חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  סוגיות מתקדמות בהוראת הנגינה בכלי קשת
  Methodical Aspects of Teaching String Instruments ? Revue & Analysis                                 
0842-5439
אמנויות
קבוצה 01
סמ'  א'1000-1200030מוזיקה בוכמן-מהטהסמינר ד"ר לבנון לילך
סמ'  ב'1000-1200030מוזיקה בוכמן-מהטהסמינר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס יעסוק בהעמקה בסוגיות פדגוגיות שונות, הקשורות להוראת הנגינה בכלי קשת. במהלך הקורס תיערך אבחנה בין גישות ורפרטואר המתאימים להוראה יחידנית לבין אלו המיועדים להוראה קבוצתית, בהתאמת חומרי הלימוד לתלמידים מאב-טיפוסים שונים, ובבניית תהליכי ההוראה. הסטודנטים ייחשפו למגוון רחב של גישות וספרי לימוד לכל כלי הקשת, יקבלו כלים לניתוח ביקורתי ולהערכה פדגוגית-מקצועית של הגישות השונות, ויפתחו שיקול דעת בבחירת אופן הלימוד וחומרי הלימודים המותאמים לתלמידיהם.

Course description

The course will introduce a wide spectrum of pedagogical string methods through in-depth survey & analysis of repertoire books from all over the world.

The main issues will include:

A distinction between literature effective for individual teaching and literature effective for group teaching;

Adjusting repertoire for the different student ages & prototypes;

Developing tools of critical analysis & pedagogical evaluation of methods. 

סילבוס מפורט

אמנויות
0842-5439-01 סוגיות מתקדמות בהוראת הנגינה בכלי קשת
Methodical Aspects of Teaching String Instruments ? Revue & Analysis
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | ד"ר לבנון לילך

666סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאומנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

שם הקורס: סוגיות מתקדמות בהוראת הנגינה בכלי קשת

Methodical Aspects of Teaching String Instruments – Revue & Analysis

 

שנתי, תש"פ

סמינר, 4 ש"ס

 

 

שם המרצה: ד"ר לילך לבנון

טל': 054-4599209

דוא"ל: levanonl@post.tau.ac.il

 

שעת קבלה:

בתאום טלפוני מראש

 

תאור הקורס  

 

הקורס יעסוק בהעמקה בסוגיות פדגוגיות שונות, הקשורות להוראת הנגינה בכלי קשת. במהלך הקורס תיערך אבחנה בין גישות ורפרטואר המתאימים להוראה יחידנית לבין אלו המיועדים להוראה קבוצתית, בהתאמת חומרי הלימוד לתלמידים מאב-טיפוסים שונים, ובבניית תהליכי ההוראה. הסטודנטים ייחשפו למגוון רחב של גישות וספרי לימוד לכל כלי הקשת, יקבלו כלים לניתוח ביקורתי ולהערכה פדגוגית-מקצועית של הגישות השונות, ויפתחו שיקול דעת בבחירת אופן הלימוד וחומרי הלימודים המותאמים לתלמידיהם.

Course Description

The course will introduce a wide spectrum of pedagogical string methods through in-depth survey & analysis of repertoire books from all over the world.

The main issues will include:

A distinction between literature effective for individual teaching and literature effective for group teaching;

Adjusting repertoire for the different student ages & prototypes;

Developing tools of critical analysis & pedagogical evaluation of methods. 

 

 

 

דרישות הקורס

נוכחות פעילה, הצגת מאמר בכיתה, כתיבת עבודה סמינריונית

 

דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור

רצוי: קורסי מתודיקה להוראת כלי קשת בתואר הראשון, ניסיון הוראה מעשי

 

 

מרכיבי הציון הסופי

60% עבודה סמינריונית

20% הצגת מאמר או רפרט

20% השתתפות פעילה בשיעורים

 

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

 

בניית תהליכי הוראה ופיתוח עצמאות לתלמיד: בשיעור ובאימונים – נבחן אלמנטים טכניים ומוסיקליים בדרגות קושי שונות, ונראה כיצד ללמד את התלמיד ליצור תהליכי עבודה בבית. קריאה מהדף – כחלק בלתי נפרד מההוראה.

התחלות הוראה: גישות שונות לתחילת הוראת הנגינה, ספרי לימוד ראשונים – היסטוריים מול מודרניים, התאמת קצב ההוראה לגיל התלמיד. הוראה קבוצתית/יחידנית. הוראת ויולה וקונטרבס ככלי עצמאי.

ריתמוס: התייחסות לאלמנטים ריתמיים שונים תוך דגש על משך הפעמה, ותהליכי עבודה בתחום זה בנגינה עצמה. התייחסות להשפעת התיווי על ההבנה הריתמית.

גישות שונות להוראת הסולם: בחתך רוחב, לאורך כל שנות הלימוד – מסולם אלמנטרי באוקטבה אחת ועד לשליטה מלאה בשחיף.

סוזוקי: האידיאולוגיה, חומרי הלימוד המקוריים; פול רולנד והטמעת השיטה בארה"ב; ספרי העזר הקיימים לצד חומרי הלימוד המקוריים.

דמויות בולטות בהוראת הנגינה: מימי צווייג, קאטו הבאס, ליליאן פוקס, קורט ואגון זסמנזהאוס.

לימוד הפוזיציות השונות: גישות שונות להוראת הפוזיציות – מתי לשלב פוזיציות גבוהות יותר ובאיזה אופן.

פיתוח יכולות טכניות ומוזיקליות אצל התלמיד: שילוב דואטים וקנונים בהוראה, כפולים ואקורדים, בניית תחושת סגנון – ברוקי, קלאסי ומודרני, והיכרות עם רפרטואר מתודי ישראלי-מקורי.

שילוב טכנולוגיה בהוראה: שימוש בפליי-בק, אתרי אינטרנט ומדיה חברתית כחלק מתהליך ההוראה והלימוד.

 

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים) 

רשימה תינתן מדי שיעור, בהתאם לנושא שיידון בו

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת