 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
סמ' ב' | 1000-1200 | 'א | 317א | גילמן - מדעי הרוח | סמינר | ד"ר צורף מירה | סמ' ב' | 1000-1200 | 'ד | 317א | גילמן - מדעי הרוח | סמינר | |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\06\2019\0622\0622322201_desc.txt סילבוס מקוצר
התובנה כי "העולם שייך לצעירים" מזוהה בד"כ עם הפילוסופיה
המערבית וכך גם הנחת היסוד כי אומה המתעלמת מן הדור הצעיר ואינה
קשובה למצוקותיו ולתסכוליו מקעקעת, למעשה, את בסיס קיומה ואת
עתידה. סמינר זה יניח כי על אף שהחברות המזרח-תיכוניות הינן
פטריאכליות ומסורתיות כאחת, כאלה שבהן הדור המבוגר שלא
לאמר "זקני השבט" הם המכתיבים את מהלך העניינים הפוליטי, החברתי
והתרבותי, הרי שבמאה העשרים וכן במאה הנוכחית הדור הצעיר, הערבי
והמוסלמי, לא הפגין פסיביות וכניעות כפי שנהוג היה לייחס לו,
אלא הרים ראש, קרא תיגר, גיבש אג'נדה משלו, ודרכי פעולה שהלמו
את צרכיו ואת שאיפותיו ויצא כנגד משטרים, ראשי מדינות, המימסד
הדתי והאליטות החברתיות והכלכליות. לא תמיד צלח מאבקו בשל
מיגבלות המשטרים האוטוקרטיים שבמסגרתם פעל עד ל"אביב הערבי" שבו
צעירים לא רק הובילו מאבק באמצעות הרשתות החברתיות אלא אף הפילו
משטרים והדיחו את העומדים בראשם.
הסמינר יעסוק בהיסטוריה הפוליטית החברתית והתרבותית של הצעירים
במזרח-התיכון ובצפון אפריקה למן העידן הקולוניאלי,עת גויסו
צעירים ע"י התנועות הלאומיות למאבק לעצמאות ועד למהפכות ה"אביב
הערבי". במסגרת הקורס אף נאפיין את הצעירים הללו שנודעו
כ"אפנדיה" "אפנדיה חדשה" ו"דור הפייסבוק".
Course description In contrast to the perception that Middle Eastern societies are both patriarchal and traditional, the young generation of these societies has in fact neither been as passive nor as submissive as is generally assumed. These young people have challenged the political establishment in their countries as well as the religious and the economic systems. They have presented an agenda in line with their needs and aspirations. However, they only became successful in this during the present "Arab Spring," as they initiated revolutions through social networks, mass demonstrations and public outcry, which even resulted in the ousting of autocratic rulers.
The seminar will discuss the socio-political history of youth in Middle Eastern and North African societies from the colonial era up to the present "Arab Spring" and will
examine the young generations that have come to be known as effendia, new effendia and the "facebook generation".
|
|