חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  מהות האופרה
  Essence of Opera                                                                                     
0845-4119
אמנויות
קבוצה 01
סמ'  א'1400-1600014ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור פרופ גרובר-פרידלנדר מיכל
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

השיעור עוסק בתמורות במדיום האופרה ובביטוייה המגוונים בימינו. כיצד מבינים אופרה כיום, כיצד מאזינים לה, למה מאזינים, מהן הסוגיות המתעוררות כשאנו צופים באופרה, מהו היחס בין הצד האקוסטי, הטקסטואלי והויזואלי, כיצד משפיעה הטכנולוגיה על המדיום, מהו היחס בין הרפרטואר הקאנוני לבין יצירות שהן אנטי אופרה, פוסט אופרה או מטה אופרה. נשאל כיצד אופרההומרה לתיאטרון, מיצג, תערוכה וכו׳. בקורס נתוודע למחקרים עדכניים וליצירות המאתגרות את מושג המדיום האופראי.

 

Course description

In this course, we will explore the transformations the medium of opera has undergone in recent decades. We will discuss how opera is understood today, how it is listened to and what is listed to. We will also look at the relationship between the different elements comprising opera, the influence of technology and recent off shoots such as music theatre, post-opera and the like. We will read representative scholarship on these topics, and consider major examples of the 20th and 21st centuries.

 

סילבוס מפורט

אמנויות
0845-4119-01 מהות האופרה
Essence of Opera
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | פרופ גרובר-פרידלנדר מיכל

666סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

שם הקורס: מהות האופרה

שם הקורס באנגלית

 On the essential in Opera

סמסטר א' תש׳פ

2019-2020

מהות ההוראה: שיעור 2 שעות (ב׳א)

שם המרצה: פרופ׳ מיכל גרובר פרידלנדר

Prof. Michal Grover Friedlander

דוא"ל:

groverm@tauex.tau.ac.il

שעת קבלה   על פי קביעה עם המרצה

 

 

תיאור

 

השיעור עוסק בתמורות במדיום האופרה ובביטוייה המגוונים בימינו. כיצד מבינים אופרה כיום, כיצד מאזינים לה, למה מאזינים, מהן הסוגיות המתעוררות כשאנו צופים באופרה, מהו היחס בין הצד האקוסטי, הטקסטואלי והויזואלי, כיצד משפיעה הטכנולוגיה על המדיום, מהו היחס בין הרפרטואר הקאנוני לבין יצירות שהן אנטי אופרה, פוסט אופרה או מטה אופרה. נשאל כיצד אופרההומרה לתיאטרון, מיצג, תערוכה וכו׳. בקורס נתוודע למחקרים עדכניים וליצירות המאתגרות את מושג המדיום האופראי.

 

 

 

In this course, we will explore the transformations the medium of opera has undergone in recent decades. We will discuss how opera is understood today, how it is listened to and what is listed to. We will also look at the relationship between the different elements comprising opera, the influence of technology and recent off shoots such as music theatre, post-opera and the like. We will read representative scholarship on these topics, and consider major examples of the 20th and 21st centuries.

 

 

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות, קריאה, האזנה,

רפרט  30%

 

עבודה (3-5 עמודים)  70% הגשה 16.1.2020 שבוע לפני סיום הסמסטר

 

 

 

נושאי הקורס. נתון לשינויים

 

מבחר מהנושאים שידונו בסמינר: מהי אופרה? מהם קולות אופראיים? בימוי קולות, גילום הגוף, אופרה ותיאטרון-מוסיקה, אופרה ואמנות חזותית, אופרה ואנימציה, מיתוס אורפאוס ומיתוס הסירנות, אופרה טכנולוגיה ומולטימדיומליות

 

 

 

רשימת ספרות. נתון לשינויים

 

 

Voice; Chorus; Verisimilitude; Meaning In Oxford Handbook of Opera ed. Helen Greenwald (2014)

 

 

Cambridge Companion to Opera Studies ed. Nicolas Till (2012)

 

Abbate and Parker, A History of Opera (2012)

 

Richard Leppert, “Two Notes, One Ending (Three Operas) at the Boundary of the Great Divide; or, Aesthetic Meanderings of the Sonic Psyche” Opera Quarterly (winter-spring 2015) 31 (1-2): 71-99

 

Michelle Duncan, “The Operatic Scandal of the Singing Body: Voice, Presence, Performativity,” Cambridge Opera Journal, Vol. 16, No. 3, Performance Studies and Opera (Nov., 2004), 283-306

 

Melina Esse, “Don’t Look Now: Opera, Liveness, and the Televisual,” The Opera Quarterly 2010: pp. 1–15

 

James Steichen, “HD Opera: A Love/Hate Story,” in Opera Quarterly 2012, Vol. 27, No. 4, pp. 443-459

 

Linda Hutcheon, “Interdisciplinary Opera Studies”  PMLA, 2006 (Modern Language Association of America)

 

Adorno, "Bourgeois Opera" (1955), in Opera Through Other Eyes (1993), 25-43

 

Jean Starobinski,  Enchantment (Columbia UP, 2008), xi-xxii; 1-10

 

Inna Naroditskaya and Linda Phyllis Austern, "Introduction: Singing Each to Each" in Music of the Sirens  Eds. Austern and Naroditskaya (Indiana, 2006), 1-15

 

Lawrence Kramer, " 'Longindyingcall': of Music, Modernity, and the Sirens" in Music of the Sirens, 194-215

 

Barbara Engh, "Adorno and the Sirens: tele-phono-graphic bodies" in Embodied Voices Eds. Leslie Dunn and Nancy Jones (Cambridge, 1994), 120-135

 

 

Michal Grover Friedlander, “Being dead was something I had to learn” (Ashgate, forthcoming 2019)

 

Maurice Blanchot, The Sirens’ Song (Indiana, 1982)

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת