הפואטיקה של אריסטו ומורשתה בתיאוריה של התיאטרון
Aristotle's Poetics and Its Cultural Inheritance
סמסטר ב, תשעה
2 ש"ס
שיעור
שם המרצה: ד"ר מדלן שכטר
טלפון: 0775006712
שעות קבלה: לפי תאום טלפוני
דרישות הקורס
נוכחות, קריאה, כתיבת עבודה מסכמת.
מרכיבי הציון הסופי
עבודה מסכמת באורך של 8-10 עמודים
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
ארבעת השיעורים הראשונים: הוראה פרונטלית של הנושאים העיקריים:
1. מושגי היסוד של הפואטיקה.
2. הפואטיקות הפוסט אריסטוטליות: אמנות הפיוט של הורטיוס, הטקסטים הרלוונטיים מתקופת הרנסנס, ניאו-קלאסיקה, רומנטיזם.
3. הפרשנות הניאו-אריסטוטלית (המאה ה-20).
4. חשיבות הפואטיקה לאמנויות החזותיות.
המפגשים העוקבים יוקדשו לבחירת נושאים אישיים למחקר, הגשת רפרטים ודיון.
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
חובה:
1. אריסטו. פואטיקה. (תרגום, מבוא והערות: יואב רינון). (ירושלים: מאגנסת, 2003)
2. הורטיוס אמנות הפיוט( (ירושלים: מאגנס, 2004
3. Halliwell, Stephen."Influence &Status: the Nachleben of the Poetics". In:
Halliwell, Stephen, Aristotle's Poetics ( Chapel Hill: The University of Carolina Press, 1986), 286-323.
4. Weinberg, Bernard. "From Aristotle to Pseudo-Aristotle". In: Comparative Literature, Spring 1953, 2, 97-105.
ביבליוגרפיה מומלצת:
1.Butcher, S.H. Aristotle’s Theory of Poetry and Fine Arts ( New York: Dover Publications, Inc., 1951).
- Else, Gerald. Aristotle’ s Poetics : The Argument ( Cambridge/Massachusetts: Harvard University Press, 1963)
3.------------ Plato and Aristotle on Poetry ( Chapel Hill: The University of
North Carolina Press, 1986)
4. Golden, L. and O. B.Hardison. Aristotle’s Poetics (New York: Prentice Hall, 1968)
5. Halliwell, Stephen. Aristotle’s Poetics (Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1986).
6. ------- The Aesthetics of Mimesis: Ancient Texts and Modern Problems (Princeton and Oxford, Princeton University Press, 2002)
7. Crane, R.S.(ed.) Critics and Criticism: Ancient and Modern ( The University of Chicago Press, 1952).
8. Oksenberg Rorty, A. ( ed.) Essays on Aristotle’s Poetics( Princeton University Press, 1992).
Articles
1. Rorty, A. Oksenberg, “The Psychology of Aristotelian Tragedy” In: Rorty, Oksenberg A. (ed.), Essays on Aristotle’s Poetics (Princeton University Press, 1992), pp.1-23
2. Kosman, Arieh, “Acting: Drama as the Mimesis of Praxis”. In: Rorty Oksenberg, A. Essays on Aristotle’s Poetics, pp. 51-73
3. Woodruff, Paul. “ Aristotle on Mimesis”. In :Rorty Oksenberg, Essays, pp.73-97
4. Bittner, Rudiger, “ One Action”. In: Rorty Oksenberg, A. Essays, pp.97-111
5. Sherman, Nancy, “Hamartia and Virtue”. In:Rorty Oksenberg, A. Essays, pp.177-197
6. Halliwell, Stephen, “ Pleasure, Understanding, and Emotion in Aristotle’s Poetics”. In: Rorty Oksenberg, A., pp.241-261
7. Nussbaum, Martha, “Tragedy and Self-sufficiency: Plato and Aristotleon Fear and Pity”. In: Rorty Oksenberg, A. , Essays, pp. 261-291
8. Nehamas, Alexander, “Pity and Fear in the Rhetoric and the Poetics. In: Rorty Oksenberg, A. Essays, pp. 291-315
9. Lear, Jonathan, “Katharsis”. In:Rorty Oksenberg, A. Essays, pp.315-349
10. Janko, Richard, “From Catharsis to the Aristotelian Mean”. In: Rorty Oksenberg, A. Essays, pp.341-359
11. Halliwell, Stephen, “The Poetics and its Interpreters”. In : Rorty Oksenberg, A. Essays, pp. 409-425
12. Brunius, T. “Catharsis”. In: Dictionary of the History of Ideas, vol.1
( New York: Charles Scribner’s Sons, 1973), pp. 264-270
13. Lamarque, Peter, “Tragedy and Moral Value”. In: Davies, Stephen (ed.), Art and Its Messages: Meaning, Morality and Society ( The Pennsylvania State University Press, 1997),pp.59-70
14. Levinson, Jerrold, “Emotion in Response to Art: A Survey of the Terrain”. In: Hjort, Mette and Sue Laver. Emotion and the Arts
( Oxford University Press, 1997), pp.20-37
16. Hardison, O.B.”On the Aristotelian Imitation”. In: Golden, L. and O.B. Hardison, Aristotle’s Poetics, pp.281-296
הערות
במהלך השיעור לכל עבודה תותאם ביבליוגרפיה רלוונטית