חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  האירוע התיאטרוני-גישות פרשניות
  The Theatrical Event-Interpretativ Approaches                                                        
0811-4107-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1400-1800212מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ לב-אלגם שולמית
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

השיעור דן ב"אירוע התאטרוני" מהיבטים שונים כפי שהתפתח בתוך לימודי התאטרון ומתוך לימודי המופע החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20 בקרב חוקרים ויוצרים אמריקאיים ואירופיים.

השיעור יתמקד במפגש התקשורתי, הסמיוטי והפנומנולוגי שבין המבצע והצופה; בין הפרזנטציה וההפקה של המופע להתקבלות של הצופה. מטרת השיעור היא לחקור את רכיבי האירוע ואת  שפת האירוע  ("eventness") ותרומת הקונספציה הזו להבנת החוויה התאטרונית ולחקר מופעי תאטרון.

Course description
The course discusses the concept of "the theatrical event" from different perspectives as developed in American and European Theatre Studies and Performance Studies from the second half of the 20 century. The focus is on the communicative, semiotic and phenomenological encounter between performer and spectator; between the presentation/production of a performance and the perception/reception of an audience. The concept underlines the "eventness" of all encounters between performers and spectators. The aim of the course is to explore the essence of "eventness" and its contribution to a more profound understanding of the theatrical experience.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4107-01 האירוע התיאטרוני-גישות פרשניות
The Theatrical Event-Interpretativ Approaches
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | פרופ לב-אלגם שולמית

666סילבוס מפורט/דף מידע
האירוע התאטרוני: גישות פרשניות
The Theatrical Event: Interpretative Approaches
 
סמסטר ב' תשע"ו
4 ש"ס
סמינר
 
שם המרצה: פרופ' שולי לב-אלג'ם
דואר אלקטרוני: levaladg@post.tau.ac.il 
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל
 
 
דרישות הקורס:
נוכחות, השתתפות פעילה, קריאת חומרים ביבליוגרפיים, הכנת רפרט/סמינר
 
מרכיבי הציון הסופי:  
100% כתיבת עבודת רפרט או סמינריון          
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
1. תפישת התאטרון כ-"work of art": 1 שיעור.
2.      תפישת התאטרון כאקט תקשורתי: 1 שיעור.
  1. "המפנה התרבותי" במדעי החברה הרוח: 1 שיעור.
  2. מתפישת האמנות כאירוע לתפישת התאטרון כאירוע: 1 שיעור.
  3. מאפייני האירוע התאטרוני: 2 שיעורים.
  4. תיאוריות בנושא הייצוג: 1 שיעור.
  5. האירוע התיאטרוני כריטואל: טראנס, אקסטזה, טרנספורמציה, "התאטרון השלישי", "התאטרון האלטרנטיבי", חוויה פולחנית" 2 שיעורים.
  6. גבולות האירוע התאטרוני: 1 שיעור.
  7. משמעויות שונות למושג theatricality: 1 שיעורים.
  8. המודל של וילמר סאוטר: 1 שיעורים.
  9. התרבות העכשווית כ"תרבות משחקת": 1 שיעור.
  10. שילובים שונים של המודל האמריקאי והאירופאי: 1 שיעורים.
 
רשימת ספרות (נתון לשינויים):
 
1.* Carlson, Marvin (1996) Performance. London: Routledge, pp. 79-120.
2. Fischer-Lichte, Erika (1997) The Show and the Gaze. Iowa: University of Iowa Press.
3.* Jackson, Anthony and Shulamith Lev-Aladgem (2004). "Rethinking Audience Participation in Alternative and Educational Theatre", in Cremona, Vicky, Ann et all (eds) Theatrical Events. Amsterdam: Rodopi, pp. 207-236.
4.* Lev-Aladgem, Shulamith (1997) "Ritualising the Holocaust: Creating a Universal Metaphor of Evil", Assaph, Vol. C, No. 12: 149-165.
5.* ____________ (2000) "Carnivalesque Enactment at the Children's Medical Centre of Rabin Hospital", Research in Drama Education, Vol. 5, No. 2: 163-174.
6.* __________ (2000) "From Text to a Theatrical Event", Contemporary Theatre Review, Vol. 10, Part 2: 61-74.
7.* Sauter, Willmar (2000) The Theatrical Event. Iowa; University of Iowa Press, pp. 1-36.
8. Schechner Richard (1973) Environmental Theatre. New York: Applause Books.
9. _______________ (1994) Essays on Performance Theory. New York: Drama Book Specialists.
10. _____________ (1985) Between Theatre and Anthropology. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
11.*___________ (2002) Performance Studies. London and New York: Routledge, pp. 188-225.
12. Schechner Richard and Willa Apple (eds) (1990) By Means of Performance. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 1-50.
13. Turner, Victor (1967) The Forest of Symbols. Ithaca: Cornell University Press.
14. ___________ (1969) The Ritual Process. Chicago: Aldine.
15. ___________ (1982) From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York: Performance Arts Journal Press.
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת