חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  תיאטרון וארטיביזם בקהילה ובמרחב הציבורי
  Theatre and Artivism in Community and in Public Sphere                                               
0811-1196
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  א'1500-1700סמינר ד"ר אלון חן
סמ'  ב'1500-1700סמינר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס יתקיים ב"פסט-פקטורי", מרכז לאמנות בקהילה ובמרחב הציבורי בבת-ים, כמעבדה, לצד הפרויקט הקהילתי המעשי. הקורס יסקור את התפתחות השימושים והיישומים החברתיים השונים בתיאטרון ובמדיה אמנותיים נוספים. הסמינר יתפקד כמעבדה לבחינה תיאורטית של פרויקטים אמנותיים-אקטיביסטים מקומיים בפרויקט הקהילתי שיתקיים בשטח, תוך התמקדות בשיתוף הפעולה בין הסטודנטים/ות לבין אמני/ות הפסט-פקטורי ושיטות היצירה והפעולה הניתנות לביצוע עם, בתוך ולמען קהילה/ות ובמרחב הציבורי, במטרה ליצור שינוי חברתי.

לאורך הקורס תיבחנה תיאוריות העומדות בבסיס סוגות אמנותיות ותיאטרוניות שונות המוגדרות כארטיביזם – פרקטיקה רב ובין תחומית המתפתחת בשנים האחרונות המציעה שילובים שונים של אמנות ואקטיביזם לשינוי חברתי. הסמינר יתמקד בתופעות השונות והמגוונות הקיימות בשדה הארטיביזם, ובראשן התיאטרון החברתי-קהילתי-אקטיביסטי. שיתוף פעולה עיוני, מחקרי ויישומי עם אמני/ות ה"פסט-פקטורי" יהווה חלק מהתהליך יצירה ומחקר של קהילה ארטיביסטית בבת-ים. 

 

 

Course description

The course will meet at the "Fest-Factory", a center for public and community art in the City of Bat Yam, as a lab operating alongside the practical community project. The course will cover the development of the different social uses and applications of theatre, performance, and other artistic mediums. The seminar will function as a lab for the theoretical examination of local artistic and activist initiatives in the community project that will be conducted in the field simultaneously, with a focus on cooperation between students and the artists-residents of the "Fest-Factory", and the methods of creation and action that can be implemented with, within, and for the community and the public sphere, in order to bring about social change.

Throughout the course, the theories at the base of different types of art and theatre defined as Artivism will be examined. Artivism is a multidisciplinary and interdisciplinary practice that has developed in recent years and offers different combinations of art and activism to facilitate social change. The seminar will focus on the different and varied phenomena in the field of Artivism, starting with social-community-activist theatre.  Theoretical, research, and practical cooperation with the artists of the "Fest-Factory" will be part of the creative and research process regarding the Artivist community in Bat Yam.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1196-01 תיאטרון וארטיביזם בקהילה ובמרחב הציבורי
Theatre and Artivism in Community and in Public Sphere
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | ד"ר אלון חן

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

טופס סילבוס

 

קורס/סמינר: תיאטרון וארטיביזם בקהילה ובמרחב הציבורי

 

Course/Seminar: Theatre and Artivism in Community and in Public Sphere

 

סמסטר א' וב' (שנתי) תשע"ט

4 ש"ס

סוג המסגרת: קורס/סמינריון

 

שם המרצה: ד"ר חן אלון

 

דואר אלקטרוני:    chenya.chenya@gmail.com

שעת קבלה:

 

 

 

(לפי תאום טלפוני מראש) 

 

תיאור הקורס :

הקורס יתקיים ב"פסט-פקטורי", מרכז לאמנות בקהילה ובמרחב הציבורי בבת-ים, כמעבדה, לצד הפרויקט הקהילתי המעשי. הקורס יסקור את התפתחות השימושים והיישומים החברתיים השונים בתיאטרון ובמדיה אמנותיים נוספים. הסמינר יתפקד כמעבדה לבחינה תיאורטית של פרויקטים אמנותיים-אקטיביסטים מקומיים בפרויקט הקהילתי שיתקיים בשטח, תוך התמקדות בשיתוף הפעולה בין הסטודנטים/ות לבין אמני/ות הפסט-פקטורי ושיטות היצירה והפעולה הניתנות לביצוע עם, בתוך ולמען קהילה/ות ובמרחב הציבורי, במטרה ליצור שינוי חברתי.

לאורך הקורס תיבחנה תיאוריות העומדות בבסיס סוגות אמנותיות ותיאטרוניות שונות המוגדרות כארטיביזם – פרקטיקה רב ובין תחומית המתפתחת בשנים האחרונות המציעה שילובים שונים של אמנות ואקטיביזם לשינוי חברתי. הסמינר יתמקד בתופעות השונות והמגוונות הקיימות בשדה הארטיביזם, ובראשן התיאטרון החברתי-קהילתי-אקטיביסטי. שיתוף פעולה עיוני, מחקרי ויישומי עם אמני/ות ה"פסט-פקטורי" יהווה חלק מהתהליך יצירה ומחקר של קהילה ארטיביסטית בבת-ים. 

 

 

Course/Seminar Description:

The course will meet at the "Fest-Factory", a center for public and community art in the City of Bat Yam, as a lab operating alongside the practical community project. The course will cover the development of the different social uses and applications of theatre, performance, and other artistic mediums. The seminar will function as a lab for the theoretical examination of local artistic and activist initiatives in the community project that will be conducted in the field simultaneously, with a focus on cooperation between students and the artists-residents of the "Fest-Factory", and the methods of creation and action that can be implemented with, within, and for the community and the public sphere, in order to bring about social change.

Throughout the course, the theories at the base of different types of art and theatre defined as Artivism will be examined. Artivism is a multidisciplinary and interdisciplinary practice that has developed in recent years and offers different combinations of art and activism to facilitate social change. The seminar will focus on the different and varied phenomena in the field of Artivism, starting with social-community-activist theatre.  Theoretical, research, and practical cooperation with the artists of the "Fest-Factory" will be part of the creative and research process regarding the Artivist community in Bat Yam.

 

דרישות הקורס

  • נוכחות, השתתפות בדיון, קריאה. 
  • הגשת עבודה/ות-פרזנטציה/ות לאורך הקורס, המשקפות קריאה והטמעת מושגים.  
  • עבודה מסכמת / עבודה סמינריונית.

            

 

מרכיבי הציון הסופי

  • השתתפות פעילה בדיון, קריאה                            30%
  • הגשת פרזנטציה / רפרט המשקפת קריאה               20%  
  • עבודה מסכמת                                                   50%

 

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

במסגרת הסמינר ייחשפו המשתתפים/ות לגישות מחקריות שונות בארטיביזם, בהן חקר התאטרון האקטיביסטי-טיפולי ושיטות מופע שונות (Performance): הגדרות התאטרון הפוליטי, ראשית התאטרון הפוליטי, אידיאולוגיה ותאטרון, המופע הפוליטי, המופע הבינתחומי, פוליטיקת זהויות בתאטרון ובמופע, מאפייני המשחק, סוגי המשחק, תיאוריות משחקיות, אספקטים חברתיים-פוליטיים, פסיכולוגים, אנתרופולוגיים של מופע, ריטואלים, טקסים ועוד.

 

רשימת ספרות:

 

אוריין, דן (2008). "חברה בתאטרון", תיאטרון בחברה, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה. עמ' 23-35.

 

ארטו, אנטונן (1996). התאטרון וכפילו, (תרגום: אוולין עמר), ישראל: הוצאת בבל.

 

ברגר, ל. פיטר (1970). הזמנה לפגישה עם הסוציולוגיה, (תרגום: יוסף עוזיאל), תל אביב: עם עובד. עמ' 155-99.

ברסלר, שלומית (2003). תיאטרון נשים קהילתי בישראל; מחקר אתנוגרפי בקבוצות תיאטרון שוליים, חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת תל אביב.

 

ברוק, פיטר (1991). החלל הריק, (תרגום: יוסף אל-דרור ואיתן בלום), אור-עם.

 

גופמן, ארווינג (1989). הצגת האני בחיי היומיום, תל אביב: הוצאת רשפים. עמ' 1-73.

 

הויזינגה, יוהן (1984). האדם המשחק, ירושלים: הוצאת מוסד ביאליק. עמ' 35-60.

 

הררי, דרור (2014). מופע העצמי; פרפורמנס ארט וייצוג העצמי, תל אביב: הוצאת רסלינג. עמ' 36-9.

 

ויניקוט דונלד (1995). משחק ומציאות, תל אביב: עם עובד. עמ' 66-106.

 

לב-אלג'ם, שולמית (2011). "מאפייני התאטרון הקהילתי", ניצבים בקדמת הבמה; מחאה, חגיגה וחתרנות בתאטרון הקהילתי. חיפה: הוצאת אוניברסיטת חיפה. עמ' 17-23.

 

פרידלנד, גדעון (גדעון עפרת) (1969). על האסתטיקה של התאטרון האפי; האורגנון הקטן לברטולד ברכט, תל אביב: הוצאת בצלאל צ'ריקובר. 

 

רפ, אורי (1980). עולמו של המשחק, תל אביב: הוצאת האוניברסיטה המשודרת. עמ' 26-10.

 

שנהב, יהודה (2001). "פתח דבר: זהות בחברה פוסט-לאומית", תיאוריה וביקורת 19. עמ' 15-5.

 

 

Boal, Augusto (1979). Theatre of the Oppressed, London: Pluto.

 

Boal, Augusto (1998). Legislative Theatre, London: Routledge.

 

Butler, Judith (1988). "Performative Acts and Gender Constitution; An Essay in Phenomenology and Feminist Theory", Theatre Journal, 40 (4). 519-531

 

Cohen-Cruz, Jan (2005). Local Acts; Community-Based Performance in the United States, New Brunswick, NJ, Rutgers University Press.

 

Cohen-Cruz, Jan, Radical Street Performance, an international anthology
London: Routledge (1998)

 

--- and Mady Shutzman (Eds.) (1995). Playing Boal; Theatre, Therapy, Activism, Routledge, London and New-York, 1995

Haedicke, Susan C. (1998). "Dramaturgy in Community Based-Theatre", Journal of Dramatic Theory and Criticism, Vol. xiii, 1.

 

Kershaw, Baz (1999). The Radical in Performance: From Brecht to Baudrillard,
Londen: Routledge .

--- (1992). The Politics of Performance, London: Routledge.

 

Kuftinec, Sonja (2009). Theatre, Facilitation, and Nation Formation in the Balkans and Middle East, Palgrave Macmillan.

 

Kuppers, Petra and Gwen Robertson (Eds.). The Community Performance Reader, London & New-York, Routledge, 2007.

 

Lacy, Suzanne (2006). "Activism in Feminist Performance Art", In: Jan Cohen-Cruz & Mady Schutzman (Eds.), A Boal Companion: Dialogue on Theatre and Cultural Politics, London & New-York, Routledge. 91-102

 

Schechner, Richard (1993). "The Street is the Stage", The Future of Ritual; Writing on Culture and Performance, London & New York; Routledge. 45-93

 

Thompson, James  & Richard Schechner (2004). "Why Social Theatre?", The Drama Review 48 (3), Fall. 11-16

 

Van Ervern, Eugene (Ed.). Community Theatre; Global Perspectives, London & New-York, Routledge, 2001.

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת