הזכות לפרטיות – פרופ' מיכאל בירנהק
כל פעילות שלנו מייצרת שובל של מידע, ויש מי שאוסף אותו ומבקש להשתמש בו: נתוני תקשורת אצל ספקי שירות שונים (טלפון, אינטרנט, טלוויזיה), מידע שנמסר תוך כדי שירותים שאנחנו מקבלים מגורמי בריאות, ביטוח, בנק, או מהמדינה; מידע שמסרנו למעסיק (מידע על סטטוס אישי, מידע ביומטרי, מידע רפואי, ועוד), מידע שנחשף לרשויות המקומיות (למשל מצלמות מעקב במרחב הציבורי), ומידע שמסרנו ל"חברים" שלנו. סקרים מראים באופן עקבי שאזרחים מציינים את הזכות לפרטיות כחשובה מאוד בעיניהם. עם זאת, בִּדקו את הפעילות שלכם בפייסבוק בשבוע האחרון, או כל פעילות אחרת ברשת. זהו פרדוקס הפרטיות.
לפרו-סמינריון שתי מטרות. ראשית, ללמוד על הזכות לפרטיות, להבין אותה ואת מורכבותה. זה דיון עיוני בעיקרו. נפנה לדוגמאות שונות בחקיקה ובפסיקה, ונבחן סוגיות כמו פרטיות במקום העבודה, big data, מצלמות בבתי ספר, ועוד. שנית, ללמוד מיומנויות מחקר משפטי, כתיבה אקדמית, והצגת המחקרים האישיים.
הסטודנטים/ות צריכים להגיש הצעת מחקר קצרה תוך כחודש מתחילת הסמסטר; להציג את מחקרם/ן בכיתה לקראת סוף הסמסטר, ולבסוף, ולכתוב עבודת מחקר קצרה, פרי מחקר עצמאי.
ד.מ. - סטודנט/ית שלמד/ה את הקורס "הזכות לפרטיות" בשנים קודמות לא יוכל/תוכל להשתתף בפרו"ס.
מרכיבי הציון: השתתפות פעילה והצגת המחקר 10%, עבודות 90%.
הפרוסמינר מזכה ב-3 ש"ס.