חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  לנצל את הלב כדי לנצח את המוח: תפקידו של הרגש באומנות השכנוע
  Using the Heart to Get to the Brain ? the Role of Feelings in Attempts At Persua                     
0662-2623-01
מדעי הרוח | התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח
סמ'  א'1000-1200326גילמן - מדעי הרוחשיעור ד"ר אליס נדיה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

השימוש ברגש מאז ומתמיד מרכיב מרכזי בכל ניסיון לשכנוע. פרסומות, נאומים, ציוצים, פולמוסים ושיחות פרטיות - כולם מעבירים מצד אחד את רגשות הדובר, ומעוררים מצד שני את רגשות הקהל באופן שהוא לעיטים קרובות הרבה יותר מחושב ממה שנוטים לחשוב. הקורס יעסוק בתפקידו של הרגש (פאתוס) בהעברת מסרים, בניסיון לכוון דעות והחלטות, ובמניפולציה - תוך כדי הענקת עקרונות מתודולוגיים ושיטות מחקר לניתוח של טקסטים כתובים ודבורים, מילוליים וויזואליים. המפגשים, העבודות והדיונים יעסקו בשאלות הבאות: למה כדאי לפנות לרגש של מי שאנחנו מנסים לשכנע, ואיך מעוררים אצלו דווקא את הרגש שאנחנו בוחרים?

נוכחות חובה.

אופן סיום הקורס: ראה/י  לוח בחינות בידיעון התכנית

Course description

Feelings have always been an essential element in every attempt at persuasion. Advertisement, speeches, tweets, polemics and private conversations – they all often convey the feelings of the speaker. At the same time, however, they try to elicit specific feelings in the audience through strategies that are often much more calculated than we'd like to think. This course will deal with the role of feelings (Pathos) in the attempts to deliver messages, to steer opinions and direct decisions, and to manipulate. Students will learn and utilize various frameworks and research instruments while analyzing written, oral, verbal and visual texts. Lessons, exercises and discussions will deal with the following questions: why should one appeal to someone's feelings in order to persuade him/her, and how does one stir in the audience the very feeling one wants to elicit?

Attendance is mandatory.

סילבוס מפורט

מדעי הרוח | התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח
0662-2623-01 לנצל את הלב כדי לנצח את המוח: תפקידו של הרגש באומנות השכנוע
Using the Heart to Get to the Brain ? the Role of Feelings in Attempts At Persua
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | ד"ר אליס נדיה

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת