חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  חלל / זמן: צילום, אמנות ואדריכלות ביפן, אחרי 1945
  Space/Time: Photography, Art and Architecture in Japan, Post-1945                                    
0821-5924
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
קבוצה 01
סמ'  א'1200-1600213מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר זהר אילת
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

מדוע להקטין עצים? האם חלל וזמן באמנות עומדים בנפרד זה מזה? מה עושים עם "בתים ריקים" (אקי-יה)? מהם החללים המתעתעים של יאיואי קוסאמה? והאם צלומים של טוקיו מציגים אותה כמופת עיצוב או ככאוס חזותי? כיצד החיו הביאנלות של יפן את הפריפריה הגוועת? האם ציור מתרחש בזמן? מה בין צפיה בציור, בגן, או במיצב-תלוי מקום? האם זכרון האימפריה והמלחמה עדיין מתקיים באמנות ובמרחב העכשווי? והאם ניתן לשמוע דימויים?

סמינר זה יעסוק בשאלות של חלל וזמן באמנות יפנית, תוך התייחסות מקיפה לסוגיות של מקום וזמניות, מבעד לפרספקטיבות של צילום, אמנות-תלויית-מקום, ואדריכלות. במהלך הסמינר נעלה מבחר בעיות הנוגעות באינטראקציה ובהמשכיות שבין חלל וזמן, חוויה ומימוש, ייצוג ופרפורמטיביות, אמנות ואדריכלות. שאלות של חלל וזמן באמנויות של יפן הקלאסית והמהפך של האמנות העכשווית מהווים את נקודת המוצא לדיון הבוחן מבעדן את החללים, המבנים והמרחבים הכפריים והעירוניים, והאמנות המתקיימת בתוכם או מגדירה את זהותם מחדש. נבחן תפיסות ביקורתיות הנוגעות שאלת הזהות של "יפן כמוזיאון" מנקודת מבט פנימית ובתפיסה המערבית, ונציע מרחב חדש של התייחסות לריבוי של ביאנלות ואתרי אמנות תלויית-מקום, קיום בזמן, ביחס לתפיסות של המשכיות וחלופיות כפרדיגמות של עשייה אמנותית ומרחב אדריכלי. נתבונן בטראומות הגדולות של כיבוש, פצצות אטום, רעידות אדמה – חורבן והרס, כמצבים הבאים לידי בטוי באמנות העכשווית ובמאמצי השיקום והבנייה. מתוך פרספקטיבה זו ננתח יצירות אמנות בצילום עכשווי; גני הליכה וגנים יבשים; חללים מטאבולים וחללים מדומיינים; ייצוגי העיר במדיומים אומנותיים שונים; "בתים ריקים" אמנים במרחב, אדריכלים –אמנים; ועוד.

Course description

Why miniaturize trees? Are Space and Time separate concepts in the arts? What to do with Empty Houses (Akiya)? What are the disorienting spaces of Kusama Yayoi? Do photographs of Tokyo represent it as a designed wonder or a visual chaos? How did Japan’s Biennales revive the dying periphery? Is painting taking place in Time? What are the differences between watching a painting, a garden, or a site-specific installation? Is the memory of the empire and war still living in the contemporary Art and Space? Can we hear images?

This seminar will raise questions of Space and Time in Japanese Art, reconsidering issues of place and temporality, through the perspectives of photography, site-specific art, and architecture. Throughout the seminar we shall consider a selection of problems concerning interactivity and continuity of Space and Time, experience and materialization, representation and performativity, art and architecture. Questions of Space and Time in Classical Japanese Arts, and the revolution of Contemporary Art are the starting points to the discussions that examine through spaces, structures and expansions in the urban and countryside areas, and the art that exists in those expansions, and redefines them. We shall  criticize the concept of “Japan as Art Museum” from a Western, as well as internal points of view, and will propose a new mode of understanding the relations of multiple biennales and site-specific art, temporal existence, in relation to concepts of continuity and temporality as paradigms of art activities and architectural spaces.  We will re-evaluate the great traumas of war memory, the atomic bombs and grand earthquakes that brought major destruction and ruins, followed by periods of opportunities in contemporary art and new construction and rehabilitation. Through this perspective we shall analyze works in contemporary photography; Empty Houses and artists in space; Strolling gardens and Dry Gardens; Metabolic Architecture and Imagined Spaces; Representations of Tokyo in different media; Artists in space and Artistects; etc.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-5924-01 חלל / זמן: צילום, אמנות ואדריכלות ביפן, אחרי 1945
Space/Time: Photography, Art and Architecture in Japan, Post-1945
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | ד"ר זהר אילת

666סילבוס מפורט/דף מידע

חלל / זמן: צילום, אמנות ואדריכלות ביפן, אחרי 1945

Space/Time: Photography, Art and Architecture in Japan, Post-1945

סמסטר א' תש"ף, 4  ש"ס

יום ג', 12:00-16:00

סוג המסגרת: סמינר מ"א, תלמידי ב"א באישור יועץ

 

שם המרצה: ד"ר אילת זהר

 

טלפון:    054-9208349

 

דואר אלקטרוני: azohar@tauex.tau.ac.il    

שעות קבלה: על פי תיאום מראש  

יום:             

בניין: ספריית סוראסקי          

חדר:  חדר 8   

כניסה אחורית  




 

 

תאור הקורס

מדוע להקטין עצים? האם חלל וזמן באמנות עומדים בנפרד זה מזה? מה עושים עם "בתים ריקים" (אקי-יה)? מהם החללים המתעתעים של יאיואי קוסאמה? והאם צלומים של טוקיו מציגים אותה כמופת עיצוב או ככאוס חזותי? כיצד החיו הביאנלות של יפן את הפריפריה הגוועת? האם ציור מתרחש בזמן? מה בין צפיה בציור, בגן, או במיצב-תלוי מקום? האם זכרון האימפריה והמלחמה עדיין מתקיים באמנות ובמרחב העכשווי? והאם ניתן לשמוע דימויים?

סמינר זה יעסוק בשאלות של חלל וזמן באמנות יפנית, תוך התייחסות מקיפה לסוגיות של מקום וזמניות, מבעד לפרספקטיבות של צילום, אמנות-תלויית-מקום, ואדריכלות. במהלך הסמינר נעלה מבחר בעיות הנוגעות באינטראקציה ובהמשכיות שבין חלל וזמן, חוויה ומימוש, ייצוג ופרפורמטיביות, אמנות ואדריכלות. שאלות של חלל וזמן באמנויות של יפן הקלאסית והמהפך של האמנות העכשווית מהווים את נקודת המוצא לדיון הבוחן מבעדן את החללים, המבנים והמרחבים הכפריים והעירוניים, והאמנות המתקיימת בתוכם או מגדירה את זהותם מחדש. נבחן תפיסות ביקורתיות הנוגעות שאלת הזהות של "יפן כמוזיאון" מנקודת מבט פנימית ובתפיסה המערבית, ונציע מרחב חדש של התייחסות לריבוי של ביאנלות ואתרי אמנות תלויית-מקום, קיום בזמן, ביחס לתפיסות של המשכיות וחלופיות כפרדיגמות של עשייה אמנותית ומרחב אדריכלי. נתבונן בטראומות הגדולות של כיבוש, פצצות אטום, רעידות אדמה – חורבן והרס, כמצבים הבאים לידי בטוי באמנות העכשווית ובמאמצי השיקום והבנייה. מתוך פרספקטיבה זו ננתח יצירות אמנות בצילום עכשווי; גני הליכה וגנים יבשים; חללים מטאבולים וחללים מדומיינים; ייצוגי העיר במדיומים אומנותיים שונים; "בתים ריקים" אמנים במרחב, אדריכלים –אמנים; ועוד.

 

Why miniaturize trees? Are Space and Time separate concepts in the arts? What to do with Empty Houses (Akiya)? What are the disorienting spaces of Kusama Yayoi? Do photographs of Tokyo represent it as a designed wonder or a visual chaos? How did Japan’s Biennales revive the dying periphery? Is painting taking place in Time? What are the differences between watching a painting, a garden, or a site-specific installation? Is the memory of the empire and war still living in the contemporary Art and Space? Can we hear images?

This seminar will raise questions of Space and Time in Japanese Art, reconsidering issues of place and temporality, through the perspectives of photography, site-specific art, and architecture. Throughout the seminar we shall consider a selection of problems concerning interactivity and continuity of Space and Time, experience and materialization, representation and performativity, art and architecture. Questions of Space and Time in Classical Japanese Arts, and the revolution of Contemporary Art are the starting points to the discussions that examine through spaces, structures and expansions in the urban and countryside areas, and the art that exists in those expansions, and redefines them. We shall  criticize the concept of “Japan as Art Museum” from a Western, as well as internal points of view, and will propose a new mode of understanding the relations of multiple biennales and site-specific art, temporal existence, in relation to concepts of continuity and temporality as paradigms of art activities and architectural spaces.  We will re-evaluate the great traumas of war memory, the atomic bombs and grand earthquakes that brought major destruction and ruins, followed by periods of opportunities in contemporary art and new construction and rehabilitation. Through this perspective we shall analyze works in contemporary photography; Empty Houses and artists in space; Strolling gardens and Dry Gardens; Metabolic Architecture and Imagined Spaces; Representations of Tokyo in different media; Artists in space and Artistects; etc.

 

 

דרישות הקורס

נוכחות בכל פגישות הסמינר.

הצגת שני מאמרים בכיתה (10%X2= 20%)

פרזנטציה של עבודה מסכמת בכיתה – (30%)

עבודת רפרט מסכמת – (50%)

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

1.שעור מבוא – כללי – היסטוריה של יפן

בשיעור סקירה כללית תוך דגש על ההשפעה הסינית,  עיון בתקופות המלחימה ארוכות, עליית הלאומיות "המצאת היפניות" במאה ה19, השפעת המערב, החל מ1854.

2.טבע-תרבות, בין נוף וסביבה, צילום וגנים

נוף בצילום עכשווי, ייצוגי נוף מושגי בצילום, נוף בנוי, האטקיאמה נאויה - צילום ואדריכלות,  שיבאטה טושיו – נוף בנוי, גנים קלאסים וייצוגי נוף, אישיגאמי ג'וניה – אדריכל/ אמן מיצב, וגנים עכשווי.

קריאת חובה

Naoya Hatakeyama, “The Photographer and Architecture” in: Naoya Hatakeyama: Excavating the Future (New York: Aperture, 2018),259-266.

Yasufumi Nakamori, “Photographs of Site/ Land that Transcend Time” in: Naoya Hatakeyama: Excavating the Future (New York: Aperture, 2018),7-21.

Ishigami Junya, Freeing Architecture, exhibition Catalogue (Paris: Fondation Cartier, 2018).

Reynolds, Jonathan M. "Ise shrine and a modernist construction of Japanese tradition," The Art Bulletin, vol. 83, no. 2 (2001):316-341.

ארז גולני סולומון, "מקדש איסה הגדול ה62, 2013", דומוס 028, נובמבר 2013, עמ' 36-9.

 

3.מא: חלל וזמן, דיון במושג מבעד למאמרו של אראטה איסוזאקי

דיון באחדות של זמןחלל בתפיסה היפנית – איידה – מושג הכורך את הטווח, והתייחסות אל המושג גם מבעד לפריזמה של היידיגר ("זמן הויה"), והנרי ברגסון ("משך"). צילומים של דאיסוקה יוקוטה.

קריאת חובה

Isozaki Arata, “MA: Space, Place, Void,” in: Gunter Nitschke ed. From Shinto to Ando: Studies in Architectural Anthropology in Japan (Academy Editions, Ersnest & Sohn), 48-61 (Originally published as: Isozaki Arata, Ma – Space-Time in Japan, Exhibition Catalogue, (New York: Cooper-Hewitt Museum, 1979).

Gunter Nitschke, "Ma: Place, Space, and Void," Kyoto Journal, No. 8 (Fall 1988):33-39.

Jordan Sand, Review of Architecture and Authority in Japan by William H. Coaldrake; From Shinto to Ando: Studies in Architectural Anthropology in Japan by Günter Nitschke; Japanese Building Practice: From Ancient Times to the Meiji Period by Kenneth Frampton, Kunio Kudo and Keith Vincent, Journal of the Society of Architectural Historians, Vol. 57, No. 2 (Jun 1998): 231-234.

Jonathan Scott Lee, “(In)visible and (In)audible Temporalities in the Work of Daisuke Yokota,” Exposure Magazine, Sep 12, 2018. https://medium.com/exposure-magazine/in-visible-and-in-audible-temporalities-in-the-work-of-daisuke-yokota-9f62f113e867

Anders Petersen, “Daisuke Yokota (sometimes literally) blazing a trail through photography,” British Journal of Photography (Oct. 2017). https://www.bjp-online.com/2017/10/yokota-roman-road/

קריאת רשות

Inoue Mitsuo, Space in Japanese Architecture, (New York: Weatherhill, 1985), 3-17.

 

4.קראטני קוג'ין: אחרי אוריינטאליזם/ יפן כמוזאון

מבחר טקסטים של האינלקטואל החשוב ביותר של יפן קראטני קוג'ין.

קריאת חובה

Karatani Kōjin, “Japan as Art Museum: Okakura Tenshin and Fenellosa” in: Thomas F. Marra (trans. & ed), A History of Modern Japanese Aesthetics (Hononlulu, HI: University of Hawai’I Press, 2001),43-52.

Karatani Kōjin, “After Orientalism: Uses of Aesthetics,” boundary 2, Vol. 25, No. 2, Edward W. Said (Summer 1998):145-160.

5.פוקיי-רון: תאוריית הנוף בקולנוע ובאדריכלות

התבוננות בייצוגים של נוף ומקום בקולנוע של נגיסה אושימה, אקירה קורוסאווה, ואדצ'י מסאו; האדריכלות של טדאו אנדו וסאנאא; ואדריכלות נוף של שודו סוזוקי.

קריאת חובה

Michio Hayashi. “The Fate of Landscape in Post-War Japanese Art and Visual Culture” in: Katarzyna J. Cwiertka & Ewa Mochotka, eds. Consuming Life in Post-Bubble Japan (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2018),195-214.

Michio Hayashi. “The Imagined Map of the Nation: Postwar Japan from 1945 to 1970,” Review of Japanese Culture and Society, Vol. 26, (Dec. 2014):285-303.

קריאת רשות

Karatani Kōjin. “The Discovery of Landscape,” in: The Origins of Modern Japanese Literature, Brett de Bary (trans. & ed.) (Durham: Duke University Press, 1993),11-44.

 

6.ביקור בתערוכה ומוזיאון / גלריה

פרטים יבואו בהמשך הקורס

 

7.משך וזרימה: מטאבוליזם ומיצב: חללזמן וסאונד

המשכיות ורצף, סדרות צילום ותיעוד הזמן, מטאבוליזם באדריכלות.

טנקה קוקי, מוהרי יוקו, שיאוטה צ'יהארו, איקדה ריוג'י – הדור החדש של יוצרים במצב, בחללזמן (סאונד). התבוננות בציורי דיו של מא יואן, בצילומי ים של הירושי סוגימוטו.

 

קריאת חובה

Norman Bryson, “Hiroshi Sugimoto's Metabolic Photography,” Parkett 46 (1996):120-3

Parveen Adams, “Out of Sight, out of Body: The Sugimoto/Demand Effect,” Grey Room 22 (2006):86-104.

Schalk, Meike. "The Architecture of Metabolism: Inventing a Culture of Resilience," Arts vol. 3, no. 2 (June 2014): 279-297.

Ayelet Zohar. “Yuko Mohri: The Sound of Silence,” unpublished paper, 2018.

קריאת רשות

John Yau, “Time Halted: The Photographs of Hiroshi Sugimoto,” The American Poetry Review 33(5) (2004):11-6.

Denson, Roger G. “Satori Among the Still Stills: Models of the Real Circling in Hiroshi Sugimoto's Photography of Contemporary,” Parkett 46 (1996):143-5; Ralph Rugoff, “Half Dead,” Parkett 46 (1996):132-6.

אילת זהר, "סוגימוטו בתל אביב: אור, מים וחלודה" מגזין ערב רב, מאי 2019

 

8.א. מרחב והטעייה: יאיואי קוסאמה; ב. טוקיו: צילום, קולנוע, חומריות ותכנון

יאיואי קוסאמה, עבודת המרחב, הסוואה והטעיית העין; עבודות הצילום של קבוצות ויוו, פרובוק, ויוקוטה דאיסוקה; ייצוגים של טוקיו בצילום, וקולנוע, המעבר מאדו לטוקיו, כאוס וחלוקה לערי משנה, רכבות וארגון השכונות.

קריאת חובה

  1. קוסאמה

Midori Yamamura, Yayoi Kusama: Inventing the Singular, (Cambridge, MA: MIT Press, 2015).

Ayelet Zohar, “Yayoi Kusama: The Jewel, the Mirror and the String of Beads,” N. Paradoxa vol. 33 (special issue: Religion) (Jan. 2014):5-15.

  1. טוקיו

Karen M. Fraser, “Picturing the City,” ch. 3 in: Photography and Japan (London: Reaktion Books, 2012), 120-153.

Adrian Favel, “Visions of Tokyo in Japanese Contemporary Art,” Impressions: Journal of the Japanese Art Society of America, vol.35 (April 2014):68-83.

Marco Bohr, “Are-Bure-Boke Distortions in Late 1960s Japanese Cinema and Photography,” Dandelion Vol. 2 no. 2 (June 2012): pp..

Philip Charrier, “The Making of a Hunter: Moriyama Daidō 1966–1972,” History of Photography 34(30) (2010): 268-290.

קריאת רשות

Botond Bognar, “Materiality and Immateriality in the Architecture of Kengo Kuma,” Material Immaterial: The New Work of Kengo Kuma (New York: Princeton Architectural Press, 2009),12-53.

Keneth Frampton, “The Anti-Objective Architecture of Kengo Kuma,” Kengo Kuma Complete Works (New York, Thames & Hudson, 2012),11-25.

Diane Dufor & Matthew S. Wittkowsky, Provoke: Between Protest and Performance (Gottingen: Steidel, 2016).

 

9.קולוניאליזם ומרחב: שרידי האימפריה היפנית בזכרון העכשווי: הוקאידו ואוקינאווה

למרות שיפן כבר 70 שנה אחרי המלחמה\ העבר הקולוניאלי, המוות וההרס של התקופה באים לידי בטוי באמנות העכשווית.

קריאת חובה

Gyewon Kim, “Reframing ‘Hokkaido Photography’: Style, Politics, and Documentary Photography in 1960s Japan,” History of Photography 39:4 (2015):348-365.

Shino Kuraishi, “Nature Articulated: Keiji Tsuyuguchi’s ‘Natural History’ (2005),” in: Tsuyuguchi Keiji, Natural History (Tokyo: Akaakasha, 2017).

Chambers-Letson, Joshua (2014).  “‘A Weak Messianic Power’: Yamashiro Chikako’s “Your Voice Came Out Through My Throat,” Trans Asia Photography Review Fall 2014, 5(1) http://quod.lib.umich.edu/t/tap/7977573.0005.105/--weak-messianic-power-yamashiro-chikakos-your-voice-came-out?rgn=main;view=fulltext

Kobayashi Mika (2010). 'The Traces of Absent Bodies' (Ishiuchi Miyako/ Hiroshima), Foam 25, 71-90.  http://www.foam.org/foam-magazine/portfolios/m/miyako,-ishiuchi

לנה פריטש. "השמלות המרחפות של הירושימה," בתוך: אילת זהר (עורכת) (2015). מעבר להירושימה: חזרתו של המודחק  זיכרון המלחמה, פרפורמטיביות והתיעודי בצילום ווידאו-ארט יפאני עכשווי (תל אביב: הגלריה האוניברסיטאית, 2015), 57-62.

 

קריאת רשות

Zohar Ayelet. “Camouflage, Photography and [In]visibility: Yamashiro Chikako's Chorus of the Melodies" series (2010) and Beyond,” Trans Asia Photography Review, Fall 2012  3(1).

אילת זהר. "מעבר להירושימה: שובו של המודחק, הקדמה" בתוך: אילת זהר (עורכת), מעבר להירושימה: חזרתו של המודחק  זיכרון המלחמה, פרפורמטיביות והתיעודי בצילום ווידאו-ארט יפאני עכשווי (תל אביב: הגלריה האוניברסיטאית, 2015),12-23.

10.אקי-יה וביאנלות

התרוקנות הפריפריה והכניסה של ביאנלות ואמנות מקומית כפעולות של התחדשות דרך אמנות תלויית מקום: אצ'יגו צומרי, וסטו-אוצ'י (נאושימה, אינוג'ימה, טשימה).

קריאת חובה

Kitagawa, Fram. Art Place Japan: The Echigo-Tsumari Triennale and the Vision to Reconnect Art and Nature (New York: Princeton Architectural Press, 2015).

Susanne Klien, “Contemporary Art and Regional Revitalisation: Selected Artworks in the Echigo-Tsumari Art Triennial 2000–6,” Japan Forum, 22:3-4 (2010):513-543.

Culture and Dialogue, Special Issue on the Echigo-Tsumari Trienniale, Volume 5 (2017): Issue 1 (Aug 2017).

Hiroshi Sambuichi, “Inujima Art Project Seirensho, Inujima, Okayama, Japan,” in: Philip Jodidio, Green architecture now! (Köln; Los Angeles: Taschen, 2009).

קריאת רשות

Adrian Favel, “Islands for life: artistic responses to remote social polarization and population decline in Japan,” in Stephanie Assmann (ed.) Sustainability in Post-Growth Rural Japan (London: Routledge, December 2015).

Midori Yamamura, Yanagi Yukinori

11. הירושימה ופוקושימה: אסונות, חורבן ובניה מחדש

ייצוגים של נמאזו, הירושימה ונגסאקי – חורבן טוטאלי ושיקום, פוקושימה בצילום, בנייה חדשה בפוקושימה, שיגרו בן, ואיטו טויו; רעידת האדמה של קנטו, הרס העיר החדשה ותנועת האבנגארד האמנותי MAVO.

 

קריאת חובה

ItōToyo and Hatakeyama Naoya House for All Project

Project Anne Nishimura Morse, Anne Havinga, Michio Hayashi, Marilyn Ivy, Tomoko Nagakura, In the Wake: Japanese Photographers Respond to 3-11 (Boston, MA: Museum of Fine Art Publications, 2015).

Gennifer Weisenfeld, “Anatomy of Movement”, ch. 3 in: MAVO: Japanese Artists and the Avant-Garde, 1905-1931 (Berkeley, CA: University of California Press, 2002),63-121.

Eyal Weizman, “Humanitarian Spaces,” in: Shigeru Ban: Humanitarian Architecture (Aspen, CO: Aspen Art Museum, 2014), 67-73.

Riichi Miiyake, “The Birth of Paper Tube Architecture,” “The Volunteer Architects’ Network,” “The Monumental Phase,” in: Ian Luna & Lauren A. Gould eds. Shigeru Ban: Paper in Architecture (New York: Rizzoli International, 2009), 19-23, 115-117, 161-165.

Michael Kimmelman, “Shigeru Ban: In the Service of Society,” in: Shigeru Ban: Humanitarian Architecture (Aspen, CO: Aspen Art Museum, 2014),13-29.

קריאת רשות

Shigeru Ban, “Introduction”, in: Shigeru Ban (New York: Princeton Architectural Press, 2009).n.p.

Shigeru Ban, “Disaster relief as Monument,” Shigeru Ban: Cardboard Cathedral (Auckland, NZ: Auckland University Press, 2014),10-15.

Andrew Barrie, “Shigeru Ban: Emergency Architecture,” Shigeru Ban: Cardboard Cathedral (Auckland, NZ: Auckland University Press, 2014),18-63.

Naomi Pollock, “The Architecture of Shigeru Ban: Blurred Lines and Ambiguous Boundaries,” in: Shigeru Ban: Humanitarian Architecture (Aspen, CO: Aspen Art Museum, 2014),31-39.

Koh Kitayama & Shigeru Ban, “Architecture for Nurturing People,” in: Shigeru Ban: Humanitarian Architecture (Aspen, CO: Aspen Art Museum, 2014),41-55.

Brad Pitt & Shigeru Ban, “Paper Architecture and Make It Right,” in: Shigeru Ban: Humanitarian Architecture (Aspen, CO: Aspen Art Museum, 2014),57-65.

Claude Bruderlein, “Shigeru Ban: A Vision for a new form of Humanitarianism,” in: Shigeru Ban: Humanitarian Architecture (Aspen, CO: Aspen Art Museum, 2014),75-79.

12-13.רפרטים של התלמידים

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת