חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  היסטוריה דיגיטאלית
  Digital History: What? Why? How?  
0654-4009-01
מדעי הרוח | היסטוריה של המזה"ת ואפריקה
סמ'  א'1200-1400261 גילמןסמינר פרופ סינגר איימי
סמ'  א'1000-1200261 גילמןסמינר
דרישות קדם   רשימת התפוצה  
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
המחקר הדיגטלי במדעי הרוח באופן כללי ובהיסטוריה בפרט מרחיב את השפעתו בעולמם של היסטוריונים. הכלים הדיגטליים מאפשרים לעבד מידע כמותני ואיכותני בדרכים חדישות המניבות תובנות ותוצאות שלא בהכרח היו זמינים בעבר. היסטוריה דיגטלית נראת כ"הדבר החם" היום, אבל "חם" פירושו לא בהכרח טוב יותר או נכון יותר. הסמינר שואף לענות על השאלות בכותרת (ועוד), כדי להבין את מהות המחקר בהיסטוריה המתסמך באופן שלם או חלקי על כלים דיגיטליים. במה הוא דומה או שונה ממחקר בהיסטוריה עד לעידן הדיגטלי? מה היתרונות והחסרונות של מחקרים דיגיטליים? חומר הקריאה יכלול כתיבה על היסטוריה דיגטלית (ומדעי הרוח הדיגטליים) לצד מחקרים המשתמשים בכלים כאלו. בנוסף, נבחן טכנולוגיות שונות בעצמינו כדי להבין מקרוב מה כרוך בעבודה כזו, ומהן המתאימות לחומרי המחקר המסוים של תחומינו ותחומי ענינינו השונים.

דרישות קורס
קריאה לאורך הסמסטר, יחד עם נוכחות והשתתפות פעילה במפגשים, הם חובה לציון חיובי בסמינר. מעבר לכך, סוגי המטלות יכללו הכנת דיווחים קצרים על חומרי הקריאה או על נסיונות שונים בכלים הדיגטליים (עבודה בודדת או בקבוצה). כל תלמיד/-ה יחליט האם להגיש עבודת סמינר, רפרט או לרשום ציון על השתתפות פעילה, ע"פ הדרישות הרגילות לסמינרים לתואר שני.

Course description
Digital Humanities in general, and specifically Digital History, are becoming more widespread and popular as the latest fashion in research methodologies. Digital tools enable historians to work quantitatively and qualitatively in ways that yield new insights and results that were not necessarily accessible in the past. But what is fashionable is not necessarily more successful or more appropriate as historical method. The seminar seeks to discover what Digital History is all about in order to understand more thoroughly what this way of “doing history” comprises and what it can offer. In what ways is it similar or different from other methodologies? What are the strengths and weaknesses of different digital tools? Readings for the seminar will include written research about digital history and digital humanities as well as research that has integrated different tools as part of a research strategy. In addition, students will experiment with different technologies to learn first-hand what they involve and which ones may be helpful in their field and in their own research.

Course requirements
Reading throughout the semester together with regular attendance and active participation in seminar meetings are required in order to obtain a passing grade in the seminar. Students will prepare brief reports on readings and on their own experiments (alone or in groups) with different digital tools. Each student will decide according to his/her own program needs and the norms of the MA program, whether to submit a research paper, a referat, or take a grade as an active participant in the course.
סילבוס מפורט

מדעי הרוח | היסטוריה של המזה"ת ואפריקה
0654-4009-01 היסטוריה דיגיטאלית
Digital History: What? Why? How?
שנה"ל תשע"ח | סמ'  א' | פרופ סינגר איימי

סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת