| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
תיאטרון סיפור
Storytelling Theatre |
0811-0220 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
תהליכי יצירה אישית וקבוצתית סביב טקסטים סיפוריים ודוקומנטריים. המעבדה תכוון לעבודה אישית על סיפור ולפיתוח עבודה קבוצתית ליצירת קטעי תיאטרון-סיפור, דרך טכניקות שחותרות לחיפוש אחר הקול המספר האישי, עבודה על זהויות ונקודות מבט מתחלפות של מספר הסיפור, יצירת מתחים בין טקסט סיפורי לפעולה דרמטית, ובניית העולם המוחשי של הסיפור דרך טרנספורמציות של דמות-מקום-זמן.
This workshop will be devoted to creative theatrical work around literary and documentary texts. The workshop will include individual work with texts and group work aimed at creating scenes of storytelling theatre, by means of techniques aimed at searching the personal telling voice, working on identities and alternating perspectives of the storyteller, creating tensions between a literary text and the dramatic action, and constructing the tangible world of the story through transformations of character-time-place.
טופס סילבוס
תיאטרון סיפור
STORYTELLING THEATRE
סוג המסגרת: מעבדה לתמידי תואר שני
שם המרצה: רות קנר
טלפון: 03-6776832
דואר אלקטרוני: rkanner@post.tau.ac.il
שעות קבלה:
בניין: מכסיקו
חדר: 102
לפי תאום מראש בדוא"ל
תאור הקורס
תהליכי יצירה אישית וקבוצתית סביב טקסטים סיפוריים ודוקומנטריים. המעבדה תכוון לעבודה אישית על סיפור ולפיתוח עבודה קבוצתית ליצירת קטעי תיאטרון-סיפור, דרך טכניקות שחותרות לחיפוש אחר הקול המספר האישי, עבודה על זהויות ונקודות מבט מתחלפות של מספר הסיפור, יצירת מתחים בין טקסט סיפורי לפעולה דרמטית, ובניית העולם המוחשי של הסיפור דרך טרנספורמציות של דמות-מקום-זמן.
This workshop will be devoted to creative theatrical work around literary and documentary texts. The workshop will include individual work with texts and group work aimed at creating scenes of storytelling theatre, by means of techniques aimed at searching the personal telling voice, working on identities and alternating perspectives of the storyteller, creating tensions between a literary text and the dramatic action, and constructing the tangible world of the story through transformations of character-time-place.
דרישות הקורס
נוכחות בכל השיעורים, השתתפות פעילה בעבודה קבוצתית בכיתה, הגשת יצירות תיאטרון-סיפור.
דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור
לימודי משחק בתואר הראשון.
מרכיבי הציון הסופי
% 50 הגשת תרגילים, % 50 השתתפות בכיתה
נושאי הקורס
איכויות הבעה בטקסט
קצב וסיפור
הקול המספר האישי
פעולות ותבניות דיבור
זהויות ונקודות מבט מתחלפות
מטקסט סיפורי לפעולה דרמטית
טרנספורמציות: דמות-מקום-זמן
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
חזן-רוקם גלית. 1993. "לראות את הקולות" עיון בהיגוד הסיפור העממי מבחינה תפקודית, סמיוטית ופרשנית. אצל אלכסנדר, תמר, עורכת. "עד עצם היום הזה". רמת גן: תג.
רמון-קינן שלומית. 1989. הפואטיקה של הסיפורת בימינו. תל אביב: ספריית הפועלים.
Alexander Tamar and Govrin Michal. 1989. Story-Telling as a Performing Art. Assaf 5. Tel Aviv: Tel Aviv University
Alfreds Mike. 1979. A Shared Experience: The Actor as Storyteller. In Hulton, P. Ed. Theatre Papers. Devon: Darlington College of Arts.