|
|
|
|
|
|
|
סמ' ב' | 1400-1600 | 'ד | 455 | גילמן - מדעי הרוח | סמינר | ד"ר וגנר רותם |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\06\2016\0602\0602617001_desc.txt סילבוס מקוצר "כתם כתר קטשופ" – ספרות ילדים עברית בעידן הפוסטמודרני
ד"ר רתם פרגר וגנר
סמינר
הקורס יבחן את המפנה אל עבר הפוסטמודרניזם בספרות הילדים העברית בעשורים האחרונים, תוך התמקדות ביצירתה של נורית זרחי. ישאלו בו שאלות כגון: מהם המאפיינים של התרבות וההגות הפוסטמודרנית? באיזה אופנים היא חלחלה לספרות הילדים? מהם האתגרים שהיא מציבה אל מול מסורת הכתיבה לילדים בעידן המודרני? מה מייחד את המפגש שלה עם ספרות הילדים העברית? איזו תפיסה של ילדים ויחסי ילדים ומבוגרים משתמעת ממנה? אילו שינויים פואטיים ואידיאולוגיים היא מציעה? מה היא מחדשת בכתיבה לילדים ומה מטריד בה?
קריאה ביצירות שיועדו לילדים מן הפרספקטיבה של תמונת העולם הפוסטמודרנית תאפשר להתבונן מחדש במושג הילדות, בדמות הילד וביחסים שבין מבוגרים לילדים, כמו גם בשאלות של זהות, מגדר, משפחה, ידע, סמכות, שפה, פרשנות, דמיון ומציאות.
Course description Hebrew Literature for Children in the Postmodern Era
Dr. Rotem Preger Wagner
The course will examine the turning point towards postmodernism in Hebrew literature for children, while focusing on the works of Nurit Zarchi. Questions will be asked, such as: what are the characteristics of postmodern thought and culture? In which ways did it seep into children's literature? What challenges does it place opposite the tradition of literature for children in the modern era? What individualizes its encounter with Hebrew literature for children? What perception of childhood and of child-grownup relationship does it imply? What poetical and ideological changes does it offer? What does it renew in children's literature and what is disturbing about it?
Reading in works that were designated for children from the perspective of a postmodern outlook enables a new observation of the concept of childhood, the figure of the child and the relationships between adults and children, as well as questions of identity, gender, family, knowledge, authority, language, interpretation, imagination and reality.
|
|