| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
קולני יותר ממילים
Louder Than Words |
0810-8002 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
מעבדת חקר שבועית המציעה הרפתקה מעשירה למשתתפיה. במהלכה נקשור בין חוויה פעילה ולמידה שיתופית ובינן לבין ביטוי אמנותי והבעת עמדה בנושאי זהות, התנגדות, גבולות ומגבלות, למשל. בכל התכנסות נשלב התנסויות בתהליכי יצירה תוך חילוץ עצמות, שחרור הגוף והנעת איבריו. ההתנסויות יתקדמו תוך התייחסות להיבטים ממגוון שיחים עיוניים ולעקרונות מגישות אסתטיות מעשיות, שמשפיעים על פרקטיקות יצירתיות, מצד אחד, ועל אופני התבוננות ביצירות קיימות, מצד שני.
הרצון לחקור איך מרגיש הגוף כשהיד, הרגל או המותניים מתחילים לזוז, למשל, הסקרנות לנוכח התחושות שמעוררת תנועה ספונטנית כשהיא מלווה במלל וצליל, כמו גם העצמת נוכחותו של כל משתתף בהתכנסות לצד טיפוח רגשות האמון בין המשתתפים וחידוד הכרתם בחשיבות שיתוף הפעולה ביניהם לגיבוש הביטוי האישי והקבוצתי, יעמדו בבסיס ההתנסויות בגווני הפרקטיקה המעשית ויתוו את רשת הקשרים בינן לבין היבטים מטקסטים עיוניים שיידונו בצוותא. מושגים מגישות אסתטיות ותיאוריות ביקורתיות ישולבו בשיח הרפלקטיבי החווייתי של משתתפי מעבדת החקר. הם ילוו גם את הצפייה של המשתתפים כחוקרים שמתנסים ביצירות בין-תחומיות, ויפרשו בפניהם מתווה עקרונות ליצירה אישית.
A weekly research lab offering an enriching adventure for its participants. In the meetings, we will connect between an active experience and collaborative learning to an artistic expression of identity, resistance, boundaries and limitations, for example. In each gathering, while extracting bones, releasing the body and moving its organs, we will knit experiences in creative processes until they become a complete artistic expression. The experiences will progress with reference to aspects from a variety of theoretical discourse and principles from practical aesthetic approaches, which affect creative practices, on the one hand, and ways of looking at existing works, on the other hand.
שם הקורס:
קולני יותר ממילים
Louder than Words
שנתי, תשע"ט
6 ש"ס
סמינר יישומי
ד"ר רנה בדש
טלפון:
0524472020
דואר אלקטרוני:
rinmat@013.net.il
שעות קבלה: 12:00-13:00
יום:
רביעי
בניין: מכסיקו
לפי תאום טלפוני מראש
תיאור הקורס
מעבדת חקר שבועית המציעה הרפתקה מעשירה למשתתפיה. במהלכה נקשור בין חוויה פעילה ולמידה שיתופית ובינן לבין ביטוי אמנותי והבעת עמדה בנושאי זהות, התנגדות, גבולות ומגבלות, למשל. בכל התכנסות נשלב התנסויות בתהליכי יצירה תוך חילוץ עצמות, שחרור הגוף והנעת איבריו. ההתנסויות יתקדמו תוך התייחסות להיבטים ממגוון שיחים עיוניים ולעקרונות מגישות אסתטיות מעשיות, שמשפיעים על פרקטיקות יצירתיות, מצד אחד, ועל אופני התבוננות ביצירות קיימות, מצד שני.
הרצון לחקור איך מרגיש הגוף כשהיד, הרגל או המותניים מתחילים לזוז, למשל, הסקרנות לנוכח התחושות שמעוררת תנועה ספונטנית כשהיא מלווה במלל וצליל, כמו גם העצמת נוכחותו של כל משתתף בהתכנסות לצד טיפוח רגשות האמון בין המשתתפים וחידוד הכרתם בחשיבות שיתוף הפעולה ביניהם לגיבוש הביטוי האישי והקבוצתי, יעמדו בבסיס ההתנסויות בגווני הפרקטיקה המעשית ויתוו את רשת הקשרים בינן לבין היבטים מטקסטים עיוניים שיידונו בצוותא. מושגים מגישות אסתטיות ותיאוריות ביקורתיות ישולבו בשיח הרפלקטיבי החווייתי של משתתפי מעבדת החקר. הם ילוו גם את הצפייה של המשתתפים כחוקרים שמתנסים ביצירות בין-תחומיות, ויפרשו בפניהם מתווה עקרונות ליצירה אישית.
A weekly research lab offering an enriching adventure for its participants. In the meetings, we will connect between an active experience and collaborative learning to an artistic expression of identity, resistance, boundaries and limitations, for example. In each gathering, while extracting bones, releasing the body and moving its organs, we will knit experiences in creative processes until they become a complete artistic expression. The experiences will progress with reference to aspects from a variety of theoretical discourse and principles from practical aesthetic approaches, which affect creative practices, on the one hand, and ways of looking at existing works, on the other hand.
דרישות הקורס
נוכחות מלאה
השתתפות פעילה
יצירת תרגילים על פי נושאי הדיון, והצגתם
הצגת רפרט
הגשת דפי עמדה
מרכיבי הציון הסופי
חיבור תרגילים והצגתם 60%
רפרט 20%
דפי עמדה 20%
נושאי הקורס (נתון לשינויים):
דיוקן עצמי
חובת קריאה:
גופמן, ארווין. (1980). הצגת האני בחיי היום-יום, תרגום: שלמה גונן, דביר: תל אביב.
הררי, דרור. (2014). מופע העצמי, רסלינג: תל אביב. עמ' 82-21
טקסים כאירועים פרפורמטיבים מכונני זהות
חובת קריאה:
אזולאי-צייכנר, שרון ואפרת שוהם. (2008). זהות מקועקעת, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
אחרות
חובת קריאה:
נגר, נעמה. (21.12.2015). "בין אברג׳יל לאופנהיימר: מבט על הסרטונים הנפיצים של הציונות הדתית. עיון בסרטונים המדוברים של חברת הנדל״ן באמונה ועמותת קרוב ללב, חושף ברית בין אליטות. למי אפשר אולי לפתוח את הדלת, אבל לא את הלב?" העוקץ
סארטר, ז'אן-פול. (2007). המבט. תרגום: אבנר להב. רסלינג: תל-אביב (עמודים ימסרו במשך)
גבולות ומגבלות
חובת קריאה:
גורביץ, זלי. (2007). על המקום, עם עובד: תל אביב
מעורב ישראלי, אמנים מקומיים כסוכני אמירה
רשימת ספרות
*קריאת חובה
(נתון לשינויים ולהפניות נוספות בהתאם לנושאי הדיון וההתנסויות)
http://www.haaretz.co.il/gallery/literature/.premium-1.2727123*
הערות:
יש להגיע לשיעור בבגדים נוחים לתנועה ולהתנסויות בפעולות מעשיות