חזרה

סילבוס

מספר קורס 0662-2607-01
שם הקורס משחקי מחשב - היסטוריה ותיאוריה
יחידה אקדמית הפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין -
התוכנית הרב תחומית במדעי הרוח
מרצה ד"ר רנארד גלוזמןצרו קשר
צור קשר דוא"ל: renanglu@post.tau.ac.il
שעות קבלהבתאום מראש
אופן ההוראה שיעור
שעות סמסטריאליות 2
סמסטר ב' תשפ"א
יום ה
שעות 16:00-18:00
בניין גילמן מדעי הרוח
חדר 279
קורס מקוון במלואו
אין סילבוס

תוכן הקורס ומטרתו

למשחקי מחשב מקום מרכזי בעולם התוכן הדיגיטלי. מעבר להיותם מוצר צריכה, למשחקים השפעה על האופן בו אנחנו מספרים סיפורים, מתקשרים, ומפרשים את המרחב ואת תפקידנו בו. מטרות הקורס הינן:

א. לחקור את ההקשרים ההיסטוריים, הכלכליים והתרבותיים של תעשיית משחקי המחשב ממחצית המאה ה-20 ועד ימינו.

ב. לפתח כלים אנליטיים לביקורת משחקים כיצירה תרבותית ולדון בהשפעות החברתיות והפוליטיות הנודעות למשחקי המחשב.

במהלך הקורס נבחן את יצירת המשחק, תוכן המשחק ופעולת המשחק דרך ביקורת ספרות, אנתרופולוגיה, מדעי החברה, חקר הטכנולוגיה וכן, קולנוע ולימודי תיאטרון. כך למשל, נדון במשחקים מגישות שונות בפילוסופיה של המשחק כפי שאלו נוכחות בתחום הדעת המכונה game studies או ludology ובין השאר, ניתוח הקוד והאסתטיקה של הייצוג. כפועל יוצא של הקורס נפתח גישות חדשות לניתוח משחקים בהקשרים תרבותיים והיסטוריים.



לסילבוס המפורט
מטלות הקורס

עבודת בית

ייתכנו מטלות נוספות
רשימת המטלות המלאה תופיע בסילבוס המפורט של הקורס.

דרישות קדם ספציפיות בקורס בהתאם לתוכנית הלימודים הנלמדת,
מופיעות בדף הידיעון של התוכנית



tau logohourglass00:00