חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  אימפרוביזציה ויסודות המשחק
  Improvisation and the fundamentals of acting                                                         
0811-0822
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  ב'0900-1200121מכסיקו - אומנויותעבודה מע פרופ הריס פיטר
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר

מטרת השיעור לאפשר לסטודנט לפתח כישורי משחק ומיומנויות באופן חווייתי. מבנה השיעור נועד לשחרר את ה"שחקן" מחרדת המשחק והחשיפה ולהתפתח בקצב אישי בסביבת עבודה קבוצתית בטוחה ותומכת.

השיעור יתמקד בפיתוח יכולת חשיבה ותגובה מהירה, ספונטאניות, בטחון עצמי דרך ההתנסות הבימתית לפני קהל, יכולת לפתח דיאלוג וסיטואציה באימפרוביזציה, הבנת מרכיבי הסצנה הדרמתית, כניסה ויציאה מדמות בדיונית, מתן חופש לדמיון היצירתי ועוד.

Course description

The purpose of the class is to enable students to develop acting skills experientially. The lesson is structured to help actors overcome stage anxiety and fear of exposure in a safe and supportive working  environment. 
 

The class will focus on developing spontaneous reactions and self-confidence in an actor – audience situation, ability to improvise and structure dialogue, understanding the components of the dramatic scene, character work, and developing a free and creative imagination.


 

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-0822-01 אימפרוביזציה ויסודות המשחק
Improvisation and the fundamentals of acting
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | פרופ הריס פיטר

666סילבוס מפורט/דף מידע
  • הפקולטה לאומנויות – החוג לאומנות התאטרון
  • אימפרוביזציה ויסודות המשחק
  • Improvisation and the fundamentals of acting
  • סמ' ב תשע"ט 3 שס.
  •  
  • פרופ' פיטר הריס: טל: 0544729137 pharris@post.tau.ac.il
  • שעת קבלה: לפי תיאום מראש
  •  
  • דרישות הקורס וחובות התלמידים

1. חובת השתתפות פעילה בכל השעורים

2. הכנת תרגילי בית לפי דרישות השיעור

3. ניהול יומן התקדמות אישי

 

 

  • מטלת סוף קורס: 1. תרגיל משחק מסכם 2. עבודת סיכום רפלקטיבית בהיקף של 4 עמודים
  • מרכיבי הציון הסופי:
  • השתתפות בכיתה הכנת וביצוע תרגילים כנדרש 60%.
  • תרגיל מסכם 20%
  • עבודה 20%.

אימפרוביזציה ויסודות המשחק

מטרת השיעור לאפשר לסטודנט לפתח כישורי משחק ומיומנויות באופן חווייתי. מבנה השיעור נועד לשחרר את ה"שחקן" מחרדת המשחק והחשיפה ולהתפתח בקצב אישי בסביבת עבודה קבוצתית בטוחה ותומכת.

השיעור יתמקד בפיתוח יכולת חשיבה ותגובה מהירה, ספונטאניות, בטחון עצמי דרך ההתנסות הבימתית לפני קהל, יכולת לפתח דיאלוג וסיטואציה באימפרוביזציה, הבנת מרכיבי הסצנה הדרמתית, כניסה ויציאה מדמות בדיונית, מתן חופש לדמיון היצירתי ועוד.

Improvisation and the fundamentals of acting


The purpose of the class is to enable students to develop acting skills experientially. The lesson is structured to help actors overcome stage anxiety and fear of exposure in a safe and supportive working  environment. 
 

The class will focus on developing spontaneous reactions and self-confidence in an actor – audience situation, ability to improvise and structure dialogue, understanding the components of the dramatic scene, character work, and developing a free and creative imagination.


 

 

 

ביבליוגרפיה

 

אוריין, א. (1988) המעגל הפתוח  ישראל: ספריית הפועלים ותיאטרון החדר.

 

ג'ונסטון, ק. (2016) אימפרו: אימפרוביזציה והתיאטרון, ישראל: פרדס הוצאה לאור.

לוברני רולניק, נ. (2010) חיים בתוך סיפור, ישראל: הקיבוץ המאוחד ומכון מופת.

סטניסלבסקי, ק.ס. (1966) עבודת השחקן על עצמו, תרגם: הלל אבי חנן, הוצאת  תרבות וחינוך.

פלדמן, ב. (2011) שלוש גישות לאמנות המשחק, תל אביב: הוצאת ספרא/אסף מחקרים.

צ'בק, א. (2004) כוחו של השחקן, ישראל: אסיה.

שגיא, ח. (2013) רגע אמיתי, סטודיו פרטי למשחק, גוונים.

Adler, Stella (1988) The Technique of acting, New York: Bantam Books

Boal, Augusto (1992) Games for Actors and Non Actors, London & N.Y:Routledge

Barker Clive (1977) Theatre games, London: Methuen

Caruso & Clemens (1992). The actors book of improvisation, U.K: Penguin

Hagen, Uta (1973). Respect for Acting, U.K: Collier Mcmillan

Kirby, M. (March 1972). “On Acting and Not-Acting”. The Drama Review: TDR, 16(1): 3-15.

Panet, B. (2015). Essential Acting, London & N.Y: Routledge.

Spolin, Viola (1963). Improvisation for Theatre, Pitman Publishing, London

Zarrilli, P. (1995). Acting (Re) Considered, London & N.Y: Routledge.

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת