חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  חקר שיטות משחק
  Research of Acting Methods                                                                           
0811-0243
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
קבוצה 01
סמ'  א'1000-1400212מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ אלגים לב שולמית
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הסמינריון מתמקד בחקר פעולת המשחק (( acting) דרך ניתוח טקסטים שונים הדנים בנושא. הנושאים המרכזיים הם: הגישה החברתית למשחק, משחק לעומת לא-משחק, הפרדוקס הפנומנולוגי, חווית המשחק, שיטת סטניסלבסקי וממשיכי דרכו האמריקאים, גישתו של גרוטובסקי, גישתו של ברכט והגישה הקרנבלסקית. כמו כן ידון השיעור בכיוונים חדשים במשחק בתרבות בת זמנינו ובעיקר בצורות חדשות של מופע ותיאטרון פוסטדרמתי.

Course description

The Seminar focuses on the study of acting as an artistic activity. The leading subjects are: The social approach to acting, acting versus non-acting, the phenomenological paradox, the experience of acting, the Stanislavski method and his American followers, Grotowski's approach, Brechtian acting and Carnivalesque acting. The seminar also discusses new modes of acting in performance and post-drama.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-0243-01 חקר שיטות משחק
Research of Acting Methods
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | פרופ אלגים לב שולמית

666סילבוס מפורט/דף מידע

שם קורס בעברית: חקר שיטות משחק

שם קורס באנגלית: Research of Acting Methods

סמסטר א'  תשע''ט

יום ג' 14:00-10:00

4ש''ס

 

מסגרת: סמינריון תואר ראשון

שם המרצה: פרופ' שולי לב-אלג'ם

טלפון:    037528045       דואר אלקטרוני:    levaladg@tauex.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תאום מראש

פרטי מתרגל/עוזר הוראה: אין

 

תיאור הקורס בעברית ובאנגלית:

הסמינריון מתמקד בחקר פעולת המשחק (( acting) דרך ניתוח טקסטים שונים הדנים בנושא. הנושאים המרכזיים הם: הגישה החברתית למשחק, משחק לעומת לא-משחק, הפרדוקס הפנומנולוגי, חווית המשחק, שיטת סטניסלבסקי וממשיכי דרכו האמריקאים, גישתו של גרוטובסקי, גישתו של ברכט והגישה הקרנבלסקית. כמו כן ידון השיעור בכיוונים חדשים במשחק בתרבות בת זמנינו ובעיקר בצורות חדשות של מופע ותיאטרון פוסטדרמתי.

 

The Seminar focuses on the study of acting as an artistic activity. The leading subjects are: The social approach to acting, acting versus non-acting, the phenomenological paradox, the experience of acting, the Stanislavski method and his American followers, Grotowski's approach, Brechtian acting and Carnivalesque acting. The seminar also discusses new modes of acting in performance and post-drama.

 

דרישות הקורס: נוכחות, הגשת רפרט בעל פה ובכתב והגשת עבודה סמינריונית (מטלה אך ורק לסטודנט שבחר לכתוב עבודה סמינריונית במסגרת הקורס).

דרישות קדם/תנאי השתתפות: אין

מרכיבי הציון הסופי: הגשת רפרט בעל פה ובכתב (או עבודה סמינריונית בכתב)- 100%.

נושאי הקורס (נתון לשינויים): הגישה החברתית למשחק, החוויה המשחקית, פרדוקס השחקן, גישות משחק של סטניסלבסקי (וממשיכיו האמריקאים), גרוטובסקי וברכט, משחק קרנבלסקי ומשחק בצורות חדשות של מופע ובתיאטרון פוסטדרמתי.

ביבליוגרפיה:

Bausch, Pina (1996) “Not How People Move but What Moves Them”, in Michael Huxley and Noel Witts (eds) The Twentieth Century Performance Reader. London and New York: Routledge pp. 53-61.

Brecht, Bertold (1972) “Mental Objectivity in Acting”, in John Hodgson (ed) The Uses of Drama. London: Methuen, pp. 107-120.

Brect, Bertold (1996) “Short Descriptions of a New Technique of Acting which Produces an Alienation Effect”, in Michael Huxley and Noel Witts (eds) The Twentieth Century Performance Reader. London and New York: Routledge, pp. 99-112.

Cole, David (1975) The Theatrical Event. Connecticut; Wesleyan University Press,  pp. 14-75.

Cole Toby (1947) Acting: A handbook of the Stanislavski method. New York; Crown Publishers, pp. 10-68.

Eugenio, Barba (1996) “Words or Presence”, Huxley and Witts (eds), op.cit. pp. 36-44.

Grotowski, Jerzy (1967) “Toward the Poor Theatre”, in The Drama Review, Vol. 11, No. 3, pp. 60-65.

Hodge, Alison (ed) (2010) Actor Training. New York and London: Routledge.

Hornby, Richard (1992) The End of Acting. New York and London: Applaus

Harrop, John (1992) Acting. London and New York: Routledge.

Kirby, Michael (1972) “On Acting and Non-Acting”, in The Drama Review, Vol. 16, No. 1, pp.3-14.

Komiega, Jennifer (1985) The Theatre of Grotowski. London and New York: Methuen, pp. 109-126.

Lehmann, Hans-Thiens (2006) Postdramatic Theatre. London and New York: Routledge

Moore, Sonia (1984) The Stanislavski System. New York, Middlesex: Penguin Books, pp. 3-72.

Richard, Thomas (1995) At Work with Grotowski on Physical Actions. London and New York: Routledge, pp. 93-135.

Schechner, Richard (1968) “An Interview with Grotowski”. The Drama Review, Vol. 13, No. 1, pp. 29-45.

Willett, John (ed) (1964) Brecht on Theatre. New York; Hill and Wang, pp. 148-153.

Zarrilli, Philip (ed) (2002) Acting (Re)Considered. London and New York: Routledge.

Zarrilli, Philip (2007) "An Enactive Approach to Understanding Acting", Theatre Journal, Vol 59, No. 4, pp. 635-647.

 

 

 

 

 

 

שם הקורס: מטקסט עצמי לעצמי כטקסט

שם הקורס באנגלית: From Self-Text to Self as Text

סמסטר א'  תשע"ט

-6- ש"ס

יום ב' 15:00-12:00 ו-יום ה'15:00-12:00

 

סוג המסגרת: עבודה מעשית

שם המרצה: פרופ' שולי לב-אלג'ם

דואר אלקטרוני: levaladg@tauex.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל

 

תיאור הקורס:

הקורס יתמקד בקשר שבין הגוף והעצמי, כל אחד מהם כסובייקט ואובייקט של המשחק האמנותי. התהליך המחקרי ישתמש בטקסטים מתחומי הסוציולוגיה, לימודי התרבות ולימודי המופע ובתרגילים בסיסיים מתחום המשחק כחומרי גלם לתרגילים אישיים וקבוצתיים. עבודת סדנה זו תהווה בסיס לכל סטודנט ליצור מונו-מופע שמבטא את פרשנותו האישית ל'עצמי כטקסט'.

 

 

תיאור הקורס באנגלית:

This laboratory course will focus on a theoretical and practical research of the body and self as the subject and object of the creative process. The research will employ various academic texts from sociology, cultural studies and performance studies as well as basic acting exercises as materials for personal and group exercises. This workshop process will be the basis for each student to create his mono-performance articulating his own interpretation to 'the self as text'. 

 

   

 

דרישות הקורס:

נוכחות, השתתפות פעילה, הכנת תרגיל מסכם.

מרכיבי הציון הסופי:   נוכחות והשתתפות פעילה: 50%

הכנת תרגיל סופי וביצועו: 50% 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

מעמדו של הגוף בחברה בת זמנינו (3 שבועות), תיאוריות של משחק/ייצוג (3 שבועות), כוחו של הדימוי בתרבות הפוסטמודרנית (2 שבועות), אמנות המופע (3 שבועות) ו-הגוף המשחק כאמצעי לביטוי הטקסט העצמי (2-3 שבועות).

רשימת ספרות (נתון לשינויים):

Auslander, Philip (1997). "The Surgical Self: Body alternation and Identity", in From Acting to Performance. London and New York: Rutledge, pp. 126-140.

Boyne, Roy (1991). "The Art of the Body in the Discourse of Postmodernity", in Featherstone, Mike, Mike Hepworth and Bryan S. Turner (eds) The Body: Social Process and Cultural Theory, London: Sage, pp. 280-296.

Carlson, Marvin (1996). "Performance Art", in Performance. London and New York: Routledge, pp. 101-120.

Featherstone, Mike (1991). "The Body in Consumer Culture", in The Body: Social Process and Cultural Theory, pp. 171-195.

Kuhn, Annette (1996). "The Power of the Image", in Paul Marris and Sue Thornham (eds) Media Studies. Edinburgh: Edinburgh University Press, pp. 62-67.

Hall, Stuart (1997). Representation. London: Sage, pp. 1-52.

Phelan, Peggy (1993). Unmarked. London and New York: Routledge, pp. 146-66.

Shank, Theodore (2002). "Outrageous Performance", in Beyond the Boundaries. Ann Arbor: the University of Michigan Press, pp. 199-124.

Turner, Bryan S. (1991). "Recent developments in the Theory of the Body", in The Body: Social Process and Cultural Theory, pp. 1-35.

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת