| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ניתוח וכתיבה לפי מודלים (ג')
Analysis and Composition (c) |
0843-3532 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
שיעור העוסק בניתוח יצירות מתקופות שונות תוך שימת דגש על מציאת קונספציה ואידיאה בסיסית ומימושה על ידי המלחין בדוגמא הנבחרת. הקורס יתמקד בארבעה צירי התמודדות עם משא המסורת המוזיקלית – השימוש בפוליפוניה אחרי הבארוק, היחס למוזיקה היסטורית ושימוש באיקוניות שלה כאמצעי אמנותי, המסע האמנותי אל מאפייניו האקוסטיים של הצליל ומערכת היחסים המורכבת והמתמשכת בין טקסט ומוזיקה. היצירות יידונו בהקשר של אחד מארבעת הנושאים אך גם בהקשרים מוזיקליים כלליים יותר.
The course deals with the analysis of works from different periods, with an emphasis on identifying their basic concepts and ideas and their realisation by the composers in the discussed examples. The course will focus on four axes of dealing with the tradition of music: the use of polyphony in post-Baroque music, the use of the history of music and its iconicity as an artistic mean, the artistic journey to the acoustic characteristics of the sound, and the complex and ongoing relationship between text and music. The works will be discussed in the context of one of the four themes as well as in a more general musical context. The students will be assigned compositional and analytical exercises in each of the topics that will be presented and discussed in the class.
הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
סילבוס - ניתוח וכתיבה לפי מודלים ג'
שנתי, תש"ף, 2019-2020
שו"ת, 4 ש"ס
שם המרצה: יאיר קלרטג
דוא"ל: yairklar@gmail.com
שעת קבלה: לפי תאום טלפוני מראש
תיאור כללי של הקורס:
שיעור העוסק בניתוח יצירות מתקופות שונות תוך שימת דגש על מציאת קונספציה ואידיאה בסיסית ומימושה על ידי המלחין בדוגמא הנבחרת. הקורס יתמקד בארבעה צירי התמודדות עם משא המסורת המוזיקלית – השימוש בפוליפוניה אחרי הבארוק, היחס למוזיקה היסטורית ושימוש באיקוניות שלה כאמצעי אמנותי, המסע האמנותי אל מאפייניו האקוסטיים של הצליל ומערכת היחסים המורכבת והמתמשכת בין טקסט ומוזיקה. היצירות יידונו בהקשר של אחד מארבעת הנושאים אך גם בהקשרים מוזיקליים כלליים יותר.
Course Description:
The course deals with the analysis of works from different periods, with an emphasis on identifying their basic concepts and ideas and their realisation by the composers in the discussed examples. The course will focus on four axes of dealing with the tradition of music: the use of polyphony in post-Baroque music, the use of the history of music and its iconicity as an artistic mean, the artistic journey to the acoustic characteristics of the sound, and the complex and ongoing relationship between text and music. The works will be discussed in the context of one of the four themes as well as in a more general musical context. The students will be assigned compositional and analytical exercises in each of the topics that will be presented and discussed in the class.
מטרת הקורס:
פיתוח דרכי ההתבטאות האמנותיות של התלמידים על ידי חשיפה לאופני ההתמודדות הייחודיים של מלחינים שונים עם סוגיות מוזיקליות מרכזיות.
דרישות הקורס:
נוכחות חובה, ארבע מטלות בית ופרויקט מסכם. בכל שיעור תידון יצירה או פרק באמצעות ניתוח הטקסט המוזיקלי ויתקיים דיון בעבודות התלמידים.
שקלול ציון גמר:
20% - נוכחות והשתתפות אקטיבית בשיעורים
40% - מטלות בית (4 מטלות, 10% כל אחת)
40% - פרויקט מסכם
מטלות בית:
פרויקט מסכם:
מהלך הקורס:
סמסטר א׳:
פוליפוניה אחרי הבארוק
20.11 מוצארט – סימפוניה מס. 41 בדו מז׳ור ק. 551 (Jupiter), פרק רביעי
27.11 בריטן – רקוויאם מלחמה, פרק אחרון
4.12 אייבס – סימפוניה מס.4, פרק שני
11.12 דיון בעבודות הבית של התלמידים – אטיודים פוליפוניים
מוזיקה קלאסית – נוסטלגיה/פטישיזם
18.12 בריו – סינפוניה, פרק שלישי
25.12 לאכנמן – Kontrakadenz
1.1 לאכנמן – Allegro Sostenuto
8.1 ריהם – Sub-Kontur
15.1 רומיטלי – Audiodrome
22.1 שארינו – Allegoria della notte
סמסטר ב׳:
אל תוך הצליל – ספקטרליזם, מיקרו-טונאליות
18.3 שלסי – רביעיית כלי קשת מס. 4
25.3 גריזה – Vortex Temporum
1.4 דיפור – L'Afrique d'après Tiepolo
22.4 האס – Blumenstück
6.5 סאאריהאו – Lichtbogen
13.5 דיון בעבודות הבית של התלמידים – אטיודים ספקטרליים
התפתחות היחסים בין טקסט ומוזיקה
20.5 הארווי - Mortuos Plango Vivos Voco
27.5 שנברג – הניצול מוורשה
3.6 שטוקהאוזן - Gesang der Jünglinge
10.6 קאגל - den 24. xii. 1931
17.6 רייך – Different Trains
24.6 ביילי - Artificial Environments