 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
סמ' א' | 1700-2000 | 'ב | 206ב | מכסיקו - אומנויות | עבודה מע | מר רול גד | סמ' ב' | 1200-1500 | 'א | 207א | מכסיקו - אומנויות | עבודה מע | |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\08\2016\0811\0811081401_desc.txt סילבוס מקוצר תאור הקורס
בקורס יילמדו יסודות, עקרונות, כלים ומתודות של בימוי: רפרטואר ושיקולים בבחירת מחזה. יסודות השיטה לחלוקה ליוניטים - פענוח, ניתוח, חלוקה ואופן קריאה של טקסט. יסודות במשחק, יסודות “השיטה" בהתבסס על סטניסלבסקי, הדרכה ובימוי שחקנים. פיתוח של תפישת חלל ותפישה חזותית. עבודה מול צוות יוצרים (מחזאי/מתרגם, מעצב תפאורה, מעצב תאורה, מעצב תלבושות, מוזיקאי/מעצב סאונד, כוריאוגרף), יסודות של שימוש בתאורה, בסאונד ובכוריאוגרפיה לבמאים. גיבוש שפה תיאטרונית, קונספציה ועקרונות של בניית מיזנסצנה. שיקולים בליהוק, ניהול תהליכי חזרות, גיבוש תהליך בזמן, חזרות טכניות, ניהול צוותים ואתיקה מקצועית. הקורס מעשי ויתבסס על הגשת עבודות, תרגילים וסצינות.
בסימסטר א׳ יושם דגש מיוחד על בימוי שחקנים.
בסימסטר ב׳ יודם דגש מיוחד על גיבוש קונספציה ושפה תיאטרונית.
Course description
The course covers foundations, principals, tools and methods of directing: Repertoire
and play/project choice considerations. Foundations of the The Unit Devision Method -
Text analysis, division and tools for developing insight into a play. Acting foundations,
the “method” by Stanislavsky and working with actors. Use of space, visual perception
and dialogue with the creative team (playwright/translator, set designer, lighting
designer, costumes designer, sound designer, choreographer). Basic principles of sound,
lighting and choreography for directors. Establishment of theatrical vocabulary and
concept. Casting considerations, rehearsal methods, time management, technical
rehearsals, teams management and professional ethics.
The first semester will be focused on directing actors.
The second semester will be focused on establishing concepts and theatre vocabularies.
סילבוס מפורט/דף מידע
תחביר הבימוי
Directing Syntax
סמסטר א׳ + ב', תשע"ז
ש״ס
עבודה מעשית
שם המרצה: גדי רול
שעות קבלה:לפי תיאום מראש במייל
תאור הקורס
בקורס יילמדו יסודות, עקרונות, כלים ומתודות של בימוי: רפרטואר ושיקולים בבחירת מחזה. יסודות השיטה לחלוקה ליוניטים - פענוח, ניתוח, חלוקה ואופן קריאה של טקסט. יסודות במשחק, יסודות “השיטה" בהתבסס על סטניסלבסקי, הדרכה ובימוי שחקנים.פיתוח של תפישת חלל ותפישה חזותית. עבודה מול צוות יוצרים (מחזאי/מתרגם, מעצב תפאורה, מעצב תאורה, מעצב תלבושות, מוזיקאי/מעצב סאונד, כוריאוגרף), יסודות של שימוש בתאורה, בסאונד ובכוריאוגרפיה לבמאים. גיבוש שפה תיאטרונית, קונספציה ועקרונות של בניית מיזנסצנה. שיקולים בליהוק, ניהול תהליכי חזרות, גיבוש תהליך בזמן, חזרות טכניות, ניהול צוותים ואתיקה מקצועית. הקורס מעשי ויתבסס על הגשת עבודות, תרגילים וסצינות.בסימסטר א׳ יושם דגש מיוחד על בימוי שחקנים.בסימסטר ב׳ יודם דגש מיוחד על גיבוש קונספציה ושפה תיאטרונית.
תאור הקורס באנגלית
The course covers foundations, principals, tools and methods of directing: Repertoire and play/project choice considerations. Foundations of The Unit Devision Method - Text analysis, division and tools for developing insight into a play. Acting foundations, the “method” and working with actors. Use of space, visual perception and dialogue with the creative team (playwright/translator, set designer, lighting designer, costumes designer, sound designer, choreographer). Basic principles of sound, lighting and choreography for directors. Establishment of theatrical vocabulary and concept. Casting considerations, rehearsal methods, time management, technical rehearsals, teams management and professional ethics.
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, הגשת עבודות, הגשת תרגילים מעשיים.
מרכיבי הציון הסופי % 20 נוכחות% 30 הגשת עבודות% 50 הגשת תרגילים
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
רפרטואר, ניתוח וחלוקה של טקסט, תפישת חלל, תפישה ויזואלית, תהליכי עבודה עם מעצבים (מחזה/תרגום, תפאורה, תאורה, תלבושות, סאונד, כוריאוגרפיה), מיזנסצנה, שפה תיאטרונית, קונספציה, ליהוק, בימוי שחקנים, יסודות "השיטה", תהליכי חזרות, חזרות טכניות, ניהול צוותים ואתיקה, תהליכי הפקה
רשימת ספרות(נתון לשינויים)סימסטר א׳ - ארתור מילר : צייד המכשפות, מראה מעל הגשר, כולם היו בני.סימסטר ב׳ - מחזאות עולמית בת זמננו - פירוט ינתן בהמשך.
|
|