| |||||||||||||||||||||||||||||||||
עבודה על סצינות - שייקספיר
Shakespeare: Scenes |
0811-7018 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
זהו קורס מעשי. העבודה תהיה מוקדשת לסצנות ומונולוגים משייקספיר, [לקראת פרזנטציה אפשרית בסוף הקורס], ותתמקד ברכישת יכולת לפרק את הרעיונות, הכוונות, והמהלכים שבטקסט – הן מהלכי העלילה והן מהלכי נפש ומחשבה, ולתת להם ביטוי בהיר ומלא במשחק, - ללמוד לזהות ולקיים את האינטראקציות בין הדמויות – ויכולת להבין את הדיאלוג השייקספירי המתרחש ב"קפיצות" ולקיים אותו - וכמו כן לרכוש שליטה במשקלים של הטקסט השייקספירי – ויכולת להבין את ההתקיימות של הדיאלוג השייקספירי בתוך חלל הבמה. זהו קורס שנועד גם לתלמידי משחק וגם לתלמידי בימוי, ובשלבים הראשונים שני המסלולים ילמדו ביחד. אם יסתבר שהם רוכשים את טכניקת העבודה ברמה טובה, יתכן ואפריד בין המסלולים ואתן לתלמידי הבימוי משימות של בימוי, אבל הדבר מותנה בקצב ההתקדמות של הכתה ושל הסטודנטים הבודדים.
בשלב ראשון, - ולקראת השיעור הראשון - הטקסטים ייבחרו על ידי הסטודנטים, בשלב מאוחר יותר, אני אמליץ על דמויות וסצנות שייראו לי מתאימים.
It’s a workshop. The work in the course will deal with scenes and speeches from Shakespeare [towards a possible presentation at the end], and shall focus on acquiring the ability to deconstruct the ideas, meanings and moves in the text – plot-moves as well as thought processes and psychological moves – and to give them full and clear expression in acting – to identify the interactions between the characters – and the ability to understand the nature of the Shakespearian dialogue which leaps ahead rather than moves ahead - the ability to use the iambic line – and also the understanding of how the Shakespeare dialogue exists and moves in the space of the scene. The acting students and directing students shall go throught the stages of the course together. If the pace of the learning shall be fast enough, I may later give the directing students directing missions.
שם הקורס: סצנות משייקספיר
שם הקורס באנגלית: Scenes from Shakespeare
סמסטר/ שנתי, תשע"ה
4 ש"ס
שם המרצה דורון תבורי
דואר אלקטרוני dorontav@gmail.com
קבלה לפי תיאום מראש במייל/ טלפון
תאור הקורס
זהו קורס מעשי. העבודה תהיה מוקדשת לסצנות ומונולוגים משייקספיר, [לקראת פרזנטציה אפשרית בסוף הקורס], ותתמקד ברכישת יכולת לפרק את הרעיונות, הכוונות, והמהלכים שבטקסט – הן מהלכי העלילה והן מהלכי נפש ומחשבה, ולתת להם ביטוי בהיר ומלא במשחק, - ללמוד לזהות ולקיים את האינטראקציות בין הדמויות – ויכולת להבין את הדיאלוג השייקספירי המתרחש ב"קפיצות" ולקיים אותו - וכמו כן לרכוש שליטה במשקלים של הטקסט השייקספירי – ויכולת להבין את ההתקיימות של הדיאלוג השייקספירי בתוך חלל הבמה. זהו קורס שנועד גם לתלמידי משחק וגם לתלמידי בימוי, ובשלבים הראשונים שני המסלולים ילמדו ביחד. אם יסתבר שהם רוכשים את טכניקת העבודה ברמה טובה, יתכן ואפריד בין המסלולים ואתן לתלמידי הבימוי משימות של בימוי, אבל הדבר מותנה בקצב ההתקדמות של הכתה ושל הסטודנטים הבודדים.
בשלב ראשון, - ולקראת השיעור הראשון - הטקסטים ייבחרו על ידי הסטודנטים, בשלב מאוחר יותר, אני אמליץ על דמויות וסצנות שייראו לי מתאימים.
תאור הקורס באנגלית
It’s a workshop. The work in the course will deal with scenes and speeches from Shakespeare [towards a possible presentation at the end], and shall focus on acquiring the ability to deconstruct the ideas, meanings and moves in the text – plot-moves as well as thought processes and psychological moves – and to give them full and clear expression in acting – to identify the interactions between the characters – and the ability to understand the nature of the Shakespearian dialogue which leaps ahead rather than moves ahead - the ability to use the iambic line – and also the understanding of how the Shakespeare dialogue exists and moves in the space of the scene. The acting students and directing students shall go throught the stages of the course together. If the pace of the learning shall be fast enough, I may later give the directing students directing missions.
דרישות הקורס
נוכחות השתתפות
מרכיבי הציון הסופי
% 25 קצב התקדמות ורכישת טכניקת העבודה
% 25 הגשת תרגילים
50% השתתפות בכיתה