האירוע התאטרוני: גישות פרשניות
The Theatrical Event: Interpretative Approaches
סמסטר ב' תשע"ו
4 ש"ס
סמינר
שם המרצה: פרופ' שולי לב-אלג'ם
דואר אלקטרוני: levaladg@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל
דרישות הקורס:
נוכחות, השתתפות פעילה, קריאת חומרים ביבליוגרפיים, הכנת רפרט/סמינר
מרכיבי הציון הסופי:
100% כתיבת עבודת רפרט או סמינריון
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
1. תפישת התאטרון כ-"work of art": 1 שיעור.
2. תפישת התאטרון כאקט תקשורתי: 1 שיעור.
- "המפנה התרבותי" במדעי החברה הרוח: 1 שיעור.
- מתפישת האמנות כאירוע לתפישת התאטרון כאירוע: 1 שיעור.
- מאפייני האירוע התאטרוני: 2 שיעורים.
- תיאוריות בנושא הייצוג: 1 שיעור.
- האירוע התיאטרוני כריטואל: טראנס, אקסטזה, טרנספורמציה, "התאטרון השלישי", "התאטרון האלטרנטיבי", חוויה פולחנית" 2 שיעורים.
- גבולות האירוע התאטרוני: 1 שיעור.
- משמעויות שונות למושג theatricality: 1 שיעורים.
- המודל של וילמר סאוטר: 1 שיעורים.
- התרבות העכשווית כ"תרבות משחקת": 1 שיעור.
- שילובים שונים של המודל האמריקאי והאירופאי: 1 שיעורים.
רשימת ספרות (נתון לשינויים):
1.* Carlson, Marvin (1996) Performance. London: Routledge, pp. 79-120.
2. Fischer-Lichte, Erika (1997) The Show and the Gaze. Iowa: University of Iowa Press.
3.* Jackson, Anthony and Shulamith Lev-Aladgem (2004). "Rethinking Audience Participation in Alternative and Educational Theatre", in Cremona, Vicky, Ann et all (eds) Theatrical Events. Amsterdam: Rodopi, pp. 207-236.
4.* Lev-Aladgem, Shulamith (1997) "Ritualising the Holocaust: Creating a Universal Metaphor of Evil", Assaph, Vol. C, No. 12: 149-165.
5.* ____________ (2000) "Carnivalesque Enactment at the Children's Medical Centre of Rabin Hospital", Research in Drama Education, Vol. 5, No. 2: 163-174.
6.* __________ (2000) "From Text to a Theatrical Event", Contemporary Theatre Review, Vol. 10, Part 2: 61-74.
7.* Sauter, Willmar (2000) The Theatrical Event. Iowa; University of Iowa Press, pp. 1-36.
8. Schechner Richard (1973) Environmental Theatre. New York: Applause Books.
9. _______________ (1994) Essays on Performance Theory. New York: Drama Book Specialists.
10. _____________ (1985) Between Theatre and Anthropology. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
11.*___________ (2002) Performance Studies. London and New York: Routledge, pp. 188-225.
12. Schechner Richard and Willa Apple (eds) (1990) By Means of Performance. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 1-50.
13. Turner, Victor (1967) The Forest of Symbols. Ithaca: Cornell University Press.
14. ___________ (1969) The Ritual Process. Chicago: Aldine.
15. ___________ (1982) From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York: Performance Arts Journal Press.