חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  תנועה לשחקנים
  Movement for Actors                                                                                  
0811-0817
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  א'1400-1600207אמכסיקו - אומנויותעבודה מע גב' הלר רני רחל
סמ'  ב'1200-1400207אמכסיקו - אומנויותעבודה מע
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הגוף הוא בו זמנית הכלי ואמצעי ההפקה של השחקן. מתוך הכרה בכפילות אינהרנטית זו, נעבוד לפתח טכניקה בעלת מימדים אוניברסאליים ואישיים בכדי להכיר ולתחזק את הגוף, לשכלל אותו, להשתמש בו ולהביע באמצעותו, לרפא אותו, לשלוט בו ולעקוב אחריו, מתוך מטרה  לפתח ולהעמיק את היכולת לשמוע ולכוון את הגוף ולהיות נוכחים בו בהתמדה ולאורך זמן.

באמצעות טכניקות גופניות מגוונות,  ננסח מנגנונים שיאפשרו לזהות מתי "אנחנו בגוף" ונרכוש מפתחות  לנוכחות גופנית מלאה ובעלת עוצמה.

במהלך הקורס נשים דגש על חשיבותו של התרגול העצמי האישי, הבנוי על  חזרה יומיומית על תרגילים קבועים וידועים מראש. כל סטודנט ינסח לעצמו רוטינה אישית בהתאם לצרכיו והעניין הנוכחי שלו בגוף ובמקצוע, ככלי להתפתחות, תחזוקה, חימום לפני הופעה, למחקר ולעבודה על דמות. במהלך השנה נתבונן בתהליך העבודה העצמית, כיצד הוא מעמיק ועובר מודיפיקציות בהתאם לתנאים והצרכים המשתנים.

תוך רכישת ידע שנצבר ממסורות עכשוויות ועתיקות, ממזרח וממערב, באמצעות תרגול מאתגר גופנית ומנטאלית, נחתור לנוע ולפעול מתוך דיוק ושליטה מבלי לאבד מהירות ותנופה,  לקראת היכולת לנוע ולנוח בכוח ובעוצמה.

נחקור וננסה להבין את הגוף כמערכת בעלת חוקיות פנימית קוהרנטית הפועלת בתוך מערכת (העולם החומרי) בהלימה לחוקי הפיזיקה וכיצד והיכן ניתן להתערב ולהשפיע מתוך מטרה לייצר ערנות בו זמנית  של המודעות, המעמיקה כלפי פנים ומתרחבת כלפי חוץ מאין סוף לאין סוף.

Course description

The body is simultaneously the tool and means of production of the player. In recognition of this inherent dualism, we will work to develop a technique of universal and personal dimensions in order to recognize, maintain, refine, use, express, heal, control and follow the body in order to develop and deepen the ability to hear and direct the body. Through various physical techniques, we will formulate mechanisms to identify when we are in the body and acquire keys to full and powerful physical presence.

 


 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-0817-01 תנועה לשחקנים
Movement for Actors
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | גב' הלר רני רחל

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

יסודות של תנועה לבמה

BODY WORK FOR ACTORS

סמסטר/ שנתי, תשע"ט

6 ש"ס

שם המרצה: רוני הלר

דואר אלקטרוני: ronehe@gmail.com

שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל או בטלפון 0526-88-0583

 

תאור הקורס: הגוף הוא בו זמנית הכלי ואמצעי ההפקה של השחקן. מתוך הכרה בכפילות אינהרנטית זו, נעבוד לפתח טכניקה בעלת מימדים אוניברסאליים ואישיים בכדי להכיר ולתחזק את הגוף, לשכלל אותו, להשתמש בו ולהביע באמצעותו, לרפא אותו, לשלוט בו ולעקוב אחריו, מתוך מטרה  לפתח ולהעמיק את היכולת לשמוע ולכוון את הגוף ולהיות נוכחים בו בהתמדה ולאורך זמן.

באמצעות טכניקות גופניות מגוונות,  ננסח מנגנונים שיאפשרו לזהות מתי "אנחנו בגוף" ונרכוש מפתחות  לנוכחות גופנית מלאה ובעלת עוצמה.

במהלך הקורס נשים דגש על חשיבותו של התרגול העצמי האישי, הבנוי על  חזרה יומיומית על תרגילים קבועים וידועים מראש. כל סטודנט ינסח לעצמו רוטינה אישית בהתאם לצרכיו והעניין הנוכחי שלו בגוף ובמקצוע, ככלי להתפתחות, תחזוקה, חימום לפני הופעה, למחקר ולעבודה על דמות. במהלך השנה נתבונן בתהליך העבודה העצמית, כיצד הוא מעמיק ועובר מודיפיקציות בהתאם לתנאים והצרכים המשתנים.

תוך רכישת ידע שנצבר ממסורות עכשוויות ועתיקות, ממזרח וממערב, באמצעות תרגול מאתגר גופנית ומנטאלית, נחתור לנוע ולפעול מתוך דיוק ושליטה מבלי לאבד מהירות ותנופה,  לקראת היכולת לנוע ולנוח בכוח ובעוצמה.

נחקור וננסה להבין את הגוף כמערכת בעלת חוקיות פנימית קוהרנטית הפועלת בתוך מערכת (העולם החומרי) בהלימה לחוקי הפיזיקה וכיצד והיכן ניתן להתערב ולהשפיע מתוך מטרה לייצר ערנות בו זמנית  של המודעות, המעמיקה כלפי פנים ומתרחבת כלפי חוץ מאין סוף לאין סוף.

 

 

 

 

 

 

 

מבנה השיעור- 45 דק. חימום self practice עבודת השחקן על גופו.

35 דק. רצפים ותבניות תנועה

30 דק. פורמטים פתוחים: אימפרוביזציה ומשחקים, עבודה בזוג ובקבוצה

10 דק. COOL DOWN מתיחות הרפיה ו"סגירה אנרגטית"

תאור הקורס באנגלית  

 

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות אקטיבית, תרגול עצמי, עמידה במטלות הבית והגשתן

 

מרכיבי הציון הסופי

 

השתתפות פעילה, התגייסות ומחויבות לעבודה בכיתה 20%

הגשת תרגילים ותרגול עצמי 20%

ביצוע- שיפור יכולות גופניות 60%

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

סמסטר א

כיוונוך הכלי (הגוף)- עבודה עם המערכת הפרופריוספטית לפיתוח "שמיעה גופנית". רכישת דיוק תנועתי וצמצום הפער בין דימוי התנועה וההוראה לפעולה לבין מנח הגוף בפועל. הניטראלי האנטומי ו"מצב האפס" כבסיס לשמירה על איזון וכנקודת מוצא לאקספרסיביות גופנית.

נשימה- שכלול ופיתוח תבניות נשימה חיזוק מערכת הנשימה לתמיכה יעילה לתנועה ופעולה. התאמה בין תבנית ועוצמת הנשימה לאקספרסיביות. הנשימה כמנוע וככלי אקספרסיבי. 

פעולה מתוך מנוחה- שימוש יעיל במערכת השריר והסמכות על המבנה ליצירת עצימות תנועה מקסימלית במינימום מאמץ. עבודת CORE ומתוך השרירים העמוקים המייצבים- פילאטיס, נוגוצ'י גימנאסטיקס

לנוח בכוח ובעוצמהחשיבותה של ההרפיה ככלי עבודה stillness מנוחה פעילה מדיטציה צ'יקונג יוגה

חדוות המאמץ- חיזוק הגוף בהתמודדות עם אתגרים מנטאליים ופיזיים.  איך להזיע, לצבור מהירות תוך שימוש במומנטום לחרוג מעצמי מעבר ליכולותיי. כיצד תפישות  גופניות מגבילות אותנו.

משמעת גופנית וסיבולת- כיצד לבנות לעצמי חימום? סדרה של פעולות שמכניסה אותי לגוף כתרגול יומי ולפני הופעה. כל סטודנט יבנה לעצמו בהתאם לאופיו וצרכיו מתוך הנחייה חימום אישי שיעמוד לרשותו  בעבודתו כשחקן

קואורדינציה מרחבית וקצבית- רצפים ותבניות תנועה מאתגרים לפיתוח וירטואוזיות גופנית

עבודה אנרגטית ככלי אקספרסיבי- נוכחות, מחזור של אנרגיה, מיקוד התודעה. מדיטציה, צ'יקונג, דמיון

 

סמסטר ב

"מרד הגוף" (טאצומי היג'יקטה) כיצד אנחנו "שומעים" את הגוף ומפענחים את מסריו. אבחנה בין מאמץ לסבל (מאמץ שאין בו תוחלת), כאבים "טובים" כאבים מזיקים. עבודה עם הגבול הגופני. כיצד להתקדם מבלי להרוס.

תיאטרון הגוף- הגוף הוא המרחב – התיאטרון השחקן- החומר והכוח הפועל והמביע והצופה שהרשמים נחרטים בו. לכל דבר הסובב אותנו ישנה תנועה ייחודית ואופיינית לו ותפקיד כחלק מהמערכת.

האמת של הגוף – האמת של החומר. חוקי הפיזיקה הדטרמיניסטיים של ניוטון והגוף. אנחנו פועלים בתוך מערכת. הגוף הוא חומר שחוקי המכאניקה הניוטונים פועלים עליו. ככל שניטיב להבין את חוקיות המערכת נוכל לפעול בצורה מפוקחת יותר. להבין מה מרווח ההשפעה האמיתי שלנו.

רצון חופשי?יציבה השהייה ופעולה- הכרת עצמי- תבניות היציבה והתנועה האישיות שלי.  אפיון של דמות מתוך התבוננות באדם כמערכת הפועלת מתוך חוקיות קבועה המתבטאת בתבניות תנועתה. עבודה עם מוטיבים מאמנויות לחימה שונות להדפסה של אינסטינקטים מבוקשים. לקיחת סיכון- נפילות, לתת ולקבל משקל,לעוף לקפוץ לשחרר. לתת לגוף להוביל. רכישת ביטחון גופני.

אוריינטציה-הגוף והסביבה- ערנות פנימה והחוצה בוזמנית, זכירת עצמי, התמצאות במרחב. תנועה ביחס לגוף ו/או ביחס למרחב. מנגנוני מיפוי גיאוגראפיים, טופוגראפיים, אנרגטיים, תרבותיים ואנושיים והאופן בו הם מכתיבים ומאפשרים תנועה מרחבית)

מוטיבים קיומיים- מהחומרי למופשט- מ freestyle BUTOH- לטכניקת אלכסנדר. הגוף החומרי, ה"גופחפץ", הגוף החייתי, הגוף האנושי.Animated and unanimated mass מה מניע אותנו כשאנו פועלים?

אימפרוביזציה-  PLAY FIGHTING, קואנים תנועתיים, THE INFINT GAME, המוח כמגבר-  amplifying patterns and actions

 

רשימת ספרות (רשות)

In honor of the foot" Irene Daude from "Taking root to fly""

"Do we have free will" Benjamin Libet

"על המריונטות" קלייסט

"Anatomy trains" – "Facsia" Tom Mayers

https://www.anatomytrains.com/fascia/

 

Yoga Meditation: The Borderless, Empty, Self-Aware Field of Consciousness Rupert Spira

 

https://www.youtube.com/watch?v=84E1NGMM00s&t=34s

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת