| |||||||||||||||||||||||||||||||||
עבודת מעצב במאי שלב ב'
Director Designer Cooperation b |
0811-1335 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הקורס מקנה כלים בסיסיים לחשיבה על עיצוב החלל הבימתי ולהבעה באמצעים חזותיים רעיונות בימוי ועיצוב. בחלק הראשון יתמקד הקורס בתאטרון ריאליסטי, והחלק השני יוקדש לפיתוח שפה אישית.
The course provides basic tools and skills for scenography, visual thinking and expression based on the work with dramaturgy, visuals and design. The first part of the course is devoted to realistic theater whereas the second part focuses on the development of a personal aesthetic language.
טופס סילבוס
עבודת מעצב במאי
Director designer cooperation
סמסטר ב' תשע"ח
3 ש"ס
שיעור מעשי
שם המרצה: מר לוקאס צ'ך, פרופ' מרים גורצקי
דואר אלקטרוני: biluguer@post.tau.ac.il
שעות קבלה: קבלה לפי תיאום מראש
תיאור הקורס
הקורס מקנה כלים בסיסיים לחשיבה על עיצוב החלל הבימתי ולהבעה באמצעים חזותיים רעיונות בימוי ועיצוב. בחלק הראשון יתמקד הקורס בתאטרון ריאליסטי, והחלק השני יוקדש לפיתוח שפה אישית.
דרישות הקורס:
הגשת עבודה מעשית בכל שבוע, בסוף כל סמסטר הגשת פרויקט מסכם.
מרכיבי הציון הסופי:
50% ציוני הגשות שבועיות
50% ציוני הגשות סופיות
רשימת ספרות
הבקכות- מאת אוריפידס
רוחות- מאת הנריק איבסן
Course description:
The course provides basic tools and skills for scenography, visual thinking and expression based on the work with dramaturgy, visuals and design. The first part of the course is devoted to realistic theater whereas the second part focuses on the development of a personal aesthetic language.
Course requirements:
Weekly presentation in class, final presentation by the end of each semester.
Grading:
Grades of weekly presentations – 50%
Grades of final presentations –50%
1. Time and location, personal style and language in contemporary theatre
2. Dramaturgy
3. The space from moment to moment – progress and development, time, dynamics and changes of space and light
4. Documentation
5. Ideas for a personal and non-realistic approach to style and space
6. Actor-spectator relationship
7. Floor plan
8. Color and material+ maket
9. Prompt Book
10. Presentation
11. Presentation
12. Final presentation
Bibliography
The Bacchae, Euripides
Ghosts, H. Ibsen