דעה רווחת - הגם כי שגויה – גורסת כי האמנות המוסלמית ויתרה על דימויים פיגורטיביים מכיוון שדת האסלאם אוסרת על ייצוג דמויות חיות. אך בשעה שדמויות אדם וחיה אכן נעדרות ממסגדים, קוראנים, ואמנות דתית בכלל, הן אופייניות לאמנויות הארמון, החפץ ואיור כתבי -היד באסלאם. באמנות הדתית, לעומת-זאת, הכתב הערבי תופס את מקום הדמות כאייקון של קדושה. השיעור יסקור את הדימוי והיחס אליו מראשית האסלאם, דרך ציור כתבי-יד ערביים ופרסיים, וכלה בפורטרט הפרסי המאוחר ובגישות של ביטול / האדרת הדמות באסלאם המודרני.
אמנויות | חוג לתולדות האמנות 0821-1341-01 תולדות הדימוי באסלאם: מהנביא מוחמד ועד הטאליבן A History of the Image in Islam: From the Prophet Muhammad שנה"ל תשע"ה | סמ' ב' |
דעה רווחת - הגם כי שגויה – גורסת כי האמנות המוסלמית ויתרה על דימויים פיגורטיביים מכיוון שדת האסלאם אוסרת על ייצוג דמויות חיות. אך בשעה שדמויות אדם וחיה אכן נעדרות ממסגדים, קוראנים, ואמנות דתית בכלל, הן אופייניות לאמנויות הארמון, החפץ ואיור כתבי -היד באסלאם. באמנות הדתית, לעומת-זאת, הכתב הערבי תופס את מקום הדמות כאייקון של קדושה. השיעור יסקור את הדימוי והיחס אליו מראשית האסלאם, דרך ציור כתבי-יד ערביים ופרסיים, וכלה בפורטרט הפרסי המאוחר ובגישות של ביטול / האדרת הדמות באסלאם המודרני.
אמנויות | חוג לתולדות האמנות 0821-1341-01 תולדות הדימוי באסלאם: מהנביא מוחמד ועד הטאליבן A History of the Image in Islam: From the Prophet Muhammad שנה"ל תשע"ה | סמ' ב' |