select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0622' and x.course_num='2198' and x.semester like '2018%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
ירושלים מן הכיבוש העוסמאני לתקופת המנדט
Jerusalem From the Ottoman Conquest to the Mandate Period |
0622-2198-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעי הרוח | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ההיסטוריה של ירושלים עוצבה לא רק על-ידי גורמים גיאוגרפיים, כלכליים, פוליטיים וצבאיים אלא על-ידי שורה של רעיונות, דימויים ורגשות שקשרו לה אנשים בני תקופות שונות ודתות שונות, אף שרבים מהם לא ראו את העיר מימיהם. במסגרת הקורס נעסוק בהיבטים שונים של חיי העיר לאורך התקופה העוסמאנית ובתקופת המנדט ונשאל שורה של שאלות על הממשי והמדומיין בעיר, על מקומה באזור ובאימפריות ששלטו בה. איך נראו חיי היומיום של התושבים? מה הרכיב את עולמם התרבותי? מה היה טיבם של היחסים בין הקבוצות השונות שחיו בעיר? כיצד נראתה ירושלים מאיסטנבול וכיצד נראתה איסטנבול מירושלים? ולבסוף, מה בין לחיות בעיר לבין לדמיין אותה? בנוסף לתכנים האלה, נבקש במסגרת הקורס להתוודע למקורות היסטוריים רלוונטיים ולאופני השימוש בהם, למחלוקות היסטוריוגרפיות ושאלות מתודולוגיות הקשורות בחקר ירושלים.
The history of Jerusalem was shaped not only by geographic, economic, political and military factors but by a whole range of ideas, images and emotions that were tied to it by people of different backgrounds in different periods, even though many of them never even saw the city. The course will cover different aspects of life in Jerusalem under the Ottoman and the British empires and will raise questions about the real and the imagined in Jerusalem and about its importance in the region and for the empires that ruled it. How did the inhabitants of the city live? What made up their cultural world? What was the nature of the relations between different social groups? Finally, in what ways living in the city differs from imagining it. In addition, we will familiarize ourselves with historiographical controversies and methodological questions pertaining to historical sources and their use.