תוכן הקורס ומטרתו
למשחקי מחשב מקום מרכזי בעולם התוכן הדיגיטלי. מעבר להיותם מוצר צריכה, למשחקים השפעה על האופן בו אנחנו מספרים סיפורים, מתקשרים, ומפרשים את המרחב ואת תפקידנו בו. מטרות הקורס הינן:
א. לחקור את ההקשרים ההיסטוריים, הכלכליים והתרבותיים של תעשיית משחקי המחשב ממחצית המאה ה-20 ועד ימינו.
ב. לפתח כלים אנליטיים לביקורת משחקים כיצירה תרבותית ולדון בהשפעות החברתיות והפוליטיות הנודעות למשחקי המחשב.
במהלך הקורס נבחן את יצירת המשחק, תוכן המשחק ופעולת המשחק דרך ביקורת ספרות, אנתרופולוגיה, מדעי החברה, חקר הטכנולוגיה וכן, קולנוע ולימודי תיאטרון. כך למשל, נדון במשחקים מגישות שונות בפילוסופיה של המשחק כפי שאלו נוכחות בתחום הדעת המכונה game studies או ludology ובין השאר, ניתוח הקוד והאסתטיקה של הייצוג. כפועל יוצא של הקורס נפתח גישות חדשות לניתוח משחקים בהקשרים תרבותיים והיסטוריים.
לסילבוס המפורט