חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  מדברים עיצוב
  Talking Design                                                                                       
0811-7013
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  ב'1800-2000213מכסיקו - אומנויותעבודה מע ד"ר שלגו איגר שלומית
ש"ס:  1.0

סילבוס מקוצר

קורס זה מיועד לסטודנטים הלומדים בתכנית המצטיינים לעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה. מטרת הקורס הינה לחשוף את הסטודנטים לקולות ומראות מגוונים בעשייה ובמחקר ולהעמיק את השיח בסוגיות נבחרות בתחום העיצוב. כל מפגש עוסק בנושא אחר ומזמן אליו בעלי מקצוע, חוקרים ויוצרים מתחומים רלוונטיים בשלבים שונים של התפתחותם המקצועית.

המפגשים מתקיימים אחת לשבועיים ומוזמנים אליהם כלל הסטודנטים והמורים בתכנית לעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה.

Course description

This course is for graduate students in The Honor roll program in Design for Stage, Film and TV. Its purpose is to elaborate discussion of selected issues in the field of design, and to expose students to diverse voices in design practice and research. Through conversations with researchers and creators at different stages of their professional development, each session will deal with a different topic.

The meetings are held once every two weeks and all programs' students and teachers are invited to take part. Attendance requirements apply to graduate students.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-7013-01 מדברים עיצוב
Talking Design
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | ד"ר שלגו איגר שלומית

666סילבוס מפורט/דף מידע

מדברים עיצוב   Design Talks

סמסטר ב', תשע"ט

1 ש"ס, שיעור

 

מרכזת הקורס: דר' שלומית שלגו-איגר

דואר אלקטרוני: shalgosh@post.tau.ac.il

שעות קבלה – בימים א', ד', בתיאום מראש

 

תיאור הקורס

קורס זה מיועד לסטודנטים הלומדים בתכנית המצטיינים לעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה. מטרת הקורס הינה לחשוף את הסטודנטים לקולות ומראות מגוונים בעשייה ובמחקר ולהעמיק את השיח בסוגיות נבחרות בתחום העיצוב. כל מפגש עוסק בנושא אחר ומזמן אליו בעלי מקצוע, חוקרים ויוצרים מתחומים רלוונטיים בשלבים שונים של התפתחותם המקצועית.  המפגשים מתקיימים אחת לשבועיים ומוזמנים אליהם כלל הסטודנטים והמורים בתכנית לעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה.

 

This course is for graduate students in The Honor roll program in Design for Stage, Film and TV. Its purpose is to elaborate discussion of selected issues in the field of design, and to expose students to diverse voices in design practice and research. Through conversations with researchers and creators at different stages of their professional development, each session will deal with a different topic.

The meetings are held once every two weeks and all programs' students and teachers are invited to take part. Attendance requirements apply to graduate students.

 

דרישות הקורס: חובת נוכחות חלה על תלמידי התואר השני. משך כל מפגש – שעתיים מלאות   18:00-20:00

 

מרכיבי הציון הסופי: נוכחות מלאה ופעילה. עובר/לא עובר.

 

תכנית המפגשים:  (יתכנו שינויים) 

                                                                                                                                              

6/3/2019  אלי גור אריה, פיסול עולמות בדיוניים

היכרות עם חלק מעבודותיו של אלי גור אריה ומה שעומד מאחוריהן, בדגש על "סביבות פיסוליות" וסצנות מעולמות בדיוניים, ועל מערכת היחסים הטעונה שבין אסתטיקה מסחרית לפיסול אמנותי ביצירתו.


אלי גור אריה הוא פסל אמנותי בעל שפה ייחודית השואבת השראה מעולם ההדמיה ועיצוב המוצר. מאחוריו שנים רבות של התמחות ביצירת אביזרים להפקות ובעיצוב דימויים תלת ממדיים לתעשיית הקולנוע והפרסום. החל את דרכו המקצועית כבוגר המדרשה למורים לאמנות ברמת השרון.

אלי גור אריה זכה במלגת קרן התרבות אמריקה-ישראל שלוש פעמים (1987/1988/1990), ובהמשך זכה בפרס משרד החינוך, התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב (2004). עבודותיו הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם, רשימה חלקית ניתן למצוא כאן

 

20/3/2019   צבי סהר, PuppetCinema

PuppetCinema היא שפה בימתית המשלבת וידאו במעגל סגור, בובות ומשחק.  הקהל צופה בו זמנית גם בסרט המוקרן על מסך וגם בתהליך יצירתו, וכך נוצרות שתי במות - מסך הקולנוע ובמת התיאטרון. שתי הבמות תומכות אחת בשנייה, מרחיבות את היכולת לספר סיפור ונהנות מיתרונותיהם של עולם התיאטרון ועולם הקולנוע גם יחד.


צבי סהר בעל תואר ראשון בהצטיינות יתרה מהחוג לתאטרון של אוניברסיטת חיפה (2010) ובוגר הסטודיו למשחק יורם לוינשטיין (2006).  זוכה מלגות מטעם קרן שרת (2002) וקרן ג׳ים הנסון (2013). בוגר תכנית הבובות PuppetLab בניו יורק (2011) שם פיתח את שפת ה - PuppetCinema, שפת תאטרון המשלבת הפעלת בובות ווידאו במעגל סגור הפועלים סימולטנית על הבמה.

הפקות בבימויו הן "הדרך לעין חרוד" ו"גוליבר" בזירה הבינתחומית, "פתאום דפיקה בדלת" בתיאטרון הקאמרי והצגת הילדים "מסע בין חלמונים" באנסמבל עיתים בשיתוף הקאמרי. בימים אלו עובד על ההצגה "מתיא" המבוססת על ספריו של יאנוש קורצ'ק, שעתידה לעלות אף היא באנסמבל עיתים.

 

3/4/2019  נאווה לוין, World-Building

World-Building הוא תהליך בניית תשתית לעולם בדיוני. מדובר במתודולוגיה מובנית המתבצעת בשלב הפרה-פרודוקציה של הפקות קולנועיות. ההרצאה תסקור ותדגים תהליכים אלה תוך שילוב בין תיאוריה לפרקטיקה.


נאווה לוין היא מפיקת סרטים שמאחוריה 30 שנות ניסיון בתעשיית הקולנוע בלוס אנג'לס.  נאווה החלה את דרכה המקצועית ב- Paramount Pictures שם היתה מנהלת סטודיו האחראית על צילומי אולפן של סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה. בהמשך עברה לחברת Fox שם מילאה תפקיד של מנהלת הפקה בפרויקטים רבים, ביניהם הסרט עתיר התקציב "מת לחיות 2". מאז 1990 הקדישה את זמנה להפקה בפועל של סרטי קולנוע, ביניהם:

"Glengarry Glen Ross"; "Harriett the Spy"; "Getting Away with Murder"; "Mariette in Ecstasy"; "Operation Dumbo Drop"; "The affair of the Necklace"; "Love don’t cost a thing"; "To End all Wars"; "Holly"; "Bunraku" and more.
 

15/5/2019  ינון זינגר, עיצוב אלמנטים גרפיים על הסט

האמן הגרפי הוא חלק ממחלקת הארט ותפקידו לעצב את כל האלמנטים הגרפיים (שלטי רחוב וחנויות, תוויות, אריזות, לוגואים, מסכים, עיתונים, תעודות ועוד) שנמצאים על הסט בזמן הצילומים. אלמנטים גרפיים שהם חלק בלתי נפרד מהדרס והפרופס, ותפקידם מעל לכל הוא לספר סיפור ולברוא עולם חזותי שלם ומלוכד.


ינון זינגר הוא אמן גרפי ומאייר לעיתונים ומגזינים, להוצאות ספרים ולתעשיית הפרסום. שימש כאמן גרפי במגוון סרטים וסדרות, בהם: "The Spy", "הרודן", "מוטלים בספק", "געגוע", "מעבר להרים ולגבעות", "להישאר בחיים", "ערבים רוקדים" ועוד.

 

 

22/5/2019 דר' הדס הירש, הקראן: מגזין האפנה הראשון באסלאם

ההרצאה תציג כמה מעקרונות היסוד של הלבוש המוסלמי כפי שהם מנוסחים בקראן, כתב הקודש המוסלמי. עקרונות אלו מהווים בסיס לדיון בלבושם של מוסלמים ומוסלמיות ברחבי העולם מימי הביניים לעת החדשה, כולל אפנה מוסלמים מודרנית בעולם המוסלמי ובמדינות המערב.
 

הדס הירש, בעלת דוקטורט מאוניברסיטת חיפה בחוג להיסטוריה של המזה"ת, מכהנת כדיקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח במכללת אורנים. תחומי עניין: היסטוריה תרבותית וחברתית של חברות מוסלמיות בימה"ב, תרבות חומרית, הופעה חיצונית, לבוש והתקשטות בחברות מוסלמיות טרום-מודרניות, יחסי מגדר ולימודי נשים. שניים ממאמריה האחרונים הם:

“Clothing”, The Encyclopedia of Islam and Muslim Studies 2nd edition (2016); “Hair: practices and symbolism in traditional Muslim societies”, sociology of Islam (2017).       

 

 

5/6/2019  עידו דולב, מקרה מבחן "משגב עם"

עידו ישתף אותנו בתהליך ניסוח ה'אידאולוגיה האסתטית' בעבודה "הלילה הארוך ביותר" (פברואר 2019). תהליך עבודת המעצב מרגע קבלת התסריט ועד לתום הצילומים, שימוש במודלים שונים לקריאה, פירוק התסריט והדגשים שונים שהניעו את תהליך עיצוב הסטים המרכזיים בסרט.


עידו דולב למד במדרשה למורים לאמנות ברמת השרון, ובוגר המכון הטכנולוגי חולון במגמת עיצוב. כיום הוא מעצב אמנותי לקולנוע וטלוויזיה וכן מרכז מסלול הקולנוע בתכנית המצטיינים לעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

רשימת עבודותיו ארוכה ביותר, על חלקן אף זכה בפרסים, ביניהם פרס אופיר על "כנפיים שבורות" (2002) ועל "מוכרחים להיות שמח" (2005). פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה  על "לתפוס את השמיים" (2005); "מרחק נגיעה" (2007); "חטופים" עונה 1 (2010); "חטופים" עונה 2 (2011).

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת