| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
העולם אבד מזמן: בעיית הייצוג בבדיון הפוסט-מודרני
The World is Well Lost: the Problem of Represetation in Postmodern Fiction |
0810-4016-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות | |||||||||||||||||||||||||
|
הקורס קושר אזורים שונים של ההגות התרבותית של המאה ה-20 – פילוסופיה של הלשון פילוסופיה של המדע ופואטיקה של הבידיון-לבחינתן של תמורות שחלו באמנות בת זמננו.
במוקדו של קורס זה עומדת הטענה, הנשמעת מפי היסטוריונים של האמנות, כי הקנון הפוסטמודרניסטי, בתרבות בכלל ובאמנויות בפרט, קשור הדוקות למשבר בייצוג: זוהי תחושה עמוקה של אבדן האמון ביכולתנו לייצג את הממשי-איזושהי מציאות החורגת מאקט הייצוג עצמו. לפי השקפה זו יהא טבעם של הייצוגים שלנו אשר יהא – אסתטי, הכרתי, מוסרי, פוליטי – לא ניתן עוד לקבל כמובנים מאליהם את הייצוגים עליהם נשענו עד כה.
במהלך הקורס נכיר פואטיקות לבידיון הפוסטמודרניסטי, אשר בבסיסן מונחת השקפה זו. בהקשר זה נבחן כיצד הפרובלמטיקה של הייצוג מקבלת את ביטויה ביצירות האמנות בדיסציפלינות האמנותיות השונות: ציור, פסול, תיאטרון וספרות (פיקאסו,גודאר, בורחס, קלווינו, מאגריט, אקו, גרינווי, בקט ועוד).
The course interconnects several areas of twentieth century thought – philosophy of language, philosophy of science and poetics of fiction – in order to examine the radical changes that we are witnessing in contemporary arts. The course will focus on the claim that the common dominator of “postmodernisms” in the arts is that of a crisis in representation: a deeply felt loss of faith in our ability to represent the real.