 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
סמ' ב' | 1600-1800 | 'ד | 306 | גילמן - מדעי הרוח | שיעור | פרופ קאהן מישל |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\06\2016\0680\0680323901_desc.txt סילבוס מקוצר
מטרת הקורס לבחון את הזרמים הספרותיים המרכזיים שחצו את המאה ה 19 דרך קריאתם וניתוחם של מבחר רומנים. בפרספקטיבה של היסטורית הספרות, הרומנטיזם, הריאליזם והנטורליזם הינם זרמים שמתקשרים לסופרים כויקטור הוגו, סטנדל, בלזק, זולה ועוד רבים אחרים. הקרע ההיסטורי שנוצר בין מה שקדם למהפכה ומה שבא אחריה מוצא ביטוי ביצירות בדיוניות רבות. בנוסף תהליכי התיעוש והעיור שמשנים את פני החברה מטביעים את חותמם על אופייה של הספרות, הן מבחינה סוציולוגית (שוק כלכלי של מו"לות, עיתונות, סופרי צללים, וכו') והן מבחינת מהותה ותפיסתה העצמית (הספרות הבדיונית כדוקומנט ? כיצירת אומנות מנותקת ? ספרות מגויסת?). במהלך הקורס נקרא פרקים מתוך יצירותיהם של שטובריאן, סטנדל, הוגו וגי דה מופסאן. בנוסף הסטודנטים יקראו 3 יצירות בשלמותן: 1) סיזר בירוטו מאת בלזק 2) לב תמים מאת פלובר 3) גן עדן לאישה מאת זולה.
חובות הקורס:
נוכחות חובה; קריאת היצירות בשלומתן וקריאת חומרים ביבליוגרפים שיובאו בתכנית בתחילת הסמסטר; עשיית בחני הבקיאות; מבחן סופי. Course description The course examines the major 19th C. literary trends. A variety of relevant novels will be studied. We will implement the prism of history, literature, romanticism, realism, and naturalism to study writers such as Victor Hugo, Stendhal, Balzac, Emile Zola, and others. The historical chasm between what preceded the Revolution and what came afterwards is expressed in many fictional works. Industrialization and urbanization—changing the face of society—left their mark on literature, both sociologically (the consumer’s market, publishers, the press, ghost writers, etc.) and poetically through the ethos of the author and his relationships with his work (fiction as documentary, art for art vs literature and political involvement). During the course chapters of literary works written by Chateaubriand, Stendhal, Hugo, Maupassant will be commented through those questions, and the following novels will be analyzed and discussed in class: Balzac’s César Birotteau (1837), Flaubert's short story: A Simple Heart (1877), and Zola's The Ladies' Paradise (1883).
|
|