סוגות של שאלות מחקר, ז'אנרים של כתיבה אקדמית ומתודות פרשניות שונות.
Adjoining to the historical survey, this course focuses on the subjects of art history through critical reading of key writings. We will intimately read texts concerning the art of the Renaissance and the Baroque, as well as those pertinent to the Modern and Contemporary eras. While centering on the formation of various arguments, we will ask and identify what is a research question; how do writers use different methods to construct their narratives; and how may reading serve for the production of critique.
דרישות הקורס: נוכחות מלאה, קריאות שבועיות והשתתפות פעילה בשיעורים מטלות הקורס: הגשת שני דוחות לניתוח טקסטים.
מרכיבי הציון הסופי: ניתוח טקסט ראשון (50%); ניתוח טקסט שני (50%).
סדר השיעורים והקריאות השבועיות*:
*(התכנית נתונה לשינויים)
1. מבוא: תיאוריה ומתודה
2. הרנסנס: תולדה ומיתוס
Burke, Peter. "The Myth of the Renaissance." InThe Renaissance, 1-6. London: Longmans, 1964.
3. יצירות ופטרונים
Courtright, Nicola. "Imitation, Innovation, and Renovation in the Counter-Reformation: Landscapes alleantica in the Vatican Tower of the Winds." In Sixteenth Century Italian Art, edited by Michael W. Cole, 135-152. Oxford, UK: Wiley-Blackwell Publishing, 2006.
4. מיכלאנגילו והרנסנס הגבוה
מ. ברש, מיכלאנגילו. עיונים בדרכי גילומה של הגותו האמנותית, ירושלים, 1985, ע. 11-26 (פרק האדם וזמניו).
5. מודרניות וציורי הנוף – הגשת תרגיל 1
Lukacher, Brian. “Nature and History in English Romantic Landscape Painting.” In Nineteenth Century Art: A Critical History, edited by Stephen F. Eisenman and Thomas Crow, 133-145. New York : Thames & Hudson, 2011.
6. חללים ומגדר
Pollock, Griselda. "Modernity and the Spaces of Femininity." InThe Visual Culture Reader, edited by N. Mirzoeff, 74-85. London: Routledge, 1998.
7. אמנות וגלובליזציה - הגשת תרגיל 2
Bishop, Claire. "Antagonism and Relational Aesthetics." October 110 (Fall 2004): 51-80.
תרגום לעברית בלינק זה
http://maarav.org.il/archive/?author=171