חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  עבודת צוות
  Teamwork                                                                                             
0662-2619-01
מדעי הרוח | התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח
סמ'  א'1600-1800319אגילמן - מדעי הרוחסדנה ד"ר תובל עתליה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

היכולת לעבוד בצוותי עבודה- לשתף פעולה, לנהל תקשורת אפקטיבית, לייצר אמון ותאום הינה יכולת עבודה חיונית בארגונים מורכבים, לעובדים ולמנהלים כאחת. בעידן המודרני, האופי הרב תחומי והדינמי של העבודה בארגונים, הצורך לעבוד במסגרות של צוותים רב מקצועיים, והמפגש עם שותפים ולקוחות מגוונים, הופכים יכולת זו לחשובה ולמאתגרת במיוחד.

מטרת הסדנה להקנות לסטודנטים ידע מיומנויות וכלים לעבודה, לפיתוח, ולניהול אפקטיבי של צוותים בארגונים, ושל האנשים החברים בצוותים אלו, תוך דגש על תהליכים של פתרון בעיות בצוות, ועל מיומנויות בינאישיות הנחוצות לעבודה בצוות ולניהולו.

הקורס יתנהל במתכונת של סדנא, ויעסוק בחשיבותם של צוותים ובאבחון ושיפור אפקטיביות העבודה בצוות, תוך התמקדות בעבודה בצוותים רב תחומיים. במסגרת הקורס נתנסה ונלמד אודות תהליכים בצוות, היחסים הנוצרים בין החברים, ופתרון בעיות ותהליכי קבלת החלטות בצוות . זאת, בשתי פרספקטיבות: הפרט בצוות,  המנהיגות בצוות. והמנהיגות בצוות.

כיוון שעיקר הלמידה בקורס תהיה למידה התנסותית, יכללו השיעורים- דיונים, ניתוח אירועים, והתנסויות מעשיות באמצעות משחקי תפקידים וסימולציות, וצפייה בסרטים רלוונטיים. בשיעורים מסוימים, ובמידת האפשר,  יעשה שימוש גם בטלוויזיה במעגל סגור. 

עם סיום הקורס הסטודנטים:

יוכלו לזהות ולהבין מאפיינים ותהליכים של צוותים מסוגים שונים.

יידעו להכיר את מגוון התפקידים בצוות ותרומתם לאפקטיביות הצוות.

 יבינו את האתגרים העומדים בצוותים רב מקצועיים ומהם הכלים להתמודד עם אתגרים אלו.

ירכשו ידע וכלים לניהול תקשורת אפקטיבית בצוות.

ירכשו ידע וכלים לקבלת החלטות ולניהול אפקטיבי של מפגשים ודיונים בצוות.

יוכלו להבין מרכיבים חיוניים בתהליכי קבלת החלטות ויישומן.

יעמיקו את המודעות האישית לעבודה ולתיפקוד מיטבי במסגרות של צוותי עבודה.

נוכחות חובה.

אופן סיום הקורס: ראה/י  לוח בחינות בידיעון התכנית

Course description

The ability to work in teams: to communicate effectively, crate trust, coordination, and cooperation, is an essential ability for workers and managers alike. The complex, dynamic and interdisciplinary nature of organizations and work, the need to work in multi-professional teams, and the encounters with various partners and clients intensify this ability to be even more important and challenging.

The aim of the workshop is to introduce the students with skills and tools that will enable them to work, develop and manage effective teams and teamwork. The workshop will focus on interpersonal skills, and processes of problem solving in teams.

The workshop will highlight the importance of teams and how to improve teams` effectiveness, especially among inter-disciplinary teams. Team processes, the relations among team members, and team's problem solving and decision making, will be discussed from two perspectives: the individual and the leadership.

The learning will be mostly experiential. Thus, meetings will incorporate discussions, case studies, role playing, and simulations.

Learning Outcomes

At the end of the workshop students will:

Identify and understand various teams` characters and processes.

Be familiar with Team roles and their contribution to teams' effectiveness.

Understand the challenges facing multi-professional teams and how they can be met.

Gain knowledge and skills for effective communication within teams.

Acquire knowledge and tools to conduct meetings and problem-solving processes.

Increase personal awareness for improved teamwork.

סילבוס מפורט

מדעי הרוח | התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח
0662-2619-01 עבודת צוות
Teamwork
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | ד"ר תובל עתליה

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת