חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  פרה פרה : חיה, חברה וטכנומדע
  At a Snail?s Pace: Animals, Society, and Technosciecne                                               
0659-8889-01
מדעי הרוח | היסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות
סמ'  ב'1400-1800323גילמן - מדעי הרוחסמינר ד"ר נוביק תמר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

פָּרָה פָּרָה: חיה, חברה וטכנומדע

מה בין חיות וידע? קטגוריית ה״לא-אנושי״ (non-human) הפכה מרכזית בהיסטוריה הגלובלית של המדע. מתוך שלל המשמעויות של הלא-אנושי, הקורס מתמקד בחיות ובוחן את תפקידם המיוחד של חיים וגוף לא-אנושיים בהבנייתו של ידע ובנסיונות ההיסטוריים להבין את הטבע. נבדוק את מקומן של חיות בקוסמולוגיות שונות, בארגון הסביבה, ביצירתן של מערכות טכנולוגיות, כמו גם בהגדרתו של האנושי. נעשה שימוש במחקרים מהיסטוריה של המדע, לימודי מדע וטכנולוגיה (STS), היסטוריה סביבתית ואנתרופולוגיה כדי לברר את מקומן של חיות בהבנה של זמן ומרחב. במהלך המפגשים נדון בדוגמאות מעולמות שונים של משמעות ופרקטיקה כדוגמת המעבדה, מוזיאון הטבע ואוספיו הזאולוגיים, השדה החקלאי והאתר הארכיאולוגי. נביט דרך עדשות תקופתיות וגיאוגרפיות מגוונות כדי לחשוב יחד על הקשר שבין חייתיות ומדע, ועל האופנים השונים בהם שימשו חיות ככלי, כאובייקט למחקר, כבסיס למהפכות גלובליות וכמשאב לשם עשיית דברים אחרים. - שבעה מפגשים של 4 ש"ס כל אחד - ייחשב 2 ש"ס נקודות זיכוי לשקלול לתלמיד

Course description

At a Snail’s Pace: Animals, Society, and Technosciecne

 What is the relation between animals and knowledge? The “non-human” emerged as a central category in the global history of science and technology. Out of the the multiplicity of meanings of the non-human, this course focuses on animals, and explores the role of non-human lives and bodies in the historical attempts to understand nature and the world. It will examine the place of animals in different cosmologies, in the construction of technological systems and environments, as well as their role and the challenges they posed in defining the contours of human. We will utilize studies in the history of science, science and technology studies (STS), environmental history, and anthropology to define the role of animals in the understanding of time and space. During course period, we will review examples from different worlds of meaning and practice such as the laboratory, the natural history museum and zoological collections, the agricultural field, and the archeological site. We will use a variety of temporal and geographical lenses to think about the animals as tools, as object of learning, as basis for global revolutions, and as resources for doing other things - 4 hours X 7 meetings - will be calculated as 2 points for transcript

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת