חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  טכניקות משחק יפניות ויישומן
  Japanese Acting Techniques and Their Application                                                     
0811-1019
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  א'1100-1400207אמכסיקו - אומנויותעבודה מע פרופ סרפר צבי
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר

הקורס עוסק בטכניקות, מבנה ואסתטיקה של המשחק והתנועה בתאטרון היפני הקלאסי ויישומם הפוטנציאלי בתאטרון מערבי.  הקורס מחבר שתי גישות למשחק: א) טכניקות משחק ותנועה יפניות ומזרח אסיאניות; ב) גישה חדשה למשחק מערבי שבה המשחק נובע  מדימויים שונים.

הגישה הראשונה מתחילה עם אימון בשתי דיסציפלינות שמפתחות יחד גמישות ויציבות בגוף השחקן: האמנות הסינית של הטאי-צ'י צ'ואן ושיטת סוזוקי היפנית. הטאי-צ'י צ'ואן מפתח יסודות כגון הרפיה, ריכוז וקורלציה,  מחזק את פלג הגוף התחתון, ויוצר איכויות של תנועה קשורה וזורמת. שיטת סוזוקי מחזקת את פלג הגוף התחתון ומפתחת נמרצות בתנועה. בנוסף לאימון התנועתי, התלמידים לומדים את הטכניקות הקוליות של הקבוקי, הנו והקיוגן (שלושת סגנונות המשחק בתאטרון היפני הקלאסי) שעוזרות לתלמיד לרכוש יכולות קוליות מיוחדות ויצירתיות. התלמידים מתרגלים קטעים קוליים אלו בשפת המקור—ביפנית.

הגישה השנייה היא בעלת אוריינטציה מערבית שבה השחקן מתאמן בשימוש באימפולסים דמיוניים ליצירת דמות ומצב, במקום תהליך המבוסס על ניתוח נרטיבי-פסיכולוגיסטי. גישה זו תוכננה כדי לשלב את האלמנטים המיוחדים של משחק יפני מסורתי ועכשווי עם משחק מערבי. התלמיד מפתח את יכולת ההבעה באמצעות שימוש בעבודה פיזית וקולית מדויקת כדי ליצור מומנטים תיאטרליים ייחודיים בעבודה על טקסט. בחלק זה של האימון, כל תלמיד עובד על טקסט של דמות קלסית מערבית. באמצעות עבודה על "מונודרמות" קצרות אלו, כל מרכיבי האימון מתמזגים בעבודתו של התלמיד, ולבסוף בטכניקת המשחק שלו.

Course description

The course deals with the techniques, structure, and aesthetics of traditional Japanese acting and movement and their potential application to Western theatre. It combines two approaches to acting: a) East Asian acting and movement techniques; and b) a new Western-oriented acting approach in which the acting results emerge from various images.

The first approach begins with training in two techniques that together develop the body as both supple and firm: the Chinese T’ai Chi Ch’uan and the Japanese Suzuki Method. T’ai Chi Ch’uan develops elements such as relaxation, concentration, correlation, strengthens the lower part of the body, and creates connected and flowing movement qualities. The Japanese Suzuki Method strengthens the lower part of the body and helps students achieve vigorous qualities of movement.

In addition to movement training, students learn the key vocal techniques of Kabuki, Noh and Kyogen (the three acting styles of Japanese traditional theatre), which   help the student to acquire unique and creative vocal abilities. Students practice these vocal segments in the original Japanese.

A new Western oriented approach to acting in which the actor is trained to use imagination-guided impulses, instead of narrative and psychological processing of character and situation. This approach has been designed in order to combine the exceptional elements of traditional and contemporary Japanese acting with Western acting.  In this part of the training, each student works on a text of classical western character.  Through working on these short classical “monodramas” all the components of the training are fused into the student’s specific work and eventually to his/her acting technique.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1019-01 טכניקות משחק יפניות ויישומן
Japanese Acting Techniques and Their Application
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | פרופ סרפר צבי

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

טופס סילבוס

 

 

טכניקות משחק יפניות ויישומן

JAPANESE ACTING TECHNIQUES AND THEIR APPLICATION

סמסטר א' תשע"ט

3 ש"ס

 

סוג המסגרת: (שיעור מעשי)

שם המרצה: פרופ' צביקה סרפר

טלפון:    03-6408412

דואר אלקטרוני:   serper@post.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש     

יום:            

בניין:  מקסיקו            

חדר:      204 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

תיאור הקורס  

הקורס עוסק בטכניקות, מבנה ואסתטיקה של המשחק והתנועה בתאטרון היפני הקלאסי ויישומם הפוטנציאלי בתאטרון מערבי.  הקורס מחבר שתי גישות למשחק: א) טכניקות משחק ותנועה יפניות ומזרח אסיאניות; ב) גישה חדשה למשחק מערבי שבה המשחק נובע  מדימויים שונים.

הגישה הראשונה מתחילה עם אימון בשתי דיסציפלינות שמפתחות יחד גמישות ויציבות בגוף השחקן: האמנות הסינית של הטאי-צ'י צ'ואן ושיטת סוזוקי היפנית. הטאי-צ'י צ'ואן מפתח יסודות כגון הרפיה, ריכוז וקורלציה,  מחזק את פלג הגוף התחתון, ויוצר איכויות של תנועה קשורה וזורמת. שיטת סוזוקי מחזקת את פלג הגוף התחתון ומפתחת נמרצות בתנועה. בנוסף לאימון התנועתי, התלמידים לומדים את הטכניקות הקוליות של הקבוקי, הנו והקיוגן (שלושת סגנונות המשחק בתאטרון היפני הקלאסי) שעוזרות לתלמיד לרכוש יכולות קוליות מיוחדות ויצירתיות. התלמידים מתרגלים קטעים קוליים אלו בשפת המקור—ביפנית.

הגישה השנייה היא בעלת אוריינטציה מערבית שבה השחקן מתאמן בשימוש באימפולסים דמיוניים ליצירת דמות ומצב, במקום תהליך המבוסס על ניתוח נרטיבי-פסיכולוגיסטי. גישה זו תוכננה כדי לשלב את האלמנטים המיוחדים של משחק יפני מסורתי ועכשווי עם משחק מערבי. התלמיד מפתח את יכולת ההבעה באמצעות שימוש בעבודה פיזית וקולית מדויקת כדי ליצור מומנטים תיאטרליים ייחודיים בעבודה על טקסט. בחלק זה של האימון, כל תלמיד עובד על טקסט של דמות קלסית מערבית. באמצעות עבודה על "מונודרמות" קצרות אלו, כל מרכיבי האימון מתמזגים בעבודתו של התלמיד, ולבסוף בטכניקת המשחק שלו.

 

 

The course deals with the techniques, structure, and aesthetics of traditional Japanese acting and movement and their potential application to Western theatre. It combines two approaches to acting: a) East Asian acting and movement techniques; and b) a new Western-oriented acting approach in which the acting results emerge from various images.

The first approach begins with training in two techniques that together develop the body as both supple and firm: the Chinese T’ai Chi Ch’uan and the Japanese Suzuki Method. T’ai Chi Ch’uan develops elements such as relaxation, concentration, correlation, strengthens the lower part of the body, and creates connected and flowing movement qualities. The Japanese Suzuki Method strengthens the lower part of the body and helps students achieve vigorous qualities of movement.

In addition to movement training, students learn the key vocal techniques of Kabuki, Noh and Kyogen (the three acting styles of Japanese traditional theatre), which   help the student to acquire unique and creative vocal abilities. Students practice these vocal segments in the original Japanese.

A new Western oriented approach to acting in which the actor is trained to use imagination-guided impulses, instead of narrative and psychological processing of character and situation. This approach has been designed in order to combine the exceptional elements of traditional and contemporary Japanese acting with Western acting.  In this part of the training, each student works on a text of classical western character.  Through working on these short classical “monodramas” all the components of the training are fused into the student’s specific work and eventually to his/her acting technique.

 

דרישות הקורס

נוכחות והשתתפות פעילה בכל מרכיבי הקורס, והכנת עבודת גמר במשחק.

מרכיבי הציון הסופי

 % 70 השתתפות פעילה בשיעור;  30%  עבודת הגמר במשחק.

 

החומרים הנדרשים לקורס—הטקסטים היפניים ומבחר טקסטים בעברית לעבודת הגמר—

נמצאים בתיקיות באתר הקורס. כמו כן מצויים באתר חומרי העשרה שונים.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת