| |||||||||||||||||||||||||||||||||
אימפרוביזציה ויסודות המשחק
Improvisation and the fundamentals of acting |
0811-0822 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
מטרת השיעור לאפשר לסטודנט לפתח כישורי משחק ומיומנויות באופן חווייתי. מבנה השיעור נועד לשחרר את ה"שחקן" מחרדת המשחק והחשיפה ולהתפתח בקצב אישי בסביבת עבודה קבוצתית בטוחה ותומכת.
השיעור יתמקד בפיתוח יכולת חשיבה ותגובה מהירה, ספונטאניות, בטחון עצמי דרך ההתנסות הבימתית לפני קהל, יכולת לפתח דיאלוג וסיטואציה באימפרוביזציה, הבנת מרכיבי הסצנה הדרמתית, כניסה ויציאה מדמות בדיונית, מתן חופש לדמיון היצירתי ועוד.
The purpose of the class is to enable students to develop acting skills experientially. The lesson is structured to help actors overcome stage anxiety and fear of exposure in a safe and supportive working environment.
The class will focus on developing spontaneous reactions and self-confidence in an actor – audience situation, ability to improvise and structure dialogue, understanding the components of the dramatic scene, character work, and developing a free and creative imagination.
1. חובת השתתפות פעילה בכל השעורים
2. הכנת תרגילי בית לפי דרישות השיעור
3. ניהול יומן התקדמות אישי
אימפרוביזציה ויסודות המשחק
מטרת השיעור לאפשר לסטודנט לפתח כישורי משחק ומיומנויות באופן חווייתי. מבנה השיעור נועד לשחרר את ה"שחקן" מחרדת המשחק והחשיפה ולהתפתח בקצב אישי בסביבת עבודה קבוצתית בטוחה ותומכת.
השיעור יתמקד בפיתוח יכולת חשיבה ותגובה מהירה, ספונטאניות, בטחון עצמי דרך ההתנסות הבימתית לפני קהל, יכולת לפתח דיאלוג וסיטואציה באימפרוביזציה, הבנת מרכיבי הסצנה הדרמתית, כניסה ויציאה מדמות בדיונית, מתן חופש לדמיון היצירתי ועוד.
Improvisation and the fundamentals of acting
The purpose of the class is to enable students to develop acting skills experientially. The lesson is structured to help actors overcome stage anxiety and fear of exposure in a safe and supportive working environment.
The class will focus on developing spontaneous reactions and self-confidence in an actor – audience situation, ability to improvise and structure dialogue, understanding the components of the dramatic scene, character work, and developing a free and creative imagination.
ביבליוגרפיה
אוריין, א. (1988) המעגל הפתוח ישראל: ספריית הפועלים ותיאטרון החדר.
ג'ונסטון, ק. (2016) אימפרו: אימפרוביזציה והתיאטרון, ישראל: פרדס הוצאה לאור.
לוברני רולניק, נ. (2010) חיים בתוך סיפור, ישראל: הקיבוץ המאוחד ומכון מופת.
סטניסלבסקי, ק.ס. (1966) עבודת השחקן על עצמו, תרגם: הלל אבי חנן, הוצאת תרבות וחינוך.
פלדמן, ב. (2011) שלוש גישות לאמנות המשחק, תל אביב: הוצאת ספרא/אסף מחקרים.
צ'בק, א. (2004) כוחו של השחקן, ישראל: אסיה.
שגיא, ח. (2013) רגע אמיתי, סטודיו פרטי למשחק, גוונים.
Adler, Stella (1988) The Technique of acting, New York: Bantam Books
Boal, Augusto (1992) Games for Actors and Non Actors, London & N.Y:Routledge
Barker Clive (1977) Theatre games, London: Methuen
Caruso & Clemens (1992). The actors book of improvisation, U.K: Penguin
Hagen, Uta (1973). Respect for Acting, U.K: Collier Mcmillan
Kirby, M. (March 1972). “On Acting and Not-Acting”. The Drama Review: TDR, 16(1): 3-15.
Panet, B. (2015). Essential Acting, London & N.Y: Routledge.
Spolin, Viola (1963). Improvisation for Theatre, Pitman Publishing, London
Zarrilli, P. (1995). Acting (Re) Considered, London & N.Y: Routledge.