חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  עיצוב למצלמה
  Design for Camera                                                                                    
0811-7003
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  א'0900-1200עבודה מע גב' אהרוני שונית
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר

בקורס נעמיק במלאכת עבודת העיצוב האמנותי לקולנוע וטלוויזיה דרך סדרה של תרגילים מעשיים. נבחן כיצד על העיצוב לקיים דיאלוג מתמיד ורגיש עם יתר המרכיבים של המבע הקולנועי – צילום, תאורה ומיזנסצנה – על מנת ליצור חוויה ומשמעות אפקטיביות ומחודדות. ננסח את השאלות שמעלה המפגש עם התסריט עבור התהליך העיצובי, ונפתח את הכלים להתמודדות עם שאלות אלו באופן שיביא לידי ביטוי גם את דרכו/ה האמנותית האישית של כל סטודנט וסטודנטית.

Course description

The course will expand, and deepen, on different aspects of the work of artistic production design for cinema and television. Through a series of practical exercises, we shall explore ways in which artistic design could (and should!) maintain a perpetual, close dialogue with the co-elements of cinematic expression – i.e. cinematography, light, mise-en-scene – in order for them to effectively create coherent meaning and experience. We shall formulate the questions raising from our first encounter, as production designers, with the script; and develop various tools to help us tackle those questions, in a way that will bring out our own personal artistic attitude.
 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-7003-01 עיצוב למצלמה
Design for Camera
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | גב' אהרוני שונית

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

מטרות/יעדי הקורס:

 

בקורס נעמיק במלאכת עבודת העיצוב האמנותי לקולנוע וטלוויזיה דרך סדרה של תרגילים מעשיים. נבחן כיצד על העיצוב לקיים דיאלוג מתמיד ורגיש עם יתר המרכיבים של המבע הקולנועי – צילום, תאורה ומיזנסצנה – על מנת ליצור חוויה ומשמעות אפקטיביות ומחודדות. ננסח את השאלות שמעלה המפגש עם התסריט עבור התהליך העיצובי, ונפתח את הכלים להתמודדות עם שאלות אלו באופן שיביא לידי ביטוי גם את דרכו/ה האמנותית האישית של כל סטודנט וסטודנטית.

 

 

The course will expand, and deepen, on different aspects of the work of artistic production design for cinema and television. Through a series of practical exercises, we shall explore ways in which artistic design could (and should!) maintain a perpetual, close dialogue with the co-elements of cinematic expression – i.e. cinematography, light, mise-en-scene – in order for them to effectively create coherent meaning and experience. We shall formulate the questions raising from our first encounter, as production designers, with the script; and develop various tools to help us tackle those questions, in a way that will bring out our own personal artistic attitude.
 

 

תיאור הקורס:

 

במהלך הקורס נעסוק בדרכים המרכזיות שבהן ניגש ה'ארט-דיירקטור' לעבודת העיצוב שלו, תוך דיון בשאלות ובמושגים האסתטיים העיקריים שמדריכים אותה. אגב התרגילים המעשיים, נדון בסוגיות הדורשות הכרעה, כגון: היטמעות מול בולטות, מינימליזם מול גודש, הרמוניה מול דיסהרמוניה, מוכרות מול ניכור והזרה. נחקור לשם כך וננתח כמה דוגמאות מסרטים קיימים, ונעמוד על הדימוי הקולנועי בתור כלי רגשי בעל עוצמה מופשטת וספציפית בו זמנית.

נעסוק גם בז׳אנרים הקולנועיים השונים ובסגנונות עיצוב שונים. נתייחס, למשל, לשאלה היכן ממוקם הסגנון ברצף שבין ה״ריאליסטי״ ל״מסוגנן״? נבדוק כיצד הבחנה זו מתקיימת במרחב המתוח שבין קונבנציות חברתיות-תרבותיות וקולנועיות לבין תפיסת עולמו הפנימית והאישית של היוצר, או של הדמות בסרט, ועולם דימוייו.

 

הקורס יורכב מתרגילי ביניים שיתמקדו בצדדים ספציפיים בעבודת העיצוב, ומתרגיל מסכם שיאגד בתוכו את כל הנושאים שנלמדו.

 

 

דרישות הקורס:

 

נוכחות בשיעור והשתתפות פעילה בדיונים.

 

הגשת תרגילי ביניים ותרגיל מסכם.

 

 

מרכיבי הציון הסופי:

 

20% תרגיל סופי, 60% תרגילי ביניים, 20% השתתפות בכיתה

 

נושאים עיקריים שילמדו בקורס:

 

 

מאגר מקורות השראה:

איסוף חומרים ובניית לוח השראה; ניתוח סרטים על פי שחזור היפותטי של מקורות ההשראה שלהם.

 

צבע, טונאליות ואור:

האופן שבו צבע מייצר אווירה ורגש; כיצד משתמשים בצבע לבניית השפה והעולם הפנימי של הסרט; בניית הפלאטה;

עיצוב סט אשר הצבע הוא הדמות המרכזית בו.

 

לוקיישן וסט:

היכן מתרחש הסרט? באילו לוקיישנים ספציפיים מתרחשים האירועים? כיצד לבחור לוקיישן, וכיצד להעבירו טרנספורמציה לכלי שמשרת את העלילה;

צילום לוקיישן קיים, ובחינת הדרכים השונות לצלם אותו כך שישרת את התוכן והאווירה הרצויים;

עיצוב חלל כך שנבין מי הדמות שמתגוררת/מתנהלת בו; העמקת הקשר בין אדם למקום.

בחירת אלמנטים ארכיטקטוניים, והצגתם באופן שדווקא מוציא אותם מהקשרם; האפקט הדרמטי של פעולת ההזרה הזאת.

 

הסט המצולם והסצנה:

ניתוח תסריט קיים ועיצוב החלל עבורו תוך התייחסות לז׳אנר, לסגנון ולהתרחשות;

בירור מעמיק של הקשר בין סט ומצלמה; רגישות להיבט הצילומי – בחירת קומפוזיציה ועדשה.

שימוש אינטגרטיבי בכל הכלים שנחקרו בקורס והאמצעים שפותחו; ביצוע מספר פריימים והצגת התנהלות הדמות בחלל;

פרזנטציה שתכלול פירוט של התהליכים בגיבוש הרעיון ויישומו.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת