חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  מפסיכה לביונסה: נשים ומיתוסים בקולנוע
  From Psyche to Byonce: Myths and Women in Cinema                                                     
0851-5060-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1000-1600117אמכסיקו - אומנויותסמינר פרופ זנגר ענת
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הסמינר יתמקד בגלגולים של מיתוסים נשיים בתרבות ובקולנוע. מהו מיתוס ומהי הפונקציה שלו בקולנוע? איך נוכחת האישה לאורך ההיסטוריה של הקולנוע מהמודרניזם לפוסטמודרניזם? האם ואיך מייצר הקולנוע את אותה הגברת בשינוי אדרת? מהי כוכבות נשית ,איך היא נכתבת במדיה בתקופות שונות? ומה מאפיין את הדמות הנשית בסרט הישראלי? אלו הן מהסוגיות המרכזיות בהן יעסוק הסמינר. טקסטים קולנועיים וטלוויזיוניים כמו: "עד כלות הנשימה", "אי סובלנות", "אורפאוס", "גברים מעדיפים בלונדיניות","אקזוטיקה", "ואלוהים ברא את האישה", "וורטיגו", "כרמן", "יומנה של בריגיט ג'ונס", "סקס והעיר הגדולה",  "בת הים הקטנה", "היא", "למראית עין", "האם ירית פעם במישהו", "מדוזות", "אפשרויות או כחול הזקן ואני", "פלסטלינה", מגדלים באוויר", "אחוזת דאונטון","קצה האגם", "בתולות", ו"אימפרית זאגורי" ידונו במסגרת הסמינר בהקשרים תרבותיים, אסתטיים, פסיכואנליטיים ובינטקסטואליים.

                                                                           

(*) הסמינר מהווה דרישת קדם להשתתפות בסמינר כתב עת בנושא מגדר (1 מתוך 3

סמינריונים)

Course description

From Psyche to Beyoncé: Myths and Women in Film and Television

Prof. Anat Zanger

The seminar will focus on different reincarnations of feminine myths in culture and cinema. How do we define myth and what is its function in the cinema? How have women been presented throughout the history of film, from modernism to post-modernism? Do films continue to produce the same images of women, albeit in a different guise? How can one define female stardom and how has it been written through the media over time? How is the woman characterized in Israeli cinema? These are the main issues with which the seminar is concerned. The cinematic and television texts that will be discussed in this framework through their various cultural, aesthetic, psychoanalytic and inter-textual contexts include: Breathless; Intolerance; Orpheus; Gentlemen Prefer Blondes ; Exotica; …and God Created Woman; Vertigo; Carmen; Bridget Jones's Diary; Sex and the City; The Little Mermaid; Her; Out of Sight; Ever Shot Anyone?; Jellyfish; Opportunities or Bluebeard and I; Fragile; Castles in the Sky (Migdalim Ba'avir); Downton Abbey; Top of the Lake; Sirens (Betulot, 2014-); Zaguri Imperia.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5060-01 מפסיכה לביונסה: נשים ומיתוסים בקולנוע
From Psyche to Byonce: Myths and Women in Cinema
שנה"ל תשע"ז | סמ'  א' | פרופ זנגר ענת

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב                                                יום שני   10.30-16.00

    הפקולטה לאמנויות                                                   סמסטר א'   2016-2017

    החוג לקולנוע וטלוויזיה                                              בניין-מקסיקו  חדר 117

 

מפסיכה ועד ביונסה-מיתוסים ונשים בקולנוע ובטלוויזיה

פרופ' ענת זנגר

 

מטרת הסמינר:

 

הסמינר יתמקד בגלגולים של מיתוסים נשיים בתרבות ובקולנוע. מהו מיתוס ומהי הפונקציה שלו בקולנוע? איך נוכחת האישה לאורך ההיסטוריה של הקולנוע מהמודרניזם לפוסטמודרניזם? האם ואיך מייצר הקולנוע את אותה הגברת בשינוי אדרת? מהי כוכבות נשית ,איך היא נכתבת במדיה בתקופות שונות? ומה מאפיין את הדמות הנשית בסרט הישראלי? אלו הן מהסוגיות המרכזיות בהן יעסוק הסמינר. טקסטים קולנועיים וטלוויזיוניים כמו: "עד כלות הנשימה", "אי סובלנות", "אורפאוס", "גברים מעדיפים בלונדיניות","אקזוטיקה", "ואלוהים ברא את האישה", "וורטיגו", "כרמן", "יומנה של בריגיט ג'ונס", "סקס והעיר הגדולה",  "בת הים הקטנה", "היא", "למראית עין", "האם ירית פעם במישהו", "מדוזות", "אפשרויות או כחול הזקן ואני", "פלסטלינה", מגדלים באוויר", "אחוזת דאונטון","קצה האגם", "בתולות", ו"אימפרית זאגורי" ידונו במסגרת הסמינר בהקשרים תרבותיים, אסתטיים, פסיכואנליטיים ובינטקסטואליים.

 

(*) הסמינר מהווה דרישת קדם להשתתפות בסמינר כתב עת בנושא מגדר (1 מתוך 3

סמינריונים)

 

תוכנית המפגשים

שבוע 1:      31.10.2016    מיתוס

            1.) הקדמה -תכנית ומבנה הקורס.

            2.) הקרנת "עד כלות הנשימה" /ז'אן לוק גודאר ( 1959).

            3.) מפתחות למיתוס-הגדרות וגישות.

 

 שבוע 2:    07.11.2016   קולנוע ,אמור ופסיכה

            1.) ארכיטיפים המקרה של פסיכה(קריאה והגשת רפרט: אריק נוימן)

            2.) הקרנת "אורפאוס" /ז'אן קוקטו (1950).

            3.) ארכיטיפים והממסד הקולנועי ניתוח הסרט השוואה ודיון (קריאה והגשת

             רפרט: לוי שטרוס)

 

שבוע  3:  14.11.2016  הפ'טיש  או האם גברים מעדיפים בלונדיניות?

הפ'טיש על פי פרוייד בהבה ומלווי. (קריאה והגשת רפרט: פרויד 1927

                מלווי 1993)

הקרנת: "גברים מעדיפים בלונדיניות" / האוורד הוקס (1953)

ניתוח הסרט ודיון.

 

 

שבוע 4 .  21.11.2016  הסירנות  -מרחב וקול נשי

             1.) מיתוס ,מרחב, והקול הנשי (קריאה והגשת רפרט: מארי אן דואן 1985b,

                + ג'יליאן רוז)

        2.) הקרנת: "מדוזות" (אתגר קרת ושירה גפן  2006 )

3.) דיון

 

שבוע 5 :  28.11.2016 פנדורה  נשיות ומלחמה.

            1.) האניגמה הנשית- תיבת פנדורה (קריאה והגשת רפרט: מלווי פרק 4 , 1996)

            2.) הקרנת: "האם ירית פעם במישהו?"(מיכל אביעד,1995 ) + סרט נוסף.

            3.) דיון בסרטים וברלבנטיות שלהם למיתוס

 

**הכנת נושאים לרפרטים לקראת המפגש הבא **

 

שבוע 6:.05-12-1016   מיתוס, חזרה ומסכה

גלגולו של מיתוס: המקרה של כרמן  (לקריאה והגשת רפרט: זנגר, הוקס, דייר)

2.) הקרנת: "כרמן היפ-הופרה"/ רוברט טאוסינג (2001)

            3 .) ניתוח ודיון. הצגת נושאי רפרטים.

 

שבוע 7: 12-12-2016   מודרניזם ,  פוסטמודרניזם  ופרפורמטיביות

            +פגישת הנחיה לרפרטים (חלק א')

פמיניזם פוסט-פמיניזם ופוסט-מודרניזם (קרייג אוונס 1987 + ג'ודית

בטלר)

2.) הקרנת:   "M  בטרפליי" / דיוויד קרוננברג (1993)

3.)מתודולוגיה והגדרת נושא- לקראת  הנחייה  על פי  נושאים

 

שבוע 8:   19-12-2016 פגישות הנחיה לרפרטים  (חלק ב')

1.) הנחייה לרפרטים (I, II, III)- מהלך וטיעונים

2.) הקרנת: "יומנה של ברידג'ט ג'ונס"/ שרון מקגוויר (2001)

3.) הנחייה לרפרטים  (IV,V)  מהלך וטיעונים

 

שבוע 09 :  26-12-2016 פגישות הכנת לקראת ראשי פרקים (חלק ג')

 1.) הנחיה לרפרטים (I, II, III)     טענה מרכזית ומבנה

הקרנת:"גאווה ודיעה קדומה " (BBC, 1995) 2 פרקים

או "אחוזת דאונטון" (2011-2013) 2 פרקים.

הנחיה לרפרטים   (V,VI)   טענה מרכזית ומבנה

 

שבוע 10:  02-01-2017  הגשת רפרטים -(קבוצה I)  

1.) הגשת רפרטים –I

2.) "הפסנתר" /ג'יין קמפיין (1993) / אחר בתיאום

3.)  הנחייה לרפרטים לקראת המפגש הבא

 

שבוע 11 : 09-01-2017  הנחייה והגשת רפרטים (קבוצות  II, III)

1.) הגשת רפרטים   II, III

2.) הקרנת: "דבר אליה" /פדרו אלמודובר( 2002)./ אחר בתיאום

3.) הנחיה לרפרטים  לקראת המפגש הבא

 

שבוע  12:  16-01-2017 הנחייה והגשת רפרטים  (קבוצה V,IV)

1.) הגשת  רפרטים  IV

2.) הקרנה: "סוזאן סוזאן" /סוזאן סנדלמן (1985)/אחר בתיאום

3.) הגשת רפרטים V

 

שבוע 13:  23-01-2017 מפגש מסכם

שיעור סיכום והנחייה לקראת כתיבת עבודות סמינר

               2.)"זו שחוזרת הביתה"/ פגישה עם הבימאית                 

               (אופציונלי )  למראית עין

               3.)מפגשי הנחייה אישיים לכותבי עבודות סמינר

           

        

 

חובות הסטודנט/ית

 

1.נוכחות חובה (3 היעדרויות לכל היותר )

2.השתתפות פעילה בסמינר.

3.הגשת רפרט בע"פ ובכתב על מאמר מתוך רשימת מאמרי החובה (במהלך הסמסטר עד השיעור המיועד לדיון).

4.הכנה והגשת רפרט  בע"פ במסגרת קבוצתית (לקראת סיום הסמסטר) .

5.הגשת עבודת סמינר : לאחר התייעצות  ואישור ראשי הפרקים.

*בסמינר שמיעה: יוגש החלק האישי של הסטודנט/ית  במסגרת הרפרט הקבוצתי גם בכתב לשם קבלת ציון סופי בקורס (ראו הנחיות בידיעון החוג).

 

 

ביבליוגרפיה  נבחרת:

I)) מיתוס

Barthes, Roland. 1981 (1957) Mythologies  (esp. “Myth Today)

                                       pp. 109-159 Granada, London & NY.

קיים בתרגום לעברית

Cohen  P.S. 1969  “Theories  of   Myth” in  Man  , 1969  pp. 337-353

**Fischer, Lucy. 1989,  “Mythic  Discourse” in: Shot/Countershot- Film Tradition and Women’s Cinema Princeton  Up,  New-Jersey

סרוק באתר הקורס

Jobes Gertrude, 1962, Dictionary of  Mythology , Folklore and  Symbols  N.Y. 1962

Levi- Strauss Claude, 1957, “Mythology and Ritual “ & “The   Structural Studies of

                Myth “: Structural Anthropology   vol. I  pp. 201-231

 

 

(II) הממסד הקולנועי

Barthes  , Roland. 1978, “ The Face of Garbo” In  Mast & Cohen (eds) 3rd   edition.  

               Film  Theory & Criticism

Cohen, Lisa , 1998, The Horizontal Walk: Marilyn Monroe, Cinemascope and

        Sexuality .The Yale Journal of Criticism, Spring, 1998, vol. 11:1 259-285

Dyer , Richards. 1979,  Stars  esp. Part  III.:” Stars as Signs” BFI, London.

--------------------   1986  Heavenly Bodies: Film Stars & Society New York: St.

         Martins Press.

Hedges,  Inez. 1991, Breaking the Frame: Film Language and the Experience of

          Limits  . Indiana UP. Bloomington & Indianapolis.

Metz, Christian , 1975,  “The  Imaginary  Signifier” Translated  by Ben Brewster 

            Screen 16 (2)

Neal, Steve, 1980, Genre BFI. London.

Zanger, Anat, 2006, Film Remakes as Ritual and Disguise: From Ripley to Carmen

Amsterdam University Press. Chapter 1.

 

((III אינטרטקסטואליות

 

בן  פורת, זיוה, 1985, "בינטקסטואליות" :לקסיקון  מתוך הספרות  (34)   2  1985                                 

 

Barthes,  Roland  , 1974 (1970)  S/Z Paris, Seuil.

**Barthes , Roland  1968  “The Death of  the Author” in: Image/Music/Text   Fontana   Press. New-York.

מאמר סרוק באתר הקורס.

Eco , Umberto, 1984   “Casablanca, Cult Movies and  Intertextual Collage” in 

           Travels  in  Hyperrealities

Fischer, Lucy .1989,  Shot/ Countershot :Film Tradition and Women’s   Cinema

         Princeton University   Press, Princeton, New-Jersey. (esp.“Pre/Texts: An

             Introduction”  pp. 3-32.

Stam, Robert et  al ,1992, New Vocabularies in Film Semiotics

           Structuralism, Post Structuralism and Beyond. Routledge, London & New-

           York . esp. Pp. 185-233.

Zanger, Anat, 2001, “The Cinematic Remake: Repetition, Serialization and

          Spectacle” in: Studies in Cinema &TV,  Assaph Tel- Aviv  University

          Faculty of the Arts, Department of Film & Television. 2: 55-74.

 

 

( (IVנשים

אברבנל, ניצה, 1994, חווה ולילית. הוצאת אוניברסיטת בר-אילן.

אירגאריי, לוס. 1999 (1977 )  "מין זה שאינו אחד" רסלינג במה רב תחומית לאמנות .גליון 6 : 5-13

אנזלדואה,גלוריה, 2006 (1987)" אזור הגבול La Frontera  המסטיסה  החדשה" בתרגום עברי מתוך: ללמוד פמיניזם: מקראה  מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום,דלילה אמיר,רונה ברייר-גארב, יפה ברלוביץ',דבורה גריינמן,שרון הלוי, דינה חרובי,יסלביה פוגל-ביז'אווי הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ. 357-375

אסטס, קלאריסה פ.1997 (1992) רצות עם זאבים- ארכיטיפ "האשה הפראית" מיתוסים וסיפורים. הוצאת

          מודן, תל אביב.

בית לחם,לואיז, 2011 (2006) ,"ונוס ההוטנטוטית: הפוליטיקה של (פני) הגוף הנשי" מתוך:

צבע מקומי:אפרטהייד לאור התיאוריה. 145-187.

דגלאס מרי, 2004 (1966) טוהר וסכנה: ניתוח של המושגים זיהום וטאבו. רסלינג.תל-אביב.

הארווי,דונה,2006 (1985) "מניפסט לסייבורג: מדע,טכנולוגיה ופמיניזם סוציאלי בשלהי המאה העשרים." בתרגום עברי ללמוד פמיניזם: מקראה  מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום ועוד. הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ. 276-326.

**זנגר,ענת, 1998, "נשים בקולנוע הישראלי: הצד האפל של הירח" מתוך: מבטים פיקטיביים על קולנוע      ישראלי בעריכת נורית גרץ,אורלי לובין וג'אד נאמן. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה עמ. 205-214

מאמר סרוק באתר הקורס.

**-----------2001 , "בין קפלי הבגד ,בין קפלי הזיכרון: על כתיבתה של טראומה בתרבות "

                       מתוך: אדרת לבנימין (כרך ב') עורכת זיוה בן פורת. הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון

                       פורטר עמ. 308-327.

מאמר סרוק באתר הקורס.

**-----------2011 "בין הים למקווה-קולה של הסירנה  בקולנוע הישראלי העכשווי " מתוך מגדר בישראל:מחקרים חדשים על מגדר ביישוב ובמדינה. כתב העת עיונים בתקומת ישראל. עורכים מרגלית שילה וגדעון כץ. עע.521-542.

**לובין,אורלי, 1998,"דמות האשה בקולנוע הישראלי " מתוך: מתוך: מבטים פיקטיביים על קולנוע   

         ישראלי בעריכת נורית גרץ,אורלי לובין וג'אד נאמן. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. עמ. 223-246

המאמר סרוק באתר הקורס

------------ 2002  אשה קוראת אשה. הוצאת אוניברסיטת חיפה.

**לב-כנען,ורד, 2002,"התפתחות הקול הנשי במיתוס מהמנון לדמטר לשושלת אנטוניה"

מתוך: הקול והמבט, הוצאת רסלינג,תל אביב.

המאמר סרוק באתר הקורס

מיל, ג'ון סטוארט. שעבוד האשה. תל אביב: רסלינג. 2009.

נוימן , אריך , 1982 (1950) "על ההתפתחות  הנפשית של היסוד הנשי"

                   מתוך: אפוליאוס אמור  ופסיכה ספרית פועלים  1982

פרידמן,מיכל, 1998 "בין שתיקה לנידוי: המדיום הקולנועי ואלמנת המלחמה הישראלית.

מתוך: מבטים פיקטיביים על קולנוע  ישראלי בעריכת נורית גרץ,אורלי לובין וג'אד נאמן. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. עמ. 33-43.

סיקסו,הלן, 2006 (1975 )"צחוקה של המדוזה" בתרגום עברי: ללמוד פמיניזם: מקראה:  מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום ועוד. הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ. 134-154.

קלמנט, קתרין והלן סיקסו. זה עתה נולדה. לת אביב: רסלינג. 2006.

**Bhabha, Homi K, 1993 (1986) “The Other Question: Difference, Discrimination

        and  The Discourse of Colonialism” In: Russell Ferguson et al (eds) “Out There:

        Marginalization and Contemporary Culture, MIT Press,1993.

תרגום עברי בכתב העת:"תיארויה וביקורת . גליון 5

Berger, John. 1978. Ways of Seeing London, British Broadcasting Corporation  

       and  Penguin.

Butler, Judith, 1993. Bodies that Matter: On the Discoursive Limits of Sex.

        Routledge:  New York &London.

Carson, Diane, Dittmar, Linda and Welsch Janice (eds) 1994, Multiple Voices in

         Feminist Criticism . University of Minnesota Press: Minneapolis, London.

Clover, J. Carol, 1992, Men , Women  and Chain  Saws : Gender in the  Modern

              Horror Film.  Princeton University Press. Princeton.

Cowie, Elizabeth. 1993 “ Film Noir and  Women“ in: Copjec, Joan (ed) 1993, 

         Shades of Noir - A  Reader. Verso: London, NewYork.

Creed, Barbara, 1986 “Horror and the Monstrous –Feminine: An Imaginary

           Abjection” Screen 27/1 (1986)

de Lauretis,Teresa, 1985 “ Rethinking Women’s Cinema: Aesthetics and  Feminist

            Theory”  New German Critique  no. 34.

Doane, Mary Ann.1985a (1980)“The Voice in the Cinema: The Articulation of

            Body and Space” Movies & Methods vol. II ed  by Bill Nichols.

----------------------  1985b."Film and Masquerade; Theorising the Female Spectator."

           Screen vol. 23 :Sep.-Oct. 1982  pp. 74-87.

------------------,1991 Femmes Fatales-Feminism, Film Theory, Psychoanalysis

         Routledge, New York.  

Doane, Mary Ann, Patricia Mellencamp  and Linda Williams .(eds) 1984

          Re-Vision: Essays in Feminist Film Criticism  American Film Institute.

Fiske, John. 1989, “Shopping the Pleasure” & “Madonna” in Understanding

           Popular Culture. Routledge, London & New-York

Fischer, Lucy . 1979, “The Lady Vanished “ in : Film Quarterly  33 (1)

  ----------  1997  Cinematernity- Film, Motherhood and Genre Rutgers UP.

Freud  Sigmund. 1967 (1903-5)” Three Essays on Sexuality” in Freud  Standard

         Edition. London: Hogarth   Press

-------------------  1925 “Some Psychical Consequences of  the Anatomical

        Distinction   Between the Sexes” , Standard Edition, vol 19,  pp. 248-58.

-------------------  1927 “Fetishism” , Standard Edition vol. 21  pp.152-157

**hooks bell, 1992, “The Oppositional Gaze: Black Female Spectators” from Black

            Looks: Race and Representation  Boston: South End Press

Khun, Annette ,  1985. The  Power  of  The  Image: Essays on Representation and  

              Sexuality. Routledge & Kegan Paul , London, Boston.

Maureen , Turim , 1985 (1979)” Gentlemen Consume Blondes”

              in :Movies and  Methods  vol. II ed by  Bill  Nichols.

Mulvey, Laura, 1975, “Visual Pleasure and Narrative Cinema” originally published

       In:  Screen 16. Reprinted  in  Movies and  Methods vol. II  ed. by Bill Nichols

       1985.

בתרגום עברי  ללמוד פמיניזם: מקראה מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום ועוד. הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ.118-133.

---------------- 1993,“Some Thoughts on Theories of  Fetishism in the Context

            of  Contemporary Culture” October 65, summer 1993

**--------------- 1996  “Pandora Box : Topographies of Curiosity “ Chapter 4

in: Fetishism and Curiosity. Bloomington and   Indianapolis. BFI  & Indiana UP

סרוק באתר הקורס

Owens, Craig. 1984,“The Discourse of Others: Feminism and Postmodernism”

           in The Anti-Aesthetic: Essays  on Postmodernism Culture ed by Hal Foster.

          Port Townsend, Washington: Bay Press. (בתרגום עברי)

Riviere, Joan, 1986 (1929) “Womanliness as Masquerade” Formations of  Desire ed 

        by Burgin Victor et al. Routledge : London & New York.

The Sexual Subject- A  Screen Reader in Sexuality. Routledge. London & New York.

 

Rose, Gillian. 1993 "Looking at Landscape: the Uneasy Pleasures of Power", Feminism and Geography. The Limits of Geographical Knowledge. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1993.

Silverman , Kaja.1984, “Dis-Embodying the  Female Voice” in: Re-vision :Essays in 

            Feminist Film Criticism. ed. By Mary Ann- Doane et al .Los Angeles

            American Film Institute.

-------------- 1992.“Historical Trauma and Male Subjectivity “ in Male Subjectivity

            at The Margins . Routledge, NY. & London.

Shohat, Ella, 1993, “Gender and Culture of Empire: Toward a Feminist

         Ethnography  of  the Cinema”  In: Otherness and the Media- The

         Ethnography of the  Imagined and the Imaged.  Ed. by Hamid Naficy

         & Teshome H.  Gabriel. pp. 45-84. USA, Switzerland, Australia: Harwood

         Academic Publishers

 Studlar, Gaylyn. 1986, “Masochism and the Perverse Pleasures of the

        Cinema” Movies and  Methods  ed by Bill  Nicholes. vol. II. pp. 602-621.

Toril, Moi, 1987 (1985).Sexual/ Textual Politics: Feminist Literary Theory

       London & NY : Routledge.

Turk, Edward Baron, 1989,”Primal Scene from: Children of Paradise “ in Child of

       Paradise: The Films of Marcel Carné and the Golden Age of French Cinema

       Harvard UP. Cambridge Mass. pp.302-343.

Walters, Suzanna Danuta, 1995 Material Girl- Making Sense of Feminist Cultural

          Theory. University of California Press. Berkeley, Los Angeles & London .

**Zanger, Anat, 1999, "Filming National Identity-War and Woman in Israeli

        Cinema” Military & Militarism  in Israeli  Society Edited  by E. Feder & E.  Ben

         Ari  State University of New York Press (SUNY): Albany. pp. 261- 279 .

מאמר סרוק באתר הקורס

**----------, 2003.“Desire Ltd: Roma, Women, and Other Smugglers in Carmen”  in:

       Framework: The Journal of Film and Media USA. Special issue on the Roma

       (Gypsies) in international Cinema, Vol.44 (2) Fall, 2003. pp. 81-93.

מאמר סרוק באתר הקורס

**------------, 2005, “Women, Border and Camera: Israeli Feminine Framing of War” Feminist Media Studies. Special issue on Women and War ed. by Daphna Lemish. vol (5:3) pp. 341-357                                                                                                            מאמר סרוק באתר הקורס

-----------------, 2006, Film Remakes as Ritual and Disguise: From Ripley to Carmen

Amsterdam University Press.

---------------,2012, Place, Myth and Memory in Contemporary Israeli Cinema

Valentine Mitchell, 2012.

רלבנטיים פרקים המתייחסים לנשים ) נשים וגבול, נשים וירושלים, נשים ומים)

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת