חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  כתיבה אקדמית-מבוא למחקר בתיאטרון
  Introduction to Theatre Research                                                                     
0811-1072
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  ב'1000-1200211מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר ליפשיץ יאיר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

תאור הקורס

הקורס ישמש מעין סדנא בסיסית לעבודת הכתיבה האקדמית – עם התמקדות בשדה חקר התיאטרון. לצד היכרות עם הכללים היסודיים של פעולת כתיבה זו, נתמודד גם עם המשמעות שלה עבור הכותבת, הקוראת, והקהילה שבתוכה הפרקטיקה מתבצעת. הסדנא תדרוש הגשת תרגילי כתיבה במהלך הסמסטר אשר בהם נעבוד על התחנות השונות בתהליך הכתיבה האקדמית על מנת לפתח עוד את כישורי הכתיבה של הלומדים.

Course description

This course would function as a workshop for the practice of academic writing – with focus on theatre research. Alongside getting acquainted with the fundamental rules of this practice, we will also tackle the question of its meaning for the writer, the reader, and the surrounding community. The workshop will entail weekly writing assignments in which we will deal with the various steps in the process of academic writing, in order to further enhance the students' skills in the field.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1072-01 כתיבה אקדמית-מבוא למחקר בתיאטרון
Introduction to Theatre Research
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | ד"ר ליפשיץ יאיר

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

כתיבה אקדמית: מבוא למחקר בתיאטרון

Academic Writing: Introduction to Theatre Research

סמסטר ב, תשע"ט

2 ש"ס

שיעור

 

שם המרצה: ד"ר יאיר ליפשיץ

דואר אלקטרוני: yairlip @post.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל

 

תאור הקורס

הקורס ישמש מעין סדנא בסיסית לעבודת הכתיבה האקדמית – עם התמקדות בשדה חקר התיאטרון. לצד היכרות עם הכללים היסודיים של פעולת כתיבה זו, נתמודד גם עם המשמעות שלה עבור הכותבת, הקוראת, והקהילה שבתוכה הפרקטיקה מתבצעת. הסדנא תדרוש הגשת תרגילי כתיבה במהלך הסמסטר אשר בהם נעבוד על התחנות השונות בתהליך הכתיבה האקדמית על מנת לפתח עוד את כישורי הכתיבה של הלומדים.

 

תאור הקורס באנגלית  

This course would function as a workshop for the practice of academic writing – with focus on theatre research. Alongside getting acquainted with the fundamental rules of this practice, we will also tackle the question of its meaning for the writer, the reader, and the surrounding community. The workshop will entail weekly writing assignments in which we will deal with the various steps in the process of academic writing, in order to further enhance the students' skills in the field.

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות, קריאת מאמרים, הגשת תרגילים במהלך הסמסטר.

 

מרכיבי הציון הסופי

100% תרגילים במהלך הסמסטר

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

  • לשם מה, ומתוך מה, יוצאים לכתיבה אקדמית?
  • שאלת המחקר.
  • בירור מושגים והנחות יסוד.
  • גיבוש קורפוס ועבודה עם חומרים ראשוניים: קריאה צמודה; כתיבה על מופע חי; שחזור אירועים תיאטרוניים מהעבר; ניתוח רפרטואר והתקבלות.
  • עבודה עם ספרות מחקרית: מה מחפשים; איך מוצאים; ביסוס, ביקורתיות ודיאלוג.
  • כללי כתיבה וציטוט.
  • בניית מהלך הטיעון.

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים)

  • בן-מאיר, אורנה. "'‫שמלה לכה קצין תהיה לנו': על סוגיית התלבושת המקראית בתיאטרון העברי." מותר 15 (2008), עמ' 107 – 118.
  • בן-שאול, דפנה. "על דיוניסוס בסנטר: במה לבלימת האדמה." זמנים 99 (2007), עמ' 94­-105.
  • גראנוויל-בארקר, הארלי. "הזמן בעלילת 'המלט'." המלט ושקספיר: מבחר מאמרים. עורכים מנחם ברינקר ורנה ליטוין. ירושלים: כתר, 1983. עמ' 143­-151.
  • ירושלמי, דורית. "התחמושת התיאטרונית של מלחמת 1967." ישראל  13 (2008), עמ' 209­-247.
  • מת'סון, קרל. "הסימפסונים, היפר-אירוניה, ומשמעות החיים." הסימפסונים ופילוסופיה: ה"דו!" של הומר.  עורכים ויליאם ארווין, מארק ט. קונארד ואיון ג’. סקובל. תרגום מעין זיגדון. תל אביב: פן וידיעות אחרונות, 2007. עמ' 172-149.
  • סנואו, דייל אי. וג'יימס ג'. "פוליטיקות של מגדר ב'הסימפסונים'." הסימפסונים ופילוסופיה: ה"דו!" של הומר.  עורכים ויליאם ארווין, מארק ט. קונארד ואיון ג’. סקובל. תרגום מעין זיגדון. תל אביב: פן וידיעות אחרונות, 2007. עמ' 198-173.
  • רוזיק, אלי. "סיפור בת יפתח: שבירת תבניות ב'ויאמר וילך' לרינה ירושלמי." מותר 10 (2002), עמ' 43–50.

 

  • Gesser-Edelsburg, Anat. "Paradoxical Outcomes in an Educational Drama about Gang-Rape: Ethical Responsibilities of Practitioners and Educators." Research in Drama Education 10:2 (2005), pp. 139-158.
  • Postlewait, Thomas. "Historiography and the Theatrical Event: A Primer with Twelve Cruxes." Theatre Journal 43:2 (May 1991), pp. 157-178.

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת