חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  חשיבה דרמטית - מניתוח טקסטואלי לביצוע בימתי
  Dramatic Thinking - From Textual Analysis to Stage Application                                       
0811-1018
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  א'1400-1700121מכסיקו - אומנויותעבודה מע מר ברגמן נמרוד
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר

הקורס מיועד לסטודנטים לבימוי, בתואר הראשון.

מטרת הקורס הינה להקנות כלים לניתוח ולפענוח טקסט דרמתי ואופן ישומם במעבר מדיון תיאורטי לעמידה על הבמה. לפיכך נעמוד על ההבדלים העקרוניים שבין קריאת פרוזה, לקריאת טקסט לביצוע בימתי.

בתהליך של אינדוקציה נלמד כיצד לבנות מהלך דרמתי לדמות. מתוך עבודה על מקטעי טקסט קצרים, נקיש על אופן החשיבה הטקטי והאסטרטגי, הנדרש משחקנים ובמאים בעבודתם.

העבודה בשיעור תכלול דיון בעקרונות ניתוח טקסט, שיח קונקרטי על טקסט נבחר ויישום פרקטי.

Course description

The course is intended for B.A. directing students.

The course provides the tools for the analysis of a dramatic text and the implementing of theoretical insights to the stage. Therefore we will discuss the fundamental differences between reading prose versus reading a text intended for stage performance.

Work will include discussing the principles of text analysis, implementation of these principles to selected scenes and practical application when working with actors.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1018-01 חשיבה דרמטית - מניתוח טקסטואלי לביצוע בימתי
Dramatic Thinking - From Textual Analysis to Stage Application
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | מר ברגמן נמרוד

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

 

 

 

חשיבה דרמתית – מניתוח טקסטואלי לביצוע בימתי

 Dramatic Thinking – from textual analysis to stage application

סמסטר א' תשע"ט

3  ש"ס

 

 

סוג המסגרת: שיעור

 

 

 

שם המרצה: נמרוד ברגמן

טלפון:    0509331342

דואר אלקטרוני: nimrodbergman@gmail.com

שעות קבלה:13:30-14:00

יום:   ה'         

בניין:  מקסיקו      

חדר: לפי תאום במייל מראש      

 

(במידה ויש): שם מתרגל

טלפון:

דואר אלקטרוני:

שעות קבלה:

יום:

בניין:

חדר:

                                             (ניתן להוסיף:) לפי  תאום טלפוני מראש

 

 

תיאור הקורס

 

הקורס מיועד לסטודנטים לבימוי, בתואר הראשון.

מטרת הקורס הינה להקנות כלים לניתוח ולפענוח טקסט דרמתי ואופן ישומם במעבר מדיון תיאורטי לעמידה על הבמה. לפיכך נעמוד על ההבדלים העקרוניים שבין קריאת פרוזה, לקריאת טקסט לביצוע בימתי.

בתהליך של אינדוקציה נלמד כיצד לבנות מהלך דרמתי לדמות. מתוך עבודה על מקטעי טקסט קצרים, נקיש על אופן החשיבה הטקטי והאסטרטגי, הנדרש משחקנים ובמאים בעבודתם.

העבודה בשיעור תכלול דיון בעקרונות ניתוח טקסט, שיח קונקרטי על טקסט נבחר ויישום פרקטי.

לאחר שיעור המבוא הראשון, הסטודנטים יידרשו לבחור סצנה מתוך המחזות לקריאת חובה, המופיעים בסילבוס, אותה ינתחו ויציגו בחלק הראשון של הסמסטר בפורמט של קריאה מבוימת ובחלקו השני של הסמסטר יביימו ויציגו אותה בפורמט מלא לכלל הכיתה. הסטודנטים בקורס ישמשו כשחקנים האחד של השני, אך יוכלו בחלקו השני של הסמסטר להזמין שחקנים מחוץ לקורס להשתתף בסצנה שיביימו. כל סטודנט יביים סצנה אחת לפחות וישתתף כשחקן בסצנות של סטודנטים אחרים ככל שידרש לכך. ההזדמנות לשמש פעם כבמאי הסצנה ופעם כשחקנים בה יקנה לסטודנטים הזדמנות לחקור את חווית חדר החזרות משני צידי שולחן הבימאי, וכן יאפשר להם להסתייע האחד בשני. לאורך הסמסטר ירכשו הסטודנטים כלים מעשיים המצטרפים לכדי טכניקה סדורה, שמטרתה לגשר בין פיענוח הטקסט ומיצויו הדרמטי ובין היכולת להדריך את שחקנים באופן בהיר וממוקד ליישום התובנות הללו.

 

 

 

The course is intended for B.A. directing students.

The course provides the tools for the analysis of a dramatic text and the implementing of theoretical insights to the stage. Therefore we will discuss the fundamental differences between reading prose versus reading a text intended for stage performance.

Work will include discussing the principles of text analysis, implementation of these principles to selected scenes and practical application when working with actors.

 

 

 

דרישות הקורס

קריאה מוקדמת של המחזות שפורמו בסילבוס, השתתפות פעילה, נוכחות בשיעורים. תיתכן פרזנטציה סופית.

 

דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור (במידה ויש)

 

מרכיבי הציון הסופי

 70% הגשת תרגילים, 30% השתתפות פעילה בכיתה.

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

חשיבה תימטית

רצון, פעולה, מכשול

הכברה ופאוזה

מהלך אסטרטגי וטקטיקת פעולה

אדם, שחקן, דמות

הטקסט כפרטיטורה של דילמות

 

רשימת מחזות (גירסאות תרגום יפורסמו בהמשך)

שלוש אחיות

הדוד ואניה

גן הדובדבנים

השחף

 

כולם מאת אנטון צ'כוב

חומר מחייב לעבודה

טכניקות שנלמדו בקורס בלבד

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת