חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  בין הלוקלי לגלובלי: אקספוזיציות של אמנות בעידן הגלובלי
  Art and Exposition in a Global Era: Biennials, Fairs, and Festivals                                  
0821-6155
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
קבוצה 01
סמ'  ב'1400-1600211מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר לוריא חיון עדי מיכל
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

למן המאה ה-19 ועד היום, תערוכות אמנות בינלאומיות נעשו צמתים לגיבוש משפטי טעם וקידום אופנות אמנותיות הודות לקשרים שהן טוות בין פרקטיקות ייצור האמנויות, כוחות ההפצה של האמנויות ותרבות הצריכה שלהן. מופעי ירידי האמנות, הביאנלות, והפסטיבלים מהווים מרחבי ייצור שונים ומשתנים לכינונם של שיחים, ביקורות, אופני תצוגה וחשיפה של האמנויות. הם אחראים על הייצור הסימבולי של האמנויות העכשוויות כמו גם על תשתית הנסיבות הקובעות את אופני החוויה שלהן. קורס זה יתמקד בשיטות ובשאלות הפוליטיות, האוצרותיות, והאמנותיות של מופעים ייחודיים אלה ובהבנייתם את מושאי האמנות העכשווית ואופני פרשנותה. הביאנלות בפרט ומה שמכונה תהליכי הביאנליזציה נעשו למופעים גלובליים המשקפים הפרייה הדדית של תרבויות וזהויות אשר מחד נענים לכלכלת תעשיית התרבות והכוחות הפוליטיים המניעים אותה לקראת בנליזציה ומאידך נושאים את נס החדשנות, ההתנגדות והשונו×ת. דיאלקטיקה זו תלווה את מחשבתנו עת נלמד את ההיסטוריה של תערוכות אלה ואת מושגי הביקורת שהיא מפתחת הכוללים קוסמופוליטיות, לאומיות/בינלאומיות, שיפוט, חוויה, הון תרבותי, עולם, מאורע, והגלובלי.

 

קורס ייחודי זה מורכב מלימוד תיאורטי בכיתה וביקור באחת מהתערוכות הבינלאומיות. הביקור הלימודי יתקיים במהלך חופשת הסמסטר.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6155-01 בין הלוקלי לגלובלי: אקספוזיציות של אמנות בעידן הגלובלי
Art and Exposition in a Global Era: Biennials, Fairs, and Festivals
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | ד"ר לוריא חיון עדי מיכל

666סילבוס מפורט/דף מידע

בין הלוקלי לגלובלי: אקספוזיציות של אמנות בעידן הגלובלי

 

Art and Exposition in a Global Era: Biennials, Fairs, and Festivals

 

ד״ר עדי לוריא חיון

 

שיעור בחירה (2 ש״ס), סמסטר ב׳

סדנת שטח—מצטיינים שנה ג׳

 

שעות קבלה על פי תיאום מראש

adilouria@tauex.tau.ac.il

 

 

למן המאה ה-19 ועד היום, תערוכות אמנות בינלאומיות נעשו צמתים לגיבוש משפטי טעם וקידום אופנות אמנותיות הודות לקשרים שהן טוות בין פרקטיקות ייצור האמנויות, כוחות ההפצה של האמנויות ותרבות הצריכה שלהן. מופעי ירידי האמנות, הביאנלות, והפסטיבלים מהווים מרחבי ייצור שונים ומשתנים לכינונם של שיחים, ביקורות, אופני תצוגה וחשיפה של האמנויות. הם אחראים על הייצור הסימבולי של האמנויות העכשוויות כמו גם על תשתית הנסיבות הקובעות את אופני החוויה שלהן. קורס זה יתמקד בשיטות ובשאלות הפוליטיות, האוצרותיות, והאמנותיות של מופעים ייחודיים אלה ובהבנייתם את מושאי האמנות העכשווית ואופני פרשנותה. הביאנלות בפרט ומה שמכונה תהליכי הביאנליזציה נעשו למופעים גלובליים המשקפים הפרייה הדדית של תרבויות וזהויות אשר מחד נענים לכלכלת תעשיית התרבות והכוחות הפוליטיים המניעים אותה לקראת בנליזציה ומאידך נושאים את נס החדשנות, ההתנגדות והשונו×ת. דיאלקטיקה זו תלווה את מחשבתנו עת נלמד את ההיסטוריה של תערוכות אלה ואת מושגי הביקורת שהיא מפתחת הכוללים קוסמופוליטיות, לאומיות/בינלאומיות, שיפוט, חוויה, הון תרבותי, עולם, מאורע, והגלובלי.

 

קורס ייחודי זה מורכב מלימוד תיאורטי בכיתה וביקור באחת מהתערוכות הבינלאומיות. הביקור הלימודי יתקיים במהלך חופשת הסמסטר.

 

דרישות הקורס: קריאה על פי הסילבוס, השתתפות פעילה בשיעורים ובסדנת השטח.

מרכיבי הציון הסופי: פרזנטציה (30%), חיבור מסכם (60%).

 

סדר השיעורים וקריאות שבועיות:

 

  1. הקדמה

 

Bourdieu, P., The Field of Cultural Production: Essays on Art and Literature (Cambridge: Polity, 1993).

 

Storr, Robert, “Show and Tell,” in What Makes a Great Exhibition? edited by Paula Marincola (Reaktion Books, 2007), 14-31.

 

  1. מיריד האמנות לביאנלה, לטריאנלה, לדוקומנטה ולמניפסטה

 

Jones, Caroline A., The Global Work of Art: World’s Fairs, Biennials and the Aesthetics of Experience (Chicago: University of Chicago Press, 2017).

 

Orbist, Hans Ulrich, A Brief History of Curating (JRP/Ringier, 2008).

 

  1. אתרים של התנגדות

 

Reily, Maura, Curatorial Activism: Towards an Ethics of Curating (London: Thames and Hudson, 2008).

 

Railly, Maura, “What is Curatorial Activism?” ArtNews, 11.7.2017 http://www.artnews.com/2017/11/07/what-is-curatorial-activism/

 

Wei, C. C., “From National Art to Critical Globalism,” Third Text, 27:4 (2013), 470–484.

 

  1. מקרי בוחן

 

Vanderlinden, Barbara and Elena Filipovic, The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe (Cambridge, MA: MIT Press, 2005).

 

Tang, J., “Of Biennials and Biennialists: Venice, Documenta, Munster,” Theory, Culture & Society, 24:7–8 (2007), 247–260.

 

 

קריאה מומלצת

 

Amor, Monica et al., “Liminalities: Discussions on the Global and the Local,” Art Journal, 57:4, 28-50.

 

Basualdo C., “The Unstable Institution,” in The Biennial Reader, edited by Filipovic E., Van Hal M. and Ovstebo S. (Bergen: Bergen Kunsthall, 2010), 124–135. https://zkm.de/de/carlos-basualdo-the-unstable-institution

 

Belting, Hans, et al., The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds (Cambridge, MA: MIT Press, 2013.

 

Block, R., “We hop on, we hop off: The Ever-Faster Spinning Carousel of Biennials,” in Shifting Gravity (World Biennial Forum N. 1), edited by Bauer U.M. and Hanru H. (Ostfildern: Hatje Cantz, 2013), 104–9. http://yishu-online.com/wp-content/uploads/mm-products/uploads/2013_v12_03_block_r_p026.pdf

 

Gielen, P., “The Biennial: A Post-Institution for the Immaterial Labour,” in Open No. 016: The Art Biennial as a Global Phenomenon (2009).

https://www.google.com/search?client=safari&channel=mac_bm&source=hp&ei=VQhbXfH5Bq2OrwTVx6fICQ&q=The+biennial%3A+A+post-institution+for+the+immaterial+labour&oq=The+biennial%3A+A+post-institution+for+the+immaterial+labour&gs_l=psy-ab.3...227.227..593...0.0..0.270.448.0j1j1......0....2j1..gws-wiz.ogG9oE166A8&ved=0ahUKEwix-JLf5I_kAhUtx4sKHdXjCZkQ4dUDCAk&uact=5

 

Green, Charles and Gardner Anthony eds., Biennials, Triennials, and Documenta: The Exhibitions that Created Contemporary Art (Malden, MA: Wiley Blackwell, 2016).

 

Hoffmann, Jens., Show Time: 50 Most Influential Exhibitions of Contemporary Art (New York: D.A.P., 2014).

 

Kompatsiaris, Panos., The Politics of Contemporary Art Biennials: Spectacles of Critique, Theory and Art (New York: Routledge, 2017).

 

Matinon, Jean-Paul., The Curatorial: A Philosophy of Curating (London, UK: Bloomsbury Academic, 2015)

 

Montero, Gustavo Grandal., “Biennalization? What Biennalization?: The Documentation of Biennials and Other Recurrent Exhibitions,” Art Libraries Journal, 37:1 (2003), 13–23.

 

Smith, Terry., Thinking Contemporary Curating (New York: Independent Curators International, 2012).

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת